Nezbytnost životních krizí jako součást práce v pomáhajících profesích aneb Jak tvoříme štěstí
8 vyučovacích hodin
A2021/1151-SP/PC/PP
- Sociální pracovníci
- Pracovníci v sociálních službách
- Neformální pečovatelé
Součástí sociální práce je pravidelná zpětná vazba, jak ke klientům, tak ke kolegům či sobě samému. Jednou z příčin životní nepohody klienta může být také nepříznivé sociální resp. vztahové prostředí, nepodporující rodinné vzorce, nepřijetí či neporozumění životní situaci. V semináři si rozšíříme povědomí o tom, jak rodině, pečujícím či klientovi pomoci rozšířit úhel pohledu na jeho životní situaci. Seminář nabídne bližší pohled na výzkumy v oblasti vztahové vazby, jejího vzniku a podob, výzkumy z oblasti mozku a vědomí, spojíme pohled na biologické a psychologické v nás. Budeme se věnovat tématu různosti vnímání spirituálních potřeb, souvislostem s pocity životního naplnění a osobního štěstí, podíváme se, jak životními postoji a přesvědčeními utváříme životní příběh.
Probíraná témata:
- Resilience, stresory, salutory
- Životní styl x hlubiny ontologické nouze. Kalokagathia
- Tři regulační patra: nevědomí, podvědomí, uvědomění
- Bio - psycho - socio - spirituální model. Úvod do problematiky vztahové vazby
- Spiritualita, její vliv na celoživotní prožívání osobního příběhu
- Komunikační cvičení.
Absolvent získá základní znalost o bio - psycho - sociálně - spirituálním modelu přístupu ke zdraví s důrazem na duševní zdraví. Získá vědomosti o parametrech vztahujícím se k pocitům naplnění, životní spokojenosti a štěstí, které umožňují získání náhledu na vlastní životní situaci. Účastník získá vědomosti o vzniku a souvislostech práce se vztahovými vazbami, o výsledcích výzkumů z oblasti duševního zdraví (zejména z období pandemie). Součástí semináře je vzájemná rozprava na téma Životní události a psychosociální stresory. Účastník má možnost nahlédnout na své životní ose vlastní životní krize a zvědomit si zdroje, které mu umožnily situaci zvládnout, má příležitost podpořit osobní integritu a rozšířit tak své pracovní kompetence, snížit stresovou zátěž vzniklou v práci s klienty, uvědomit si zisky z vlastních životních krizí a otevřít se tak vnímavosti k příběhům klientů.
Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
---|---|---|---|---|
|
Nezbytnost životních krizí jako součást práce v pomáhajících profesích aneb Jak tvoříme štěstí | ONLINE - webinář | 06.12.2024 | |
|
Nezbytnost životních krizí jako součást práce v pomáhajících profesích aneb Jak tvoříme štěstí | ONLINE - webinář | 21.01.2025 |
Název
Místo - Termín |
---|
Nezbytnost životních krizí jako součást práce v pomáhajících profesích aneb Jak tvoříme štěstí
ONLINE - webinář - 06.12.2024 |
Nezbytnost životních krizí jako součást práce v pomáhajících profesích aneb Jak tvoříme štěstí
ONLINE - webinář - 21.01.2025 |