Inkluze a podpora spolupráce ve školní praxi na ZŠ
8942/2023-5-472
16 vyučovacích hodin
Obsahem vzdělávacího programu je seznámení pedagogických pracovníků s problematikou inkluze na SŠ. Nejdříve se účastníci dozvědí legislativní rámec problematiky a seznámí se s možnými typy studentů s podpůrnými opatřeními (VPU, VPCH, PAS, apod.). Dále se školení zaměří na základní pedagogickou diagnostiku těchto studentů, tvorbu plánu pedagogické podpory, komunikaci s poradenským zařízením, tvorbu IVP i následnou péči o tyto studenty – aplikace podpůrných opatření v praxi. Další část bude věnována začlenění studentů s podpůrnými opatřeními do kolektivu třídy a také naopak jejich přijetí kolektivem třídy. Budou představeny konkrétní techniky na podporu rozvoje spolupráce. Poslední část bude věnována dotazům a řízené diskuzi z vlastní praxe zúčastněných ped. pracovníků.
Seminář zahrne následující z oblastí:
· Legislativní rámec inkluze – změny oproti dřívějším letům, aktuální rámec
· Základní pedagogická diagnostika studentů (VPU, VPCH, PAS, apod.)
· Tvorba plánu pedagogické podpory
· Tvorba individuálního vzdělávacího plánu
· Aplikace podpůrných opatření v praxi
· Základní diagnostika třídního kolektivu
· Začlenění studenta s PO do kolektivu - techniky na sebepoznání v třídním kolektivu
Cílem vzdělávacího programu je rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí pedagogický pracovníků v oblasti inkluze.