Čtení v přírodě nejen o přírodě
8 vyučovacích hodin
Kurz "Čtení v přírodě nejen o přírodě" představuje způsob, jak spojit lásku k literatuře s přirozeným prostředím venku. Příroda, pobyt a samotné učení v ní může sloužit nejen jako krásné pozadí pro čtení, ale také jako silný zdroj inspirace pro literární ponoření a tvorbu. Tento kurz není pouze o přírodě, čtení o ní, ale především o tom, jak přírodu skrze literaturu plně zažívat a chápat. Příroda jako taková může obohatit čtenářský zážitek a podněcovat k naslouchání, samotnému čtení nebo tvorbě.
|
Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků
8 vyučovacích hodin
Jak přimět studenty k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení? Účastníci budou seznámeni s pojmem kompetence k učení , metodami a formami práce podporující motivaci a aktivizaci s důrazem na učení s porozuměním a heuristický přístup k výuce. Učitelé budou mít možnost si metody práce vyzkoušet v nabídnutých aktivitách. Seminář poukáže také na možnosti jak ve studentech vybudit motivaci – chuť něco se dozvědět, pro něco se nadchnout a dotáhnout do konce. Podmínky pro lepší učení vycházející z integrované tematické výuky S. Kovalikové a Brain Gym a výuku podle učebních stylů. Zmíněn bude také význam sebereflexe a sebehodnocení studentů a základní principy jejich podpory ze strany učitele.
|
Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků (1. st. ZŠ)
8 vyučovacích hodin
V semináři se učitelé dozvědí, jak přimět žáka k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení. Seminář poukáže na roli učitele v konstruktivní škole – podpůrná činnost při metakognitivních procesech - při sebereflexi a sebehodnocení vlastních silných a slabých stránek.
Seminář nabídne učitelům konkrétní metody a formy práce, učitelé budou mít možnost si vyzkoušet v nabídnutých aktivitách. Ty kladou důraz na učení s porozuměním a je možné je zařadit do jakékoli hodiny, případně budou nabídnuty alternativy jednotlivých metod pro další inspiraci učitelů.
|
Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků (webinář)
8 vyučovacích hodin
Jak přimět studenty k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení? Účastníci budou seznámeni s pojmem kompetence k učení , metodami a formami práce podporující motivaci a aktivizaci s důrazem na učení s porozuměním a heuristický přístup k výuce. Učitelé budou mít možnost si metody práce vyzkoušet v nabídnutých aktivitách. Seminář poukáže také na možnosti jak ve studentech vybudit motivaci – chuť něco se dozvědět, pro něco se nadchnout a dotáhnout do konce. Podmínky pro lepší učení vycházející z integrované tematické výuky S. Kovalikové a Brain Gym a výuku podle učebních stylů. Zmíněn bude také význam sebereflexe a sebehodnocení studentů a základní principy jejich podpory ze strany učitele.
|
Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků na 2. stupni ZŠ
8 vyučovacích hodin
V semináři se učitelé dozvědí, jak přimět žáka k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení. Seminář nabídne učitelům konkrétní metody a formy práce, učitelé budou mít možnost si vyzkoušet v nabídnutých aktivitách. Ty kladou důraz na učení s porozuměním a je možné je zařadit do jakékoli hodiny, případně budou nabídnuty alternativy jednotlivých metod pro další inspiraci učitelů.
|
Digitální nástroje v environmentálním vzdělávání
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je určen vyučujícím, kteří chtějí více zapojit ICT do svého environmentálního vzdělávání. Tipy k základním nástrojům a aplikacím rozptýlí obavy z ICT a podpoří úvodní diskuzi o ICT aktuálně využívaných účastníky. Účastníci se seznámí s využitím ICT k podpoře zájmu žáka o environmentální témata a jeho spolupráce s ostatními.
|
Digitální nástroje v environmentálním vzdělávání (webinář)
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je určen vyučujícím, kteří chtějí více zapojit ICT do svého environmentálního vzdělávání. Tipy k základním nástrojům a aplikacím rozptýlí obavy z ICT a podpoří úvodní diskuzi o ICT aktuálně využívaných účastníky. Účastníci se seznámí s využitím ICT k podpoře zájmu žáka o environmentální témata a jeho spolupráce s ostatními.
|
Digitální technologie v předškolním vzdělávání
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poskytnout pedagogickým pracovníkům mateřských škol informace související s IT gramotností dětí předškolního věku. Účastníci získají nejen teoretické poznatky, ale také inspiraci a náměty využitelné v rámci výchovně-vzdělávacího procesu v MŠ.
|
Digitální technologie v předškolním vzdělávání (webinář)
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poskytnout pedagogickým pracovníkům mateřských škol informace související s IT gramotností dětí předškolního věku. Účastníci získají nejen teoretické poznatky, ale také inspiraci a náměty využitelné v rámci výchovně-vzdělávacího procesu v MŠ.
|
Digitální technologie ve výuce pro učitele 1. stupně
8 vyučovacích hodin
Tento vzdělávací program ukáže pedagogům možnosti adekvátního využití digitálních technologií již na 1. stupni, a to mimo hodiny informatiky, tedy v běžných hodinách ve smyslu obohacení výuky. Dotkneme se i mezipředmětových vztahů, digitálních kompetencí či možností (ne)formální komunikace s rodiči od omlouvání po plánování informačních odpolední.
|
Digitální technologie ve výuce pro učitele 1. stupně (webinář)
8 vyučovacích hodin
Tento vzdělávací program učitelkám a učitelům na 1. stupni ukáže možnosti adekvátního využití digitálních technologií již na 1. stupni, a to mimo hodiny informatiky, tedy v běžných hodinách ve smyslu obohacení výuky. Dotkneme se i mezipředmětových vztahů, digitálních kompetencí či možností (ne)formální komunikace s rodiči od omlouvání po plánování informačních odpolední.
|
Dítě s ADHD, ADD – workshop pro asistenty pedagoga v MŠ a 1. stupni ZŠ
5 vyučovacích hodin
Dílna, určená asistentům pedagoga v MŠ a 1. stupni ZŠ, je zaměřena na prohloubenípoznatků a získání a sdílení zkušeností s péčí o děti a žáky s poruchou ADHD, ADD. Účastníci budou formou workshopu seznámeni s vhodnými aktivitami pro všední den a strategiemi, které jim v praxi pomohou zvládat emočně a sociálně náročné situace. Cílem workshopu je asistentům poskytnout návod na hledání různých strategií v péči o konkrétní dítě. Seminář nabízí na základě dotazů účastníků praktické rady vycházející z dlouhodobé praxe.
|
Dítě s ADHD, ADD – workshop pro pedagogy MŠ a 1. stupně ZŠ
5 vyučovacích hodin
Dílna prohlubuje a navazuje na poznatky ze školení „Neklidné dítě – problematika ADHD, ADD“. Zúčastněným pedagogům bude nabídnut prostor pro otázky a odpovědi týkající se péče o děti a žáky s poruchou ADHD a ADD a možnost sdílení zkušeností z praxe. Skrze vlastní prožitek se seznámí s vhodnými relaxačními technikami, aktivitami pro všední den a ujasní si strategie, které jim v praxi pomohou zvládat emočně a sociálně náročné situace. Seminář zahrne tato témata: Teoretický rámec problematiky. Aktivity podporující psychomotorický vývoj dítěte. Předcházení a řešení konfliktních situací. Relaxační, terapeutické aktivity vhodné pro děti ADHD – popis, terminologické vymezení.
|
Dítě s nadprůměrným intelektem v MŠ a na 1. stupni ZŠ
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s vymezením pojmu nadané dítě a dalšími souvisejícími
pojmy, některými metodami identifikace nadaných a zvláštnostmi, kterými se nadané děti
mohou projevovat a tím na své nadání upozornit i případnými obtížemi, které tento jev často
doprovází. Vše bude demonstrováno na konkrétních případech dlouhodobě sledovaných dětí z praxe. Seznámí se také s některými organizacemi a institucemi, které se nadaným dětem předškolního věku věnují. Školení svým obsahem reflektuje požadavky na společné (inkluzivní) vzdělávání a podporuje práci s různorodou skupinou žáků.
|
Dítě s nadprůměrným intelektem v MŠ a na 1. stupni ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s vymezením pojmu nadané dítě a dalšími souvisejícími pojmy, některými metodami identifikace nadaných a zvláštnostmi, kterými se nadané děti mohou projevovat a tím na své nadání upozornit i případnými obtížemi, které tento jev často doprovází. Vše bude demonstrováno na konkrétních případech dlouhodobě sledovaných dětí z praxe. Seznámí se také s některými organizacemi a institucemi, které se nadaným dětem předškolního věku věnují.
|
Dítě s odkladem povinné školní docházky v běžné mateřské škole
5 vyučovacích hodin
Účastníci semináře získají širší povědomí o problematice zařazení dítěte s odkladem povinné školní docházky do běžné mateřské školy. Ujasní si práva a povinnosti účastníků participujících v této oblasti – dítěte, zákonných zástupců, pedagogů i školských poradenských zařízení. V závislosti na charakteristice dítěte s odkladem povinné školní docházky obohatí svou pedagogickou praxi o vhodné náměty pro práci s touto skupinou dětí.
|
Dítě s odkladem povinné školní docházky v běžné mateřské škole (webinář)
5 vyučovacích hodin
Účastníci semináře získají širší povědomí o problematice zařazení dítěte s odkladem povinné školní docházky do běžné mateřské školy. Ujasní si práva a povinnosti účastníků participujících v této oblasti – dítěte, zákonných zástupců, pedagogů i školských poradenských zařízení. V závislosti na charakteristice dítěte s odkladem povinné školní docházky obohatí svou pedagogickou praxi
o vhodné náměty pro práci s touto skupinou dětí.
|
Dítě s odlišným mateřským jazykem v MŠ
8 vyučovacích hodin
Jakým způsobem s žáky pracovat a jak postupovat, abychom hodili dětem záchranný kruh spočívající ve správně zvoleném pedagogickém postupu a abychom je nenechali utopit se v prostředí, kde jsou odlišný jazyk a jiná kultura faktory způsobující znevýhodnění a překážky? Na to vše by vám měla dát odpověď právě tento seminář.
|
Dítě s odlišným mateřským jazykem v MŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Jakým způsobem s žáky pracovat a jak postupovat, abychom hodili dětem záchranný kruh spočívající ve správně zvoleném pedagogickém postupu a abychom je nenechali utopit se v prostředí, kde jsou odlišný jazyk a jiná kultura faktory způsobující znevýhodnění a překážky? Na to vše by vám měla dát odpověď právě tento seminář.
|
Doškolovací kurz základního školního lyžování
25 vyučovacích hodin
Náměty pro zpestření výuky lyžování dětí na lyžařských výcvikových kurzech. Využití škály pomůcek při výuce lyžování dětí. Současné trendy ve sjezdovém lyžování. Prohlubování a zdokonalování lyžování účastníků. Účastníci v menších skupinách projdou postupné metodické řady, bude využit videozáznam jízd účastníků a následný rozbor a jednotlivá cvičení budou obohacena herními prvky vhodnými pro zpestření výuky a motivaci dětí k lyžování.
|
Doškolovací kurz základního školního snowboardingu
25 vyučovacích hodin
Náměty pro zpestření výuky snowboardingu dětí na lyžařských výcvikových kurzech; Využití škály pomůcek při výuce snowboardingu dětí; Současné trendy v metodice výuky snowboardingu; Zásady organizace výcvikových kurzů a zapojování snowboardových družstev; Zdokonalování jízdy účastníků. Účastníci v menších skupinách projdou postupné metodické řady, bude využit videozáznam jízd účastníků a následný rozbor a jednotlivá cvičení budou obohacena herními prvky vhodnými pro zpestření výuky a motivaci dětí k snowboardingu.
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku
8 vyučovacích hodin
Obsahem programu jsou možnosti a využití dětských her k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem během pobytu v mateřské škole, odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky. Cílem školení je rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti, motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti, podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy či hry a zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce. Icebreakery a kontaktní hry. Hry s padákem. Hry bez materiálové náročnosti a bez náročné přípravy. Hry do místnosti, budovy.
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku II.
8 vyučovacích hodin
Obsahem vzdělávacího programu je představení využití dětských her k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem během pobytu v mateřské škole, odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky ve škole: Seznamovací a kontaktní hry; Hry s lany, provázky a šátky; Hry do místnosti bez materiálové náročnosti a bez náročnosti přípravy; Energizery; Hry uvolňující atmosféru.
|
Drogy ve škole
8 vyučovacích hodin
Seminář představuje systém protidrogové prevence v České republice a zaměřuje se na nejčastěji zneužívané drogy, včetně příčin, projevů, účinků a důsledků užívání jednotlivých typů látek a také to, jak a zda je možné diagnostikovat potenciální intoxikaci ve školním prostředí či v jiných výchovných institucích, ať už laicky či testově. Ozřejmuje také legislativu, která souvisí s drogovou problematikou. Nabízí základní orientaci v řešení situací souvisejících s drogami ve školním prostředí a různé pohledy na ně, ať už v rámci preventivních aktivit či případných intervencí ze strany školy.
|
Drogy ve škole (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář představuje systém protidrogové prevence v České republice a zaměřuje se na nejčastěji zneužívané drogy, včetně příčin, projevů, účinků a důsledků užívání jednotlivých typů látek a také to, jak a zda je možné diagnostikovat potenciální intoxikaci ve školním prostředí či v jiných výchovných institucích, ať už laicky či testově. Ozřejmuje také legislativu, která souvisí s drogovou problematikou. Nabízí základní orientaci v řešení situací souvisejících s drogami ve školním prostředí a různé pohledy na ně, ať už v rámci preventivních aktivit či případných intervencí ze strany školy.
|
Duševní zdraví pro každý pracovní den
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací program má pedagogickým pracovníkům ukázat, jak se od stresu, stresorů a stresových reakcí dá „dojít“ k syndromu vyhoření. S využitím získaných poznatků se budeme zabývat konceptem duševního zdraví a zároveň prevencí syndromu vyhoření.
|
Duševní zdraví pro každý pracovní den (webinář)
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací program má pedagogickým pracovníkům ukázat, jak se od stresu, stresorů a stresových reakcí dá „dojít“ k syndromu vyhoření. S využitím získaných poznatků se budeme zabývat konceptem duševního zdraví a zároveň prevencí syndromu vyhoření.
|
Dysgrafie – specifická vývojová porucha učení – psaní
5 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na problematiku specifické poruchy postihující oblast psaní - dysgrafii. Účastníci se podrobně seznámí s danou problematikou, s příčinami vzniku této poruchy a specifiky přístupu k práci s takto znevýhodněnými dětmi. Kromě teoretických informací budou prezentovány také poznatky z praxe a doporučení pro práci ve výuce i mimo ni.
|
Dyskalkulie - reedukace
8 vyučovacích hodin
Seminář poskytne pedagogům kromě základního vhledu do problematiky dyskalkulie také praktické příklady námětů, jak dyskalkulii zohledňovat ve výuce a jak vhodně postupovat při její reedukaci.
V praktických ukázkách si učitelé vyzkouší pracovat s kompenzačními a reedukačními pomůckami. Vzájemně si vymění zkušenosti z práce s těmito dětmi a budou jim předány náměty na individuální i skupinové reedukační hodiny.
|
Dyslexie – specifická vývojová porucha učení – čtení
5 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na problematiku specifické poruchy postihující oblast čtení - dyslexii. Účastníci se podrobně seznámí s danou problematikou, s příčinami vzniku této poruchy a specifiky přístupu k práci s takto znevýhodněnými dětmi. Kromě teoretických informací budou prezentovány také poznatky z praxe a doporučení pro práci ve výuce i mimo ni.
|