logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Objevte skrytý potenciál - nástroje kariérního poradenství pro práci s žáky (webinář)


Termín

09.12.2024
8:00 - 15:30

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Číslo akreditace

21055/2021-4-788

Cílová skupina

  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga

1950 Kč / osoba
Přihláška

9.12. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30 + 14:00 - 15:30



Obsah

Seminář poskytne účastníkům seznámení se metodami kariérového poradenství a postupy, které lze využít pro práci s žáky ZŠ, SŠ, ŠD a SVČ.  Pedagogičtí pracovníci získají více znalostí a zdokonalí své kompetence, aby lépe a rychleji identifikovali silné stránky a nadání žáků a mohli lépe směřovat jejich rozvoj během vzdělávacích programů. První část je věnována postupům a technikám pro mapování silných stránek žáků, dále na návazné práci na  sebereflexi a pojmenování jejich silných stránek. Posléze se věnujeme poskytování konstruktivní zpětné vazby jak při práci s jednotlivci tak v kolektivu. Seznámíme se s technikami, jak si žáci mají nastavit své cíle a využít své silné stránky pro naplánování vlastní cesty k jejich dosažení. Jde o poznání a posílení vlastních zdrojů, jejich rozvoj a využívání, aby se jim lépe řídila jejich vlastí cesta. Aktivity jsou vedeny prakticky a zážitkově. Jsou zahrnuta cvičení individuální i skupinové práce krátkého rozsahu, které lze přizpůsobit věku žáků. 


Vzdělávací cíle

Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s postupy a technikami osobnostní a sociální výchovy žáků v kontextu kariérového poradenství. Cílem kurzu není poskytnout pedagogům rozsáhlou baterií testů, jde spíše o to, seznámit je se základy a především zvýšit citlivost k posilování silných stránek žáků, k individuálnímu přístupu při rozvoji žáků dle jejich preferencí a předpokladů, rozšiřování jejich aspirací, aby nebyly limitovány stereotypy. Výsledným cílem je podpořit u žáků poznání vlastních zdrojů a vést je k rozvoji jejich potenciálu a využití těchto zdrojů pro nastavení a řízení vlastního rozhodování a životní cesty dle zaměření a nadání každého žáka. 


Lektor

Mgr. Dagmar Mega

Absolventka Filosofické fakulty Univerzity Palackého (obor germanistika, filozofie a základy spol. věd pro SŠ); absolvovala řadu zahraničních stáží a konferencí zaměřených na problematiku inkluze a práce v multisenzorickém prostředí, problematiku mediační techniky pro lektory a choreografie rozhovoru. Od roku 2009 je vedoucí rodinného, vzdělávacího a dobrovolnického centra Akropolis v Uherském Hradišti; věnuje se přípravě a koordinaci projektů, konzultantské a lektorské činnosti v rámci mezinárodních aktivit Mládež v akci, Leonardo, Gruntvig, Erasmus+; zabývá se tématy speciálně pedagogických a podpůrných metod využívaných v multisenzorickém prostředí (snoezelen) a oblastí genderových stereotypů.

Cena

1 950 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

PŘIHLAŠOVÁNÍ UZAVŘENO