Emoční management pro pedagogy (webinář)
09.12.2024
8:00 - 15:30
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
14516/2022-5-653
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé ZUŠ a SUŠ
- Asistenti pedagoga
9.12. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30 + 14:00 - 15:30
- Emoční management v každodenním životě - Definice pojmu emoční management – emoční inteligence. Emoční management v osobním vs. profesním (pedagogickém) životě. Význam emočního managementu pro rozvoj osobnostního potenciálu pedagoga. EQ vs. IQ: souvislosti a rozdíly. Role, hodnoty a očekávání. Poznání a nalezení sebe sama. Silné/slabé stránky v oblasti emočního managementu.
- Sebeuvědomění pedagoga, zvládání emocí, empatie - Sebeuvědomění a společenské zrcadlo pedagoga. Emoční kvality osobnosti pedagoga. Zvládání emocí jako cesta ke zvládání stresu. Techniky zvládání negativních emocí. Empatická komunikace jako královská disciplína. Empatie - vnímavost k emocím svého okolí (žáků/studentů i kolegů). Revitalizace vztahů.
- Emoční inteligence v pedagogické praxi - Řízení emocí – pozitivní komunikace se žáky/studenty nebo kolegy. Využití emočního potenciálu pedagoga pro dosahování cílů a úspěšné jednání se žáky/studenty, kolegy a dalšími osobami. Best-practices v oblasti emoční inteligence v pedagogické praxi – reakce v emocionálně vypjatých situacích. Tipy pro rozvoj emoční inteligence. Stanovení individuálních rozvojových cílů.
Cílem vzdělávacího programu je posílit emoční inteligenci pedagogických pracovníků, čímž se naučí zvládat své emoce (nepotlačovat je, ale přijmout, prožít, poznat a kultivovat) a využívat je k bohatosti profesního i osobního života. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí se základními principy emočního managementu a jeho aplikací ve školském prostředí, s jeho souvislostmi a rozdíly oproti inteligenčního kvocientu (IQ), se silnými/slabými stránkami v oblasti emoční inteligence, naučí se zvládat své emoce prostřednictvím využití nových technik, empatického jednání, nácviku modelových situací z pedagogické praxe, získají nové vhledy do vlastního fungování, posílí své sebeuvědomění, rozvinou si emoční gramotnost.
Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat své emoce a efektivně využívat vlastního emočního potenciálu pro dosahování cílů a při jednání se žáky/studenty, ale i s kolegy, nadřízenými a dalšími osobami.
Absolvent Sociální pedagogiky University Tomáše Bati ve Zlíně – obory aplikovaná psychologie a ŘLZ. Doplňující pedagogické studium IMS Brno – obor středoškolské učitelství (ZSV). 12 let působí jako lektor se specializací: Manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, obchodní dovednosti, osobnostní dovednosti, rozvoj lidských zdrojů. Od roku 2004 vede kurzy Efektivního učení a rozvoje paměti.
1 950 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)