Když já chci, a oni nechtějí (webinář)
21055/2021-4-788
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený zejména na vztah pedagoga a žáka z různých pohledů, na vzájemná očekávání, na motivovanost žáků ve výchovně vzdělávacím procesu, na vzájemné interakce, na potřeby pedagogů a žáků a jejich uspokojování, na způsoby spolupráce se třídou tak, aby byl zajištěn bezpečný prostor pro všechny žáky, na budování důvěry mezi pedagogem a žáky, na způsoby hodnocení, které motivují, na využívání výukových metod, které podporují zájem o vzdělávání, na vzdělávání žáků se SPUCH a dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Ve školení bude například:
- potřeby žáků, potřeby pedagogů, Maslowova pyramida potřeb, neuspokojené potřeby a jejich projevy u dítěte, jaké jsou u dítěte projevy, když jsou potřeby uspokojeny, vliv neuspokojování potřeb na výchovně vzdělávací proces, potřeby žáků se SPUCH
- motivace - základní členění a pohled na různé druhy motivace, problémy s žákovskou motivací, nadměrná motivace, frustrace, nuda, co je za nechtěním a chtěním se učit a učit se, hranice osobní zodpovědnosti za vzdělávání vzhledem k věku žáků, konkrétní nápady jak žáky motivovat
- nastavování důvěry a bezpečného prostředí ve výchovně vzdělávacím prostředí a vliv na výsledky vzdělávání žáků, klima třídy, strach a co způsobuje, zpětná vazba a hodnocení žáků, nastavování pravidel, konkrétní nápady jak posilovat důvěru a bezpečné prostředí, jak posilovat zájem o školu
- osobní plán žáka, karty potřeb žáků, analýza potřeb žáků
Cílem semináře je:
1. ujasnění termínů - potřeby, motivace žáků a pedagogů
2. osvojení základních principů a doporučených postupů v motivaci žáků
3. osvojení metod, které podporují aktivní přístup žáků k vyučovacímu procesu a pomáhají nastavovat důvěru v interakcích mezi pedagogem a žáky