šablony
Možnosti pedagoga při budování pozitivní atmosféry v třídním kolektivu, případně v prevenci a řešení konfliktů mezi žáky
Číslo akreditace
8942/2023-5-472
Hodinová dotace
8 vyučovacích hodin
Obsah školení
- Úvod do sociálně-psychologických principů koheze třídního kolektivu
- Motivace k souladu a soudržnosti třídního kolektivu
- Teorie kultury a klimatu třídního kolektivu.
- Význam třídního učitele v budování pozitivních vztahů v třídním kolektivu.
- Význam autority pedagoga v psychosociálním vývoji žáka
- Utváření a budování vztahu mezi pedagogem a žákem, učitelem a třídním kolektivem.
- Faktory, které mohou vztah mezi pedagogem a žákem pokazit nebo posílit.
- Možnosti pedagoga při řešení sporů mezi žáky.
- Shrnutí efektivních komunikačních technik k práci se zpětnou vazbou mezi žáky.
- Citlivé a konstruktivní sdělování kritiky a nesouhlasu, formulace a přijetí ocenění.
- Možnosti prevence vzniku konfliktů v třídním kolektivu.
- Metody pedagogicko-psychologické práce učitele se třídou.
- Pedagogicko-psychologické techniky a postupy adaptace nového žáka do kolektivu, navázání vztahu učitele s novou třídou apod.
- Teoretická i praktická doporučení k vedení třídnických hodin
Vzdělávací cíle
Osvojení základních principů a doporučených postupů v jednání pedagoga v komunikaci s žáky a celým třídním kolektivem. Osvojení metod pedagogicko-psychologické práce učitele s třídním kolektivem, a to v prevenci i při řešení sporů mezi žáky ve třídě, a také v podpoře inkluzivního prostředí.