Metodika vedení třídnických hodin
6873/2022-4-422
8 vyučovacích hodin
Obsahem semináře je seznámení se základními pravidly vedení třídnické hodiny, tvorbou třídních pravidel a se základy přiměřené reflexe aktivit. Účastníci se dozvědí, jak by měla třídnická hodina vypadat a jaká témata by měla obsahovat a následně si sami prakticky vyzkouší několik aktivit vedoucích k sebepoznání či k rozvoji spolupráce a komunikace, které lze v rámci třídnických hodin využít.
Probráno bude:
- Proč realizovat třídnické hodiny
- Cíle třídnických hodin
- Jak vést třídnické hodiny
- Struktura třídnických hodin
- Forma sezení v třídnických hodinách
- Tři roviny komunikace ve skupině (diskuse v komunitním kruhu, diskuse ve skupinách, komunikace ve dvojicích)
- Jak na pravidla
- Třídní kolektiv
- Jedinec rizikový pro třídu, problémové třídy
- Typy třídních kolektivů a jak s nimi pracovat
- Základy práce se skupinou, školní třídou
- Řešení problémových situací
- Jak sestavit plán třídnické práce
- Třídnické hodiny jinak
- Charakteristika programu Třída plná pohody
Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s důležitostí třídnických hodin, ale také všeobecně s možnostmi jejich náplně. Pedagogové se naučí, jak vést třídnickou hodinu, jaká témata v ní rozebírat, jaké aktivity zvolit vzhledem k dané potřebě, jak je efektivně provést a také jak je efektivně vyhodnotit, aby přinesly očekávaný výsledek.