Metody motivace a aktivizace žáků v hodinách vlastivědy, přírodovědy či dějepisu, zeměpisu a přírodopisu
14516/2022-5-653
8 vyučovacích hodin
Prožitkový interaktivní seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách vlastivědy, přírodovědy na 1. stupni či dějepisu, zeměpisu a přírodopisu na 2. stupni. Účastníci budou seznámeni s výzkumy provedenými v této oblasti (dominantní motivy školního učení, obliba jednotlivých předmětů, důvody neobliby, vývojové křivky, metoda průřezu věkovými pásmy, vše z hlediska školní praxe + motivace ve školní praxi). Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující realizaci školské reformy, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků a realizovali se, naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.
Kolegové se seznámí s problematikou aktivizace a motivace dětí na ZŠ. Bude jim předložen pestrý zásobník osvědčených nápadů, metod, her a postupů pro všechny části hodiny. Odpovíme na otázky, jak udělat výuku pestřejší, hravější a zajímavější pro děti i učitele, seznámíme se s náměty, které napomohou k pozitivnímu klimatu školy a kladným interpersonálním vztahům.
Témata:
hodnocení žák
aktivizační metody a výukové hry
projektové vyučování a kooperativní učení
gramotnosti ve výuce
Na základě předložených aktivit, metod a forem práce by měl účastník zvládnout prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatně rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky vlastivědy, přírodovědy, zeměpisu, dějepisu a přírodopisu, podat maximální výkon, odstranit nudu a výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby s vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků, realizovali a naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.