Adaptace seniora při nástupu do instituce
09.10.2024
8:00 - 15:15
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
A2021/0167-SP/PC/PP/VP
- Sociální pracovníci
- Pracovníci v sociálních službách
- Neformální pečovatelé
- Pracovník v manažerské, řídicí funkci
Seminář představí účastníků informace o procesu adaptace tak, aby po jeho absolvování znali nejen základní psychologické poznatky o lidské adaptabilitě, ale uměli také rozpoznat a adekvátně reagovat na potřeby klientů v průběhu adaptace v jejich zařízení. První část školení bude věnována základním změnám ve stáří a vymezení pojmu zátěž, včetně jejích důsledků na lidský život. Pomocí sebereflexe si účastníci ujasní, jak se lidské chování a prožívání v těchto situacích mění. Účastníci kurzu se dále naučí rozlišovat, které chování je přirozenou reakcí na změnu a které již vyžaduje další odbornou péči. V dalších částech semináře budou účastníci seznámeni s jednotlivými fázemi procesu adaptace. Pozornost bude věnována rozhodnutí k nástupu do domova, přípravě na nástup do zařízení, prvním dnům po nástupu a postupnému začleňování do instituce. Účastníci si osvojí praktické návody, jak v rámci sociálních služeb úspěšně zvládnout adaptaci klienta a zabránit možným projevům maladaptace. V navazující praktické části se účastníci na základě kazuistik naučí, jak sestavit efektivní a funkční individuální adaptační plán klienta.
Cílem semináře je uvést pracovníky sociálních služeb do problematiky adaptace a zátěže s ní spojené. Důraz je kladen na chápání nástupu klienta jako konkrétní zátěže v jeho osobním životě. Při doprovázení procesem adaptace je nezbytné, aby pracovníci nejen znali potřeby nastoupivších klientů a jednotlivé fáze adaptačního procesu, ale také aby měli nástroje, které tento proces klientům usnadňují. Proto budou obeznámeni s praktickými návody, jak v rámci sociálních služeb úspěšně zvládnout adaptaci klienta a zabránit možným projevům maladaptace, včetně sestavení vhodného sestavit individuálního adaptačního plánu.
Od roku 2002 působí v sociálních službách, předtím v letech 1996 - 2000 pracovala v Psychiatrické léčebně Kroměříž. V sociálních službách vystřídala pracovní pozice vedoucí sociálně zdravotního oddělení v DOZP, terénní sociální pracovnice v SAS, vyučující na VŠ, aktivizační pracovnice v DS, všeobecná sestra v DZR, sociální pracovnice v SR, vedoucí pečovatelské služby a odborný metodický pracovník a supervizor pro standardizaci strategie podpory osob s atypickým chováním v rámci projektu Most do dobré praxe. Naposledy působila jako Odborný specialista v projektu "Podporujeme hrdinství, které není vidět" jako vedoucí týmu provázejících pracovníků v podpoře domácí péče.
V současné době působí M. Vaculová především jako konzultant a supervizor, příležitostně také jako mediátor a krizový intervent, pravidelně spolupracuje s MPSV na různých projektech.
1 590 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)