Hravě v hlavě aneb metody a formy efektivní práce na ZŠ
8 vyučovacích hodin
Náplní semináře je soubor her a činností, které oživí vyučování, zvednou žáky ze židle a vypnou unavenou hlavu. Formou prožitkové pedagogiky seznámí učitele s efektivními postupy a náměty, které otevírají ve vyučování radost, spontánnost, hravost, kreativitu a soustředění. Skrze vlastní pohyb zapalují myšlení, cítění a tělesnost jako jeden celek. Seminář je inspirací, jak pracovat s nadšením a nevyhořet. Všechny náměty jsou prakticky vyzkoušené, vycházejí bezprostředně z praxe a podporují i inkluzi ve třídě.
- Hra jako důležitý prvek výchovně-vzdělávacího procesu
- Aktivizační hry a činnosti zaměřené na koncentraci a pozornost.
- telegrafování, magické číslo, povel pimprle
- Rozvoj intuice skrze pohyb, umění být v pohybu a poznávat se v něm.
- Činnosti zaměřené na kreativitu, umění komunikace, spolupráce, schopnost diskuse, v níž umí člověk naslouchat druhým i vysvětlit a prosadit své stanovisko.
- Aktivity směřující k respektování společenských a skupinových pravidel.
- Praktické ukázky her a jejich využití ve výuce českého jazyka
- Praktické ukázky her a jejich využití ve výuce matematiky
- Relaxační hry a cvičení
Školení nabídne pedagogům osvědčené nápady do výuky, probudí a oživí zájem o vyučování, vytvoří prostor, kde děti mohou bezpečně růst, ale zároveň, kde mají pevně stanovené hranice. Skrz pohyb přirozeně umožní rozvíjet celkovou osobnost žáka, spolupráci, vzájemný respekt, důvěru, kreativitu, umění komunikace.