Jak učit, a nikoli sebe i žáky mučit
21055/2021-4-788
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na výchovně vzdělávací proces z pohledu vyučovacích stylů pedagoga, učebních stylů žáků, na výukové metody, na učební plány vycházející z RVP, ŠVP, na individualizaci výuky s vhodným nastavením požadavků na žáky, na vyučovací hodinu z pohledu její stavby s využitím různých výukových metod zohledňujících individuální nastavení pro jednotlivé žáky i žáky se SPUCH, na nastavení spolupráce s rodinou ve smyslu domácí přípravy, na zpětnou vazbu jako na podporující způsob hodnocení žákovy práce. Součástí semináře je zařazení konkrétních postupů, nápadů a inspirace k posilování jednotlivých oblastí efektivní výuky.
Ve školení bude například:
- vyučovací styly učitelů a jejich vliv na žáky, učební styly žáků a jejich vliv na zvládání nároků výchovně-vzdělávacího procesu, vyučovací styl učitele versus učební styl žáka, jaký je můj vyučovací styl
- výukové metody - základní dělení a jejich využití, výuka z pohledu obsahu učiva - RVP, ŠVP, tematické plány - individualizaci výuky, vyučovací hodina - plán - cíl, obsah, zhodnocení, zpětná vazba žáků, konkrétní nápady z praxe
- spolupráce mezi pedagogem a žákem - nastavení pravidel, požadavky na domácí přípravu, nastavení efektivní spolupráce s rodiči, specifika při práci s dětmi se SPUCH a zapojení jejich rodičů do vzdělávání, různé formy ověřování vědomostí, zpětná vazba
- o co se opřít v legislativě, co dělat, když něco nefunguje
Cílem semináře je:
1. uvědomit si souvislosti mezi vyučovacím stylem učitele a učebním stylem žáka a vliv této souvislosti na žákovu úspěšnost ve vzdělávání
2. inspirovat konkrétními postupy, metodami, nápady k obohacení a zefektivnění výuky
3. stavba vyučovací hodiny, efektivní propojení jednotlivých částí vyučovací hodiny