Inkluze a podpora spolupráce ve školní praxi na SŠ
8942/2023-5-472
16 vyučovacích hodin
Obsahem vzdělávacího programu je seznámení pedagogických pracovníků s problematikou inkluze. Nejdříve se účastníci dozvědí legislativní rámec problematiky a seznámí se s možnými typy studentů s podpůrnými opatřeními (VPU, VPCH, PAS, apod.). Dále se školení zaměří na komunikaci s poradenským zařízením, tvorbu individuálního vzdělávacího plánu i následnou péči o tyto studenty – řekneme si, jak je možné podpůrná opatření aplikovat v praxi.
Další část bude věnována začlenění studentů s podpůrnými opatřeními do kolektivu třídy a také naopak přijetí těchto studentů kolektivem třídy. Budou představeny konkrétní techniky (např. hry) na podporu rozvoje spolupráce. Poslední část bude věnována dotazům a řízené diskuzi z vlastní praxe zúčastněných pedagogických pracovníků.
Cílem vzdělávacího programu je rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí pedagogický pracovníků v oblasti inkluze.