Drobné hry pro děti mladšího školního věku
8 vyučovacích hodin
875/2022-4-185
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
Obsahem vzdělávacího programu je představit možnosti a využití dětských her k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem během pobytu v mateřské škole, odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky. Cílem školení je rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti, motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti, podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy či hry a zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce.
Blok č. 1 – Icebreakery a kontaktní hry Icebreakery – nebo také „ledolamky“, jsou hry převážně na seznámení v nové skupině. Jsou jednoduché, netrvají dlouho, hrají se na začátku nějaké akce. Mají uvolnit napětí účastníků, kteří se navzájem neznají. Často jsou zaměřeny na naučení jmen a zjištění základních informací o účastnících Kontaktní hry – také se jim říká zahřívací hry. Slouží k naladění skupiny na další program. Jsou krátké, jednoduché, zábavné... Umožní vám přepnout děti do režimu, jaký potřebujete. Často je to vhodné i kvůli soustředění a bezpečnosti při následujícím programu. Při těchto hrách také dochází k fyzickému kontaktu hráčů, jenž napomáhá budování vzájemné důvěry a zbavuje ostychu.
Blok č. 2 – Hry s padákem Padák patří mezi netradiční, v současnosti velmi oblíbené, náčiní. Hudebně pohybové hry s padákem mohou hrát děti v mateřských školách. Pomocí padáku můžeme rozvíjet pohybové dovednosti, koordinovat pohyb s rytmem, zvládat prostorovou orientaci, správně reagovat na signály, spolupracovat, ale i rozvíjet fyzickou obratnost a rychlost.
Blok č. 3 – Hry bez materiálové náročnosti a bez náročnosti přípravy Hry s kratší dobou trvání, které lze využít především na vyplnění volného času, a ke kterým není potřeba většího materiálového zabezpečení a přípravy.
Blok č. 4 – Hry do místnosti, budovy Hry využitelné především za špatného počasí, případně hry využitelné v pevných prostorech a budovách.
- vyzkoušet si netradiční formy a metody při výuce;
- rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti;
- motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti;
- podněcovat k rozšiřování slovní zásoby, rozvíjení vyjadřovacích schopností;
- podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy a hry;
- rozvíjet myšlení, tvořivost, fantazii;
- zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce;
- zvládnout herní situace, využit volný čas efektivním způsobem.
Formou prožitkové pedagogiky seznámit učitele a vychovatele s metodikou přípravy her, jejich pravidly, bezpečnostními aspekty. Vlastní hry začínají prožitkem účastníka, pak důkladnou zpětnou vazbou, rozborem možných modifikací pravidel a formou „tvůrčí dílny“ se účastníci snaží nalézt nové alternativy dané hry.
Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
---|---|---|---|---|
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku | Praha | 03.12.2024 | |
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku | Brno | 21.01.2025 | |
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku | Hradec Králové | 13.03.2025 |
Název
Místo - Termín |
---|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku
Praha - 03.12.2024 |
Drobné hry pro děti mladšího školního věku
Brno - 21.01.2025 |
Drobné hry pro děti mladšího školního věku
Hradec Králové - 13.03.2025 |