šablony
Matematická gramotnost
Hodinová dotace
8 vyučovacích hodin
Cílová skupina
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Vychovatelé školských zařízení
- Asistenti pedagoga
Termíny
Obsah
Za pomoci pomůcek si ukážeme didaktické postupy vhodné pro v 1.trojročí. Nahlédneme do finanční gramotnosti. Ukážeme si , že v hodinách matematiky je dobré si hodně hrát a to za pomoci a deskových, logických a kombinatorické her. A řekneme si proč je dobré mít„ nápadník her a aktivit“.
Teoretická část je vždy propojena s praktickou činností a zážitky účastníků – dramatizace, simulace, řešení úloh a úkolů.
- Příklady aktivit pro rozvoj spolupráce, komunikace, paměti a postřehu, argumentaci a vzájemné pomoci.
- Práce s chybou. Alternativní způsoby výuky – ukázky. Početní operace +, -, vztahy >,<, =
- Práce s tabulkou. Hodnota x počet mincí – simulace, dramatizace, kombinatorika.
- Nakupujeme výhodně – logické uvažování – aktivity. Početní operace ., : .
- Gradované úlohy – individualizace výuky. Vlastní tvorba gradovaných úloh. Jak na slovní úlohy.
- Venkovní učení v hodinách matematiky. Rozvoj prostorové představivosti.
- Společná tvorba kartotéky matematických aktivit. Hodnocení a sebehodnocení.
Vzdělávací cíle
Rozvoj logického myšlení, číselné paměti, dovednosti řešit matematické problémy, rozvíjet prostorovou představivosti – vše propojené s reálným životem a radostí z matematiky.
Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
---|---|---|---|---|
šablony
|
|
Matematická gramotnost | Brno | 05.03.2025 |
šablony
|
|
Matematická gramotnost | Ústí nad Labem | 02.04.2025 |
Název
Místo - Termín |
---|
Matematická gramotnost
šablony
Brno - 05.03.2025 |
Matematická gramotnost
šablony
Ústí nad Labem - 02.04.2025 |