logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00


Hranice práce s klientem z pohledu pracovníka


Termín

11.12.2024
8:00 - 15:15

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Číslo akreditace

A2021/0257-SP/PC/PP/VP

Cílová skupina

  • Sociální pracovníci
  • Pracovníci v sociálních službách
  • Neformální pečovatelé
  • Pracovníci na úřadě
  • Pracovník v manažerské, řídicí funkci

1590 Kč / osoba
Přihláška

Obsah

Školení je zaměřeno na vědomou schopnost nastavení a udržení hranic při práci s klientem. Vyjasňuje pojem profesionální vztah pomocí spojení teorie s příklady z praxe. Zahrnuje do profesionality lidskost a autentickou osobnost pracovníka tak, aby vztah mohl být opravdový a založený na kvalitách každého ze zúčastněných.
 
Účastníci dostanou možnost hluboké reflexe svých očekávání a potřeb, které ve své práci nasycují. K tomu stejnému budou vedeni z pohledu klienta. Cílem je uvědomění odlišnosti potřeb, se kterými do procesu vstupuje klient a pracovník, což je základ nastavení skutečně profesionálního vztahu s ohledem na nastavování hranic a možných následků jejich překračování.
 
Zřetel bude brán také na skutečné příčiny, proč pracovníci i klienti mohou chtít hranice překračovat a jak se vědomě rozhodovat v náročných případech. Zahrnuto bude téma profesní etiky, modelů pomáhání a principů profesionálního vztahu. Zaměříme se na to, jaké okolnosti ovlivňují pracovníka a jaké klienta. Pozornost bude věnována také tématu empatie, jejímu prohloubení, ale také rizikům falešné empatie. Věnovat se budeme skutečnému napojení se na klienta, komunikačním zátarasům, které mohou bránit profesionálnímu vztahu, aktivizaci klienta a dotkneme se také schopnosti obrany proti manipulaci ze strany klienta.


Vzdělávací cíle

Absolvent získá vědomosti i praktické nástroje pro reflexi vlastní práce v oblasti nastavování a udržování hranic profesionálního vztahu. Bude si vědom rizik jejich překračování a dostane možnost rozebrat konkrétní příklady z praxe. Bude rozumět rozdílu pravé a falešné empatie a jejím možným následkům. Pochopí princip uspokojování potřeb v rámci vztahu pracovník/klient jak z jedné, tak i z druhé strany. Bude si vědom vlastních očekávání a rizik, která z nich vyplývají. Bude schopen své vlastní postoje zreflektovat a dostane nástroje pro jejich přenastavení. Účastník bude znát konkrétní komunikační zátarasy a jejich rizika, zlepší svou dovednost v aktivizaci klienta pomocí konkrétních technik. Absolvent dostane návod pro rozpoznání manipulace ze strany klienta a bude si vědom svých vlastních tendencí, proč by mohl manipulaci podlehnout a návod, jak je překonat.


Lektor

Mgr. Nela Mátlová

Absolventka MU Brno, Pedagogická fakulta, obor Sociální pedagogika a volný čas. Pracovala s dětmi a mládeží romského etnika v nízkoprahovém zařízení IQ Roma servis, o. s. Od roku 2010 se zaměřovala na vedení týmu sociálních a pedagogických pracovníků se zaměřením na přímou klientskou práci s romským etnikem v obcích Jihomoravského kraje. Zaměřuje se na lektorování v oblasti metod práce v NZDM a v oblasti komunikace a sebe-rozvoje.

Cena

1 590 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje