Čtenářská pregramotnost (webinář)
20.11.2024 - 28.11.2024
13:00 - 16:30
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
Rozděleno do dvou dnů: 20.11. 13:00 – 14:30 + 15:00 - 16:30, 28.11. 13:00 – 14:30 + 15:00 - 16:30
Seminář je zaměřen na seznámení s efektivními vyučovacími metodami, které podporují stimulování všech percepčních, kognitivních a motorických funkcí přímo ovlivňujících budoucí čtenářské schopnosti. Účastníci získají podněty pro činnosti a shlédnou ukázky materiálů, které posilují podporu nejen oslabených funkcí s přihlédnutím na včasnou prevenci dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Téma semináře bude podpořeno zkušeností z praxe lektorky a ukázkou vhodných programů, pomůcek a pracovních listů pro pedagogy.
Školení zahrne následující témata:
- percepční, kognitivní a motorické funkce přímo ovlivňujících budoucí čtenářské schopnosti
- senzorická integrace, zrakové a sluchové vnímání
- koncentrace, paměť, myšlení, řeč - seznámení s vhodnými programy a pracovními listy podporujícími stimulaci této oblasti
- cvičení a hry zaměřené na rozvoj smyslů, paměti, pozornosti a myšlení
Cílem semináře je poukázat na důležitost podchycení oslabených percepčních, kognitivních a motorických funkcí v době, kdy se mozek dítěte nejvíce vyvíjí a je schopen největších změn. V předškolním věku je možné správnou prevencí a výchovným vedením zajistit, aby se co nejvíce zmírnily dopady oslabených funkcí na úspěšnost žáka v průběhu školní docházky.
Absolventka oboru Předškolní pedagogika a Speciální pedagogika na Univerzitě Palackého v Olomouci (1992-1996); od r. 1997 odborný pedagog a speciální pedagog psycholog PPP Brno, nyní 20 let odborné praxe; od r. 2002 lektor DVPP; zaměřuje se na diagnostickou a terapeutickou práci, edukační a reedukační práci s dětmi s SPU a SPCH, vedení dětí s ADHD, ADD a jejich rodičů.
1 950 Kč/osobu (vč. DPH)