Mentorské dovednosti učitele
875/2022-4-185
16 vyučovacích hodin
Vzdělávací program Mentorské dovednosti učitele je zaměřený na seznámení zájemců z řad pedagogů škol a školských zařízení se základními principy práce mentora – se základními mentorskými dovednostmi potřebnými pro efektivní interní ale i externí předávání zkušenosti a znalosti kolegům ve škole. Účastníci semináře – zájemci o mentorské dovednosti v prostředí školy budou seznámení se základními požadavky na tuto pozici jak po stránce procesní, tak po stránce kompetentní. Seznámí se s principy mentoringu a budou jim představeny oblasti, v nichž mentor spolupracuje se svým svěřencem a příklady, jak lze aplikovat nové poznatky do školního pedagogického prostředí Účastníci semináře budou seznámeni i s důvody pro systemizovanou podporu začínajícím učitelům a potřebu zvyšování osobnostních a profesních kompetencí pedagoga pro roli mentora z pozice uvádějícího učitele.
Cílem vzdělávacího programu je podpora začínajícím mentorům v jejich roli, tj. odborné rady, doporučení a informace, jak správně postupovat mentorskou pomocí, jak si vytvořit správný vztah s mentorem, čemu se vyhnout, a na co klást důraz, jak provést ověření úspěšnosti dosažení stanovených cílů, a jak postupovat při uvádění začínajících učitelů do praxe v jednotlivých fázích poradenského procesu.