logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00


Individuální přístup ke klientovi – práce se životním příběhem klienta (seniora)


Termín

06.11.2024
8:00 - 15:15

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Číslo akreditace

A2023/1676-SP/PC/PP

Cílová skupina

  • Sociální pracovníci
  • Pracovníci v sociálních službách
  • Neformální pečovatelé

1590 Kč / osoba
Přihláška

Obsah

Školení si klade za cíl seznámit jeho účastníky s konceptem práce se životním příběhem klienta tak, aby byli nejen obeznámeni s jeho hlavními přínosy a limity, ale aby také získali povědomí o využitelnosti individuálního přístupu k uživateli sociální služby v praxi.

V první části kurzu se účastníci seznámí s důležitostí potřeb v lidském životě a se specifickými způsoby naplňování potřeb ve stáří. Pro zajištění individuální péče je důležité, aby pracovníci nejen znali problematiku potřeb, ale také aby měli nástroje, jak tyto potřeby u svých klientů identifikovat. Účastníci se proto seznámí s praktickými postupy, jak v rámci sociálních služeb potřeby zjišťovat. Speciální pozornost bude věnována technikám, které lze využít při zjišťování potřeb u klientů, kteří nejsou schopni verbální komunikace.

Ve druhé části kurzu se účastníci seznámí s konceptem životního příběhu klienta. S pomocí modelování rozhovorů si vyzkouší, jak citlivě a efektivně komunikovat nejen s klientem při zjišťování jeho životního příběhu, ale i s jeho rodinnými příslušníky a ostatními členy týmu. Poukázáno bude také na souvislosti praktického využití tohoto přístupu při vytváření individuálního plánu klienta.


Vzdělávací cíle

Účastníci semináře se seznámí s hlavními specifiky stáří, obsahem tohoto pojmu a dalších s ním spjatých (potřeba, individuální přístup, životní příběh, …). Představeny budou metody vedoucí ke zjištění potřeb klientů a jejich využití v praxi (u verbálně i neverbálně komunikujících klientů). Důraz bude kladen na ozřejmění přínosů i limitů využití životního příběhu při individuální práci s klientem.


Lektor

PhDr. Markéta Vaculová, MBA.

Od roku 2002 působí v sociálních službách, předtím v letech 1996 - 2000 pracovala v Psychiatrické léčebně Kroměříž. V sociálních službách vystřídala pracovní pozice vedoucí sociálně zdravotního oddělení v DOZP, terénní sociální pracovnice v SAS, vyučující na VŠ, aktivizační pracovnice v DS, všeobecná sestra v DZR, sociální pracovnice v SR, vedoucí pečovatelské služby a odborný metodický pracovník a supervizor pro standardizaci strategie podpory osob s atypickým chováním v rámci projektu Most do dobré praxe. Naposledy působila jako Odborný specialista v projektu "Podporujeme hrdinství, které není vidět" jako vedoucí týmu provázejících pracovníků v podpoře domácí péče.

V současné době působí M. Vaculová především jako konzultant a supervizor, příležitostně také jako mediátor a krizový intervent, pravidelně spolupracuje s MPSV na různých projektech.

Cena

1 590 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje