Aktivizace v kostce
11.12.2024
8:00 - 15:15
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
A2024/0692-SP/PC/PP
- Sociální pracovníci
- Pracovníci v sociálních službách
- Neformální pečovatelé
Program "Aktivizace v kostce" srozumitelným a výstižným způsobem podává přehled o dostupných a nejčastěji využívaných formách aktivizace klientů v rámci pobytových sociálních služeb. Aktivizace v sociálních službách usiluje především o to, poskytnout klientovi možnost smysluplného trávení volného času během aktivity, která jej těší a zvyšuje jeho spokojenost, radost a pocit, že je v dané sociální službě opravdu "doma". Tím se však dobrá aktivizace nevyčerpává, ba naopak vytváří pevný základ pro další benefity namířené směrem ke klientovi - a to je zejména zvýšení jeho soběstačnosti, sebeobsluhy a zdatnosti ve zvládání svých potřeb v rámci každodennosti. Klient je v rámci koncepce aktivizace nazírán jako partner, který má svou individualitu, své preference vycházející z jeho minulosti, zkrátka svůj životní příběh, na nějž dobrá aktivizace navazuje. Forma aktivizace je volena s ohledem na individualitu klienta a jeho preference, zohledňuje však i jeho momentální zdravotní a psychický status. Zvolíme-li adekvátní formu aktivizace pro našeho klienta či skupinu klientů, získáme oboustrannou spokojenost a radost, a to jak na straně klienta, tak na straně aktivizačního pracovníka, který bude mít z dobře odvedené práce dobrý pocit a vnímat její smysluplnost.
Účastník kurzu je dobře seznámen se základními, nejčastěji používanými formami aktivizace klientů zejména pobytových sociálních služeb. Ví, co je pro nastavení dobře zvolené aktivizace klienta/ů důležité, jaké proměnné musí vzít při výběru vhodné aktivizace v potaz. Je seznámen s možnostmi aktivizace, se kterými se v rámci českého prostředí sociálních služeb setká nejčastěji, ví, co od nich může čekat, rozumí základním pojmům jednotlivých forem aktivizace, jejich principům, metodám a přínosům, které pro klienta znamenají. Kromě seznámení se s nejčastěji používanými formami aktivizace a jejími benefity je absolvent obeznámen s přípravou a plánováním aktivizace, motivací klienta k aktivitě, ale i charakteristikou tzv. ideálně-typického aktivizačního pracovníka, vycházející z dobré praxe. Absolvent kurzu ví, jak již od samého začátku aktivizaci klienta/ů ve své sociální službě dobře nastavit, případně jak ji vhodně modifikovat, a zajistit tak oboustrannou spokojenost a radost - a to jak na straně klienta, tak na straně aktivizačního pracovníka.
Absolventka Studií občanské společnosti a Studií humanitní vzdělanosti na Karlově univerzitě se zaměřením na sociální inovace, sociální ekonomiku, sociální podnikání, sociální PR a marketing, filantropii, atd. Profesně se specializuje na sociální podnikání, sociální začleňování, zaměstnávání OZP, PR a marketing neziskových organizací, a také na aktivizaci a sociální aktivizaci klientů sociálních služeb.
1 590 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)