Zápis do prvních tříd ZŠ z různých úhlů pohledu – obsah, rozsah a forma
8 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout určitý konkrétní standart pro tvoření obsahové náplně zápisů do 1. tříd, který by měl jednoznačně vycházet a navazovat na z klíčové kompetence RVP pro MŠ. Pedagogové obdrží i písemné materiály s informacemi, ve kterých oblastech mohou samy rodiče svoje dítě lépe připravit na vstup do školy, tyto základní sepsané informace mohou poskytnout v den zápisů rodičům.
|
Zápis do prvních tříd ZŠ z různých úhlů pohledu – obsah, rozsah a forma (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout určitý konkrétní standart pro tvoření obsahové náplně zápisů do 1. tříd, který by měl jednoznačně vycházet a navazovat na z klíčové kompetence RVP pro MŠ. Pedagogové obdrží i písemné materiály s informacemi, ve kterých oblastech mohou samy rodiče svoje dítě lépe připravit na vstup do školy, tyto základní sepsané informace mohou poskytnout v den zápisů rodičům.
|
Záškoláctví a absence
4 vyučovací hodiny
Záškoláctví a téma absencí řeší většina škol. Jaká jsou související platná právní pravidla? Je možné absencím předcházet? Jaká je úprava omluvených a neomluvených absencí, a co k formě omlouvání uvádí předpisy? Tyto otázky zodpovíme na semináři. Přiblížíme také právní kontext omlouvání žáků v době pandemie.
|
Záškoláctví a absence (webinář)
4 vyučovací hodiny
Záškoláctví a téma absencí řeší většina škol. Jaká jsou související platná právní pravidla? Je možné absencím předcházet? Jaká je úprava omluvených a neomluvených absencí, a co k formě omlouvání uvádí předpisy? Tyto otázky zodpovíme na semináři. Přiblížíme také právní kontext omlouvání žáků v době pandemie.
|
Závadové chování dětí – mezioborová spolupráce školy a kurátora pro děti a mládež
7 vyučovacích hodin
Školení má za cíl seznámit pracovníky, kteří se při své práci setkávají s projevy závadového chování dětí a mladistvých s možnostmi těch, kdo vykonávají sociálně právní ochranu dětí. V průběhu kurzu budou frekventanti seznámeni se základními právními normami v této oblasti, s metodami práce s dětmi i rodinou. Pozornost je věnována zejména vyhodnocení situace dítěte a rodiny, individuálnímu plánování sociálně právní ochrany dítěte a plánování jednotlivých kroků v duchu SMART kritérií. Formou kazuistik bude poukázáno na příklady dobré praxe. Prostor je věnován i řízené diskusi a zodpovídání dotazů z dané oblasti.
|
Závadové chování dětí a mladistvých
8 vyučovacích hodin
Kurz má za cíl seznámit pracovníky, kteří se při své práci setkávají s projevy závadového chování dětí a mladistvých s možnostmi těch, kdo vykonávají sociálně právní ochranu dětí.
|
Závadové chování dětí a mladistvých (webinář)
8 vyučovacích hodin
Kurz má za cíl seznámit pracovníky, kteří se při své práci setkávají s projevy závadového chování dětí a mladistvých s možnostmi těch, kdo vykonávají sociálně právní ochranu dětí.
|
Zavedení systému hodnocení a tvorba objektivně měřitelných ukazatelů pro jednotlivé pracovní pozice v ZŠ
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají know-how, jak efektivně provázat hodnocení s odměňováním a rozvojem tak, aby motivovali zaměstnance k výkonnosti, osobnímu rozvoji a žádoucí zaměstnance i ke stabilitě.
|
Zavedení systému hodnocení a tvorba objektivně měřitelných ukazatelů pro jednotlivé pracovní pozice v ZŠ – školení sborovny
16 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s jednotlivými etapami tvorby systému hodnocení od výběru metod hodnocení přes nastavování měřitelných ukazatelů pro jednotlivé pracovní pozice až po trénink hodnotitelů ve vedení hodnotících pohovorů.
|
Zážitkové hry pro děti v přírodě
8 vyučovacích hodin
Seminář nabízí nové pohybové hry v přírodě, rozvíjející orientaci dětí v prostoru, zručnost a komunikaci. Dále nabízí spojení pohybu s rytmem, hudbou a slovem.
Plánování, organizace a možná úskalí pobytů a tvořivých projektů v přírodě.
|
Zážitkové hry pro děti v přírodě (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář nabízí nové pohybové hry v přírodě, rozvíjející orientaci dětí v prostoru, zručnost a komunikaci. Dále nabízí spojení pohybu s rytmem, hudbou a slovem.
Plánování, organizace a možná úskalí pobytů a tvořivých projektů v přírodě.
|
Zážitkové techniky protidrogové prevence
8 vyučovacích hodin
Seminář stručně přestavuje systém protidrogové prevence v České republice a představuje jednotlivé typy prevence, včetně jejich hlavních cílů a poskytovatelů. Dále se pak podrobněji zaměřuje na způsoby práce s jednotlivcem a se skupinou v rámci primární protidrogové prevence včetně specifických zásad, možných úskalí a problémových momentů. Stěžejní část kurzu zážitkovou a interaktivní formou představuje jednotlivé techniky protidrogové prevence: Z deníku náctileté, Diagram, Karty, Váhy, včetně didaktických zásad a možných problémových momentů realizace jednotlivých technik.
|
Zdravotní tělesná výchova a její využití ve výuce
4 vyučovací hodiny
Školení seznámí zúčastněné pedagogy s prvky zdravotní tělesné výchovy na 1. st. ZŠ. Představeny budou činnosti a náměty pro rozvoj tělesné zdatnosti, cvičení s overbalem, cvičení s thera-bandem, cvičení na gymbalech a cvičení s pružným lanem (prevence skoliózy).
|
Zdravotní tělesná výchova v mateřské škole
5 vyučovacích hodin
Seminář se zaměří na problematiku tělesné zdatnosti u předškolních dětí. Důraz bude kladen na naplnění cílů v pěti vzdělávacích oblastech RVP PV. Účastníkům budou přiblíženy metodické postupy a poskytnuty náměty pro pohybové činnosti. Seminář bude zaměřen na následující témata: činnosti a náměty pro rozvoj tělesné zdatnosti dětí, naplňování dílčích cílů všech pěti vzdělávacích oblastí pomocí pohybových činností, metodické postupy, tvorba třídního vzdělávacího programu z hlediska realizace pohybových činností, výchova v MŠ a tělesná výchova.
|
Zdravotní tělesná výchova v mateřské škole (webinář)
5 vyučovacích hodin
Seminář se zaměří na problematiku tělesné zdatnosti u předškolních dětí. Důraz bude kladen na naplnění cílů v pěti vzdělávacích oblastech RVP PV. Účastníkům budou přiblíženy metodické postupy a poskytnuty náměty pro pohybové činnosti. Seminář bude zaměřen na následující témata: činnosti a náměty pro rozvoj tělesné zdatnosti dětí, naplňování dílčích cílů všech pěti vzdělávacích oblastí pomocí pohybových činností, metodické postupy, tvorba třídního vzdělávacího programu z hlediska realizace pohybových činností, výchova v MŠ a tělesná výchova.
|
Zdravotník/Zdravotnice zotavovacích akcí
41 vyučovacích hodin
Rekvalifikační kurz je určen těm zájemcům, kteří chtějí splnit zákonné požadavky spojené s organizací zotavovacích akcí. Kurz je navržen pro ty osoby, které chtějí získat vzdělání v oblasti poskytování první pomoci a péče o nemocné v kontextu zotavovacích akcí. Program se zaměřuje na rozvoj klíčových dovedností nezbytných pro efektivní reakci v náročných situacích, čímž přispívá k zajištění bezpečnosti a zdraví účastníků akcí. Účastníci se seznámí s nejnovějšími postupy v první pomoci, péči o nemocné, právními a etickými aspekty práce zdravotníka a zásadami hygieny a prevence infekcí. Tento kurz usiluje o připravenost a schopnost rychle a efektivně reagovat na situace ohrožující zdraví, což je zásadní pro ty, kteří se podílí na organizaci a vedení skupinových aktivit. Kurz je završen zkouškou (písemná a praktická část).
|
Získávejte klíčové dovednosti pro úspěšné vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností - kurz pro učitele MŠ a ZŠ a asistenty pedagoga
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na téma "Logopedické minimum" by mělo být zlepšení schopnosti učitelů a učitelských asistentů porozumět speciálním vzdělávacím potřebám a efektivně pracovat s dětmi a žáky s narušenou komunikační schopností.
|
Získávejte klíčové dovednosti pro úspěšné vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností - kurz pro učitele MŠ a ZŠ a asistenty pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na téma "Logopedické minimum" by mělo být zlepšení schopnosti učitelů a učitelských asistentů porozumět speciálním vzdělávacím potřebám a efektivně pracovat s dětmi a žáky s narušenou komunikační schopností.
|
Změň svůj dech, změníš si život
6 vyučovacích hodin
Seminář zaměřený na určení kvality dechového vzorce a jeho změnu na „funkční“ tedy zdraví prospěšný. Je určený lidem, pracují hodně „hlavou“, kteří ve své práci používají hlas, ale také těm, kteří chtějí zlepši svoji kondici, lidem, kteří se cítí unavení, mají pocit horšího soustředění, nekvalitní spánek, dechové problémy, bolesti zad či další „civilizační“ neduhy související především se stresem a také nedostatkem pohybu.
|
Změň svůj dech, změníš si život (webinář)
4 vyučovací hodiny
Seminář zaměřený na určení kvality dechového vzorce a jeho změnu na „funkční“ tedy zdraví prospěšný. Je určený lidem, pracují hodně „hlavou“, kteří ve své práci používají hlas, ale také těm, kteří chtějí zlepši svoji kondici, lidem, kteří se cítí unavení, mají pocit horšího soustředění, nekvalitní spánek, dechové problémy, bolesti zad či další „civilizační“ neduhy související především se stresem a také nedostatkem pohybu.
|
Zrakové vnímání a vizuomotoriky u dětí předškolního věku
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace především zrakového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva. Podstatné je zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Dále si seminář klade za cíl zprostředkovat účastníkům řadu konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového vnímání a vizuomotoriky, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.
|
Zrakové vnímání a vizuomotoriky u dětí předškolního věku (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace především zrakového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva. Podstatné je zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Dále si seminář klade za cíl zprostředkovat účastníkům řadu konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového vnímání a vizuomotoriky, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.
|
Zvládání stresu při práci s nejmenšími dětmi aneb jak předcházet syndromu vyhoření
8 vyučovacích hodin
Účastník semináře dokáže včas rozeznávat potencionální stresové situace a jejich spouštěče. Naučí se mapovat své pocity i jejich základní tělesné prožívání. Seznámí se s technikami vhodnými pro zvládnutí akutního stresu a vypjatých emocí, dále i s relaxačními metodami pro práci se stresem dlouhodobým – vyzkouší si Jacobsonovu progresivní relaxaci a imaginační techniky. Seznámí se s otevřenou komunikaci dle principu nenásilné komunikace a dokáže si určit hranice a pravidla, která zefektivní práci s dětmi.
|
Zvládání stresu při práci s nejmenšími dětmi aneb jak předcházet syndromu vyhoření (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník semináře dokáže včas rozeznávat potencionální stresové situace a jejich spouštěče. Naučí se mapovat své pocity i jejich základní tělesné prožívání. Seznámí se s technikami vhodnými pro zvládnutí akutního stresu a vypjatých emocí, dále i s relaxačními metodami pro práci se stresem dlouhodobým – vyzkouší si Jacobsonovu progresivní relaxaci a imaginační techniky. Seznámí se s otevřenou komunikaci dle principu nenásilné komunikace a dokáže si určit hranice a pravidla, která zefektivní práci s dětmi.
|
Zvládání stresu pro pedagogické pracovníky
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je posílit psychickou odolnost pedagogů a jejich schopnost zvládat náročné situace v práci s žáky/studenty. V rámci jednodenního kurzu se naučí lépe zvládat a kontrolovat stres v profesi pedagoga a různými metodami stresovým situacím předcházet.
|
Zvládání stresu pro pedagogické pracovníky (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je posílit psychickou odolnost pedagogů a jejich schopnost zvládat náročné situace v práci s žáky/studenty. V rámci jednodenního kurzu se naučí lépe zvládat a kontrolovat stres v profesi pedagoga a různými metodami stresovým situacím předcházet.
|