logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Jak obohatit klasickou prezentaci o interaktivní prvky – Nearpod


Termín

27.09.2024
9:00 - 15:30

Místo

Olomouc
bude upřesněno, Olomouc

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Cílová skupina

  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Učitelé speciálních škol
  • Asistenti pedagoga
  • Ředitelé školy a školských zařízení
  • Učitelé VOŠ

2150 Kč / osoba
Přihláška

Obsah

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie, zejména aplikace Nearpod. Účastník se, mimo jiné, naučí, jak oživit svou klasickou prezentaci (např. MS PowerPoint) o interaktivní prvky a tím posílit motivaci studenta k výuce a efektivitu procesu učení. Aplikace učiteli navíc umožní plynulý přechod mezi prezenční a distanční výukou nebo takřka okamžitý překlad textů prezentace např. z češtiny do ukrajinštiny či jiných světových jazyků.

První část semináře je věnována motivaci studenta ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Bude představen model integrace zapojení technologií do výuky – SAMR model – a jeho stupně v závislosti na míře, v jaké tyto technologie mění přístup k výuce.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu studenta. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, spojování kartiček, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň si ukážeme aplikaci z pohledu vyučujícího, její integraci s ostatními výukovými platformami (MS Teams, Učebna Google a další) a možnost nahlédnout do práce studentů a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. Pokud učitel již používá oblíbené výukové platformy, naučí se tyto platformy skrze URL odkaz nasdílet přímo do aplikace Nearpod. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Závěrečná část bude také věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

 

Kurz je určen i vyučujícím s minimálními zkušenostmi s použitím technologií ve výuce.


Vzdělávací cíle

Účastník se naučí základy práce s aplikací Nearpod a seznámí se s možnostmi výuky, které tato aplikace nabízí. Naučí se využívat její funkce tak, aby byl schopen vytvořit plnohodnotnou vyučovací hodinu obohacenou o interaktivní prvky. Účastník se tak naučí maximálnímu využití výhod, které mu technologie ve výuce nabízí. Účastník získá přehled o alternativách k MS PowerPoint a jejich využití pro online spolupráci studentů.


Lektor

Bc. Petr Chamula

Absolvent Pedagogické fakulty MU v Brně v oboru lektorství cizího jazyka. Lektor se dlouhodbě zaměřuje na rozvoj výuky skze technologie (Nearpod, Google Classroom, Zoom, Quizlet, Kahoot), a to nejen jako pedagog, ale také školitel DVPP.

Cena

2 150 Kč/osobu (vč. DPH)

Přihláška

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje