Využití didaktických pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků se SVP v 1.-3. ročníku ZŠ
8 vyučovacích hodin
MSMT- 27999/2022-4-1001
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé speciálních škol
- Asistenti pedagoga
Školení je zaměřeno na rozšíření kompetencí učitelů v oblasti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP) na prvním stupni ZŠ, konkrétně v 1.-3. ročníku ZŠ.
V rámci školení se budeme věnovat vzdělávání žáků s neurovývojovými poruchami. Neurovývojové poruchy představují skupinu poruch, které postihují vývoj nervového systému. Můžeme zde zařadit poruchy autistického spektra, mentální postižení, specifické poruchy učení, poruchy pozornosti a vývojové poruchy řeči. Zaměříme se na projevy těchto poruch v jednotlivých dílčích oblastech (tzv. deficity dílčích funkcí), které dále ovlivňují osvojování komplexních akademických dovedností, jako jsou čtení, psaní a počítání. Současně se budeme věnovat rozvoji řeči a komunikačních dovedností, jelikož tato oblast bývá často u těchto poruch více či méně narušena. Konkrétně vše budeme vztahovat k učivu českého jazyka, matematiky a částečně prvouky v 1.-3. ročníku ZŠ.
Vysvětlíme si, co to znamená při vzdělávání žáků se SVP aplikovat komplexní přístup k žákovi. Jak do procesu vzdělávání zapojit všechny pro žáky dostupné kanály, kterými přijímají informace a jak při učení se novým znalostem a dovednostem využívat všechny smysly (aplikace multisenzorického přístupu). To vše si ukážeme prakticky a pokusíme se vše účastníkům zprostředkovat tak, aby si to mohli sami na sobě vyzkoušet. V neposlední řadě si předvedeme možnosti tvorby vlastních pomůcek, a to jak obrázkových, tak manipulačních.
Vzdělávací program rozšiřuje a prohlubuje praktické znalosti a dovednosti pedagogických pracovníků, které dále uplatní ve své pedagogické praxi. Cílem kurzu je předat účastníkům naše dlouholeté zkušenosti se vzděláváním žáků se SVP. Během let praxe máme vytvořenu databázi pomůcek, materiálů, aktivit a postupů práce, které se nám při práci s žáky se SVP osvědčily a rádi bychom je předávali dál. Kurz je koncipován prakticky a účastníci se s danou problematikou seznámí prostřednictvím praktických ukázek a modelových situací. Cílem je nabídnout každému účastníkovi odpovídající množství informací a inspirace pro jeho další pedagogické působení.
Každý účastník dostane vytištěnou prezentaci s fotkami předváděných pomůcek, seznamem materiálů, které v praxi používáme a seznamem literatury.
SŠ, ZŠ a MŠ pro zdravotně znevýhodněné, Kamenomlýnská 2, Brno 603 00
Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
---|---|---|---|---|
|
Využití didaktických pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků se SVP v 1.-3. ročníku ZŠ | SŠ, ZŠ a MŠ pro zdravotně znevýhodněné, Brno | 16.11.2024 | |
|
Využití didaktických pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků se SVP v 1.-3. ročníku ZŠ | SŠ, ZŠ a MŠ pro zdravotně znevýhodněné, Brno | 30.11.2024 | |
|
Využití didaktických pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků se SVP v 1.-3. ročníku ZŠ | SŠ, ZŠ a MŠ pro zdravotně znevýhodněné, Brno | 11.01.2025 |
Název
Místo - Termín |
---|
Využití didaktických pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků se SVP v 1.-3. ročníku ZŠ
SŠ, ZŠ a MŠ pro zdravotně znevýhodněné, Brno - 16.11.2024 |
Využití didaktických pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků se SVP v 1.-3. ročníku ZŠ
SŠ, ZŠ a MŠ pro zdravotně znevýhodněné, Brno - 30.11.2024 |
Využití didaktických pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků se SVP v 1.-3. ročníku ZŠ
SŠ, ZŠ a MŠ pro zdravotně znevýhodněné, Brno - 11.01.2025 |