Motivace k vyrovnanému pracovnímu a osobnímu životu
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je představit motivační stimuly, které ukážou unaveným učitelům, cestu, jak setrvat ve své profesi, jak se cítit šťastně v práci i doma a šířit vnitřní pohodu kolem sebe. Motivace, sebepoznání, sebeúcta… jsou základní faktory, se kterými by měl každý učitel umět pracovat, což se pozitivně projeví v jeho budoucích interakcích s vnějším světem. Cílem je taky otevřít dveře do kvalitního života s novou budoucnosti založenou na dobrých vztazích se svým okolím, a především sám se sebou.
|
Motivace k vyrovnanému pracovnímu a osobnímu životu (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je představit motivační stimuly, které ukážou unaveným učitelům, cestu, jak setrvat ve své profesi, jak se cítit šťastně v práci i doma a šířit vnitřní pohodu kolem sebe. Motivace, sebepoznání, sebeúcta… jsou základní faktory, se kterými by měl každý učitel umět pracovat, což se pozitivně projeví v jeho budoucích interakcích s vnějším světem. Cílem je taky otevřít dveře do kvalitního života s novou budoucnosti založenou na dobrých vztazích se svým okolím, a především sám se sebou.
|
Možnosti pedagoga při budování pozitivní atmosféry v třídním kolektivu, případně v prevenci a řešení konfliktů mezi žáky
8 vyučovacích hodin
Osvojení základních principů a doporučených postupů v jednání pedagoga v komunikaci s žáky a celým třídním kolektivem. Osvojení metod pedagogicko-psychologické práce učitele s třídním kolektivem, a to v prevenci i při řešení sporů mezi žáky ve třídě.
|
Možnosti pedagoga při budování pozitivní atmosféry v třídním kolektivu, případně v prevenci a řešení konfliktů mezi žáky (webinář)
8 vyučovacích hodin
Osvojení základních principů a doporučených postupů v jednání pedagoga v komunikaci s žáky a celým třídním kolektivem. Osvojení metod pedagogicko-psychologické práce učitele s třídním kolektivem, a to v prevenci i při řešení sporů mezi žáky ve třídě.
|
Možnosti využití dechových cvičení v prostředí mateřské školy
4 vyučovací hodiny
Hlavním cílem semináře je rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v otázce metodického vedení dětí předškolního věku v činnostech, které souvisí s nácvikem správného dýchání. Stimulace – edukace dětí v této oblasti je významným předpokladem pro prevenci vzniku nebo snahy zmírnění obtíží související s narušenou komunikační schopností u dětí. Dalším cílem je také naučit děti vnímat pocity při práci s vlastním tělem a dechem jako vhodnou formu relaxace a nabídnout tak vhodné možnosti při nácviku koncentrace pozornosti.
|
Multikulturní výchova a vzdělávání dětí v mateřské škole
5 vyučovacích hodin
Charakteristika předškolního období; Multikulturní výchova a dítě předškolního věku; Vymezení pojmu multikulturní výchova a souvisejících pojmů; Pedagogické předpoklady a vize spojované s multikulturní výchovou; Legislativní zakotvení MV v českém vzdělávacím systému; Multikulturní výchova a Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; Romové, Vietnamci a Ukrajinci v mateřské škole; Metodika multikulturní výchovy v mateřské škole (metody, aktivity); Praktická ukázka projektu do integrovaného učení hrou – návrh témat; Tvorba myšlenkových map; Evaluace tematických částí.
|
Multikulturní výchova a vzdělávání dětí v mateřské škole (webinář)
5 vyučovacích hodin
Charakteristika předškolního období; Multikulturní výchova a dítě předškolního věku; Vymezení pojmu multikulturní výchova a souvisejících pojmů; Pedagogické předpoklady a vize spojované s multikulturní výchovou; Legislativní zakotvení MV v českém vzdělávacím systému; Multikulturní výchova a Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; Romové, Vietnamci a Ukrajinci v mateřské škole; Metodika multikulturní výchovy v mateřské škole (metody, aktivity); Praktická ukázka projektu do integrovaného učení hrou – návrh témat; Tvorba myšlenkových map; Evaluace tematických částí.
|
Myšlenkové mapy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Hlavním cílem semináře je seznámení se způsobem zaznamenávání myšlenek formou tvorby myšlenkových map, sketchnotes a zároveň pochopení principů při tvorbě těchto vizuálních záznamů. Tyto formy vizuálního myšlení jsou využitelné v široké škále činností – např. v rámci prezentací, výuky i řešení problémů. Velký důraz je v kurzu kladen na názorné ukázky, kdy si účastníci sami vyzkouší jednotlivé možnosti tak, aby měli konkrétní využitelné výstupy, se kterými mohou následně pracovat v praxi.
|
Myšlenkové mapy ve výuce
8 vyučovacích hodin
Hlavním cílem semináře je seznámení se způsobem zaznamenávání myšlenek formou tvorby myšlenkových map, sketchnotes a zároveň pochopení principů při tvorbě těchto vizuálních záznamů.
Tyto formy vizuálního myšlení jsou využitelné v široké škále činností – např. v rámci prezentací, výuky i řešení problémů. Velký důraz je v kurzu kladen na názorné ukázky, kdy si účastníci sami vyzkouší jednotlivé možnosti tak, aby měli konkrétní využitelné výstupy, se kterými mohou následně pracovat v praxi.
|
Náboženství v politice
5 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je poskytnout účastníkům možnost vhledu do kontroverzní oblasti, se kterou může být pedagog konfrontovaný během výuky v různých předmětech, zejména zeměpise, dějepise, společenských vědách a jiných. Na konkrétních příkladech, a to jak historických, tak ze současnosti bude ve spolupráci s účastníky kurzu hledaná podstata vlivu náboženství na politiku, způsoby uplatňování tohoto vlivu, a možná řešení jeho regulace. Účastníci tak nezískají pouze nové poznatky, ale budou také inspirováni ke kritickým úvahám o dané problematice.
|
Náboženství v politice (webinář)
5 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je poskytnout účastníkům možnost vhledu do kontroverzní oblasti, se kterou může být pedagog konfrontovaný během výuky v různých předmětech, zejména zeměpise, dějepise, společenských vědách a jiných. Na konkrétních příkladech, a to jak historických, tak ze současnosti bude ve spolupráci s účastníky kurzu hledaná podstata vlivu náboženství na politiku, způsoby uplatňování tohoto vlivu, a možná řešení jeho regulace. Účastníci tak nezískají pouze nové poznatky, ale budou také inspirováni ke kritickým úvahám o dané problematice.
|
Nadané dítě v mateřské škole
5 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na problematiku identifikace a rozvoje nadprůměrně intelektově nadaného dítěte předškolního věku. Vymezení základních pojmů souvisejících s nadáním a uvedení do problematiky; Seznámení s historickými kořeny současných přístupu ke studiu nadání; Oblasti, v nichž se nadání může projevit; Zvláštnosti, které se u nadaných dětí mohou vyskytnout; Charakteristiky a projevy nadaných dětí (v sociálních vztazích, komunikaci, citové oblasti, kombinace nadání s mentálním postižením); Spolupráci rodiny s institucemi – mateřskou školou, pedagogickou - psychologickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem, organizací Mensa a s tím související problematika identifikace nadání; Demonstrace častých problémů nadaných dětí na příkladech z praxe, možnosti jejich řešení.
|
Nadané dítě v mateřské škole (webinář)
5 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s vymezením pojmu nadané dítě a dalšími souvisejícími pojmy, některými metodami identifikace nadaných a zvláštnostmi, kterými se nadané děti mohou projevovat a tím na své nadání upozornit. Vše bude demonstrováno na konkrétních případech z praxe, včetně jednoho dlouhodobě sledovaného dítěte, u kterého lze velmi dobře pozorovat vývojové charakteristiky nadaného dítěte. Seznámí se také s některými organizacemi a institucemi, které se nadaným dětem předškolního věku věnují.
|
Nadané dítě ve škole a v zájmovém vzdělávání
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámení účastníků s přístupem k nadaným dětem, kteří jsou jednou z rizikových skupin školního neúspěchu. Nadání neznamená zaručený úspěch. Je nutno na něm poctivě pracovat a spolupracovat s rodinou. Seminář nabízí krátký exkurz do silných a slabých stránek nadaných dětí, upozorňuje na možná zneužití talentů a nabízí praktické prožitkové aktivity k budování talentu dětí.
|
Nadané dítě ve škole a v zájmovém vzdělávání (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámení účastníků s přístupem k nadaným dětem, kteří jsou jednou z rizikových skupin školního neúspěchu. Nadání neznamená zaručený úspěch. Je nutno na něm poctivě pracovat a spolupracovat s rodinou. Seminář nabízí krátký exkurz do silných a slabých stránek nadaných dětí, upozorňuje na možná zneužití talentů a nabízí praktické prožitkové aktivity k budování talentu dětí.
|
Nekázeň u žáků a její prevence
6 vyučovacích hodin
Problematika budování autority učitele, kázeň ve třídě a efektivní pedagogická komunikace. Nejčastější projevy nevhodného chování včetně možných příčin a role učitele v jejich řešení, jak účelně používat výchovných/kázeňských prostředků, příklady konkrétní reakce na nekázeň. Konstruktivní řešení konfliktu, práce se stresem, metody komunikace, nastavení jasných a srozumitelných pravidel, budování pozitivního klimatu ve třídě, smysluplnost činností a týmová práce, uspokojování potřeb žáků a respektování jejich učebních stylů. Možnosti a způsoby spolupráce s dalšími pedagogy, s rodiči a odbornými institucemi.
|
Nekázeň u žáků a její prevence (webinář)
6 vyučovacích hodin
Problematika budování autority učitele, kázeň ve třídě a efektivní pedagogická komunikace. Nejčastější projevy nevhodného chování včetně možných příčin a role učitele v jejich řešení, jak účelně používat výchovných/kázeňských prostředků, příklady konkrétní reakce na nekázeň. Konstruktivní řešení konfliktu, práce se stresem, metody komunikace, nastavení jasných a srozumitelných pravidel, budování pozitivního klimatu ve třídě, smysluplnost činností a týmová práce, uspokojování potřeb žáků a respektování jejich učebních stylů. Možnosti a způsoby spolupráce s dalšími pedagogy, s rodiči a odbornými institucemi.
|
Neklidné děti v MŠ a ZŠ - problematika ADHD/ADD a jiných neuro-vývojových obtíží
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků zdůrazněním celostního přístupu k poskytování podpory neklidným dětem a žákům mateřských a základních škol, nabídnout jim možnosti, jakým způsobem upravit podmínky výchovy a výuky v MŠ a ZŠ tak, aby se minimalizovaly potíže v chování dítěte jako jednotlivce i obtížné situace, které jeho chování vyvolává v rámci třídního kolektivu. Součástí semináře budou také kazuistiky jednotlivých dětí, ukázky vhodných pomůcek i novinky z přístupů ze zahraničí.
|
Neklidné děti v MŠ a ZŠ - problematika ADHD/ADD a jiných neuro-vývojových obtíží (webinář)
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků zdůrazněním celostního přístupu k poskytování podpory neklidným dětem a žákům mateřských a základních škol, nabídnout jim možnosti, jakým způsobem upravit podmínky výchovy a výuky v MŠ a ZŠ tak, aby se minimalizovaly potíže v chování dítěte jako jednotlivce i obtížné situace, které jeho chování vyvolává v rámci třídního kolektivu. Součástí semináře budou také kazuistiky jednotlivých dětí, ukázky vhodných pomůcek i novinky z přístupů ze zahraničí.
|
Neklidné dítě – problematika ADHD, ADD
8 vyučovacích hodin
Seminář systematickým a uceleným způsobem zodpovídá otázky z oblasti specifických poruch chování – ADHD, ADD, které v mnoha případech jsou i sekundárně přidružené u dětí zdravotně znevýhodněných. Účastníci semináře budou seznámeni s jednotlivými projevy ADHD, ADD, jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku a projevy. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s ADHD, ADD a zásady práce s těmito dětmi z pozice pedagogického pracovníka. Školení je rozděleno do dvou částí – část věnovanou rozpoznání projevů ADHD a ADD a na ně navazujících možných úskalí a na část zaměřenou na předcházení nežádoucího chování a konfliktním situacím.
|
Neklidné dítě – problematika ADHD, ADD (1. část)
5 vyučovacích hodin
První část dvoudílného semináře je zaměřena na seznámení s problematikou ADHD, ADD, jejich charakteristiku, jednotlivé formy, příčiny vzniku a projevy. Skolení bude zacíleno na projevy chování dítěte s ADHD, ADD, související s jeho začleněním do kolektivu MŠ a ZŠ a na ně navazující možná další úskalí. Účastníkům tohoto semináře budou na základě dlouholeté praxe lektorky v pedagogicko-psychologické poradně zprostředkovány různé pohledy na specifické obtíže v chování dětí v předškolním věku a mladším školním věku. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování.
|
Neklidné dítě – problematika ADHD, ADD (2. část)
5 vyučovacích hodin
Druhá navazující část dvoudílného semináře se zaměřuje na zásady práce s dítětem s ADHD, ADD, předcházení konfliktním situacím a plánování strategie přístupu k těmto dětem. Probrány budou základy efektivní komunikace a komunikačních dovedností při řešení výchovných problémů. Účastníkům tohoto semináře budou na základě dlouholeté praxe lektorky v pedagogicko-psychologické poradně zprostředkovány různé pohledy na specifické obtíže v chování dětí v předškolním věku a mladším školním věku. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování.
|
Neklidné dítě – problematika ADHD, ADD (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář systematickým a uceleným způsobem zodpovídá otázky z oblasti specifických poruch chování – ADHD, ADD, které v mnoha případech jsou i sekundárně přidružené u dětí zdravotně znevýhodněných. Účastníci semináře budou seznámeni s jednotlivými projevy ADHD, ADD, jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku a projevy. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s ADHD, ADD a zásady práce s těmito dětmi z pozice pedagogického pracovníka. Školení je rozděleno do dvou částí – část věnovanou rozpoznání projevů ADHD a ADD a na ně navazujících možných úskalí a na část zaměřenou na předcházení nežádoucího chování a konfliktním situacím.
|
Netradiční sporty na školní akce
8 vyučovacích hodin
Cílem školení je seznámit účastníky prostřednictvím jejich vlastního prožitku s netradičními sportovními aktivitami a pravidly bezpečnosti nejen během realizace těchto her a aktivit (frisbee (létající talíře), lakros, lukostřelba, kontaktní sporty a hry na louce). Nedílnou součástí je i vzájemná inspirace osvědčenými metodami a formami práce, nevšedními nápady, zisk dalších zkušenosti a námětů pro vlastní práci.
|
Netradiční výtvarná výchova v mateřské škole
5 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na seznámení s možnostmi jak dětem zprostředkovat výtvarný prožitek se zasazením do různých souvislostí – historických, společenských, enviromentálních a získání poznatků a dovedností pro samostatné vytváření výtvarných řad a projektů. Úvod do problematiky dětské kresby a jejích vývojových stádií; Základní pojmy užívané při tvorbě výtvarné řady, vysvětlení jejich významu; Seznámení s artefiletickým způsobem práce ve výtvarné výchově a jeho přínosem (co je to artefiletika, terminologie, metody a formy práce, přednosti). Vlastní prožitek z několika aktivit, který pedagogům umožní hlubší vhled do problematiky, účastníci získají základní zásobník metodicky zpracovaných témat, se kterými mohou ve své praxi pracovat.
|
Neuro-lingvistické programování v práci (nejen) učitele
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na téma NLP (neuro-lingvistické-programování). NLP přináší pohled na to, jak funguje náš mozek, jak je individuálně nastaveno naše vnímání prostřednictvím našich smyslových vjemů a individuálních životních zkušeností. To, jak vnímáme svět, jaký jazyk používáme a jak jsme si poskládali naše životní zkušenosti, má přímý vliv na způsoby, jak řešíme různé situace, jak se učíme nové věci a jak fyziologicky reagujeme na myšlenky a události. NLP se zabývá strukturou subjektivní lidské zkušenosti, jak si uspořádáme to, co vidíme, slyšíme a pociťujeme, a jak upravujeme a filtrujeme vnější svět pomocí našich smyslů.
|
Neuro-lingvistické programování v práci (nejen) učitele (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na téma NLP (neuro-lingvistické-programování). NLP přináší pohled na to, jak funguje náš mozek, jak je individuálně nastaveno naše vnímání prostřednictvím našich smyslových vjemů a individuálních životních zkušeností. To, jak vnímáme svět, jaký jazyk používáme a jak jsme si poskládali naše životní zkušenosti, má přímý vliv na způsoby, jak řešíme různé situace, jak se učíme nové věci a jak fyziologicky reagujeme na myšlenky a události. NLP se zabývá strukturou subjektivní lidské zkušenosti, jak si uspořádáme to, co vidíme, slyšíme a pociťujeme, a jak upravujeme a filtrujeme vnější svět pomocí našich smyslů.
|
Nízkonákladový marketing pro SŠ
6 vyučovacích hodin
Hlavním cílem kurzu je získání informací o možnostech a způsobech nízkonákladové propagace školy. Účastníci si na základě získaných informací pod vedením lektora zpracují zjednodušený návrh marketingové strategie své školy, na který následně získají od ostatních účastníků a lektora zpětnou vazbu včetně dalších doporučení. Seminář je veden prakticky tak, aby měli absolventi konkrétní využitelné výstupy, se kterými pak mohou pracovat.
|
Nové metody práce učitele – aktivizující formy výuky na ZŠ a SŠ
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřen na rozvoj a naplňování klíčových kompetencí pedagogů ZŠ a klíčových kompetencí v odborných i všeobecně-vzdělávacích předmětech u pedagogů na SŠ s využíváním nových výukových metod. Důraz je kladen především na ty metody, které podporují u žáků sebevzdělávání, učení se navzájem, týmovou spolupráci a na motivační metody.
|
O kormidlo se mohou dělit i dva aneb kdo je tady kapitánem
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na vymezení kompetencí pedagoga a asistenta pedagoga, na roli a postavení asistenta ve třídě, na nastavení efektivní spolupráce asistenta pedagoga a pedagoga, na nastavování a řešení různých konkrétních situací vycházejících z praxe, na seznámení se s legislativou související s touto problematikou, na nastavení konkrétních způsobů práce ve výchovně-vzdělávacím procesu, na formách spolupráce mezi asistentem pedagoga a pedagogem
|