Jak obohatit klasickou prezentaci o interaktivní prvky – Nearpod
25.10.2024
9:00 - 15:30
Brno
bude upřesněno, Brno
8 vyučovacích hodin
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé speciálních škol
- Asistenti pedagoga
- Ředitelé školy a školských zařízení
- Učitelé VOŠ
Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie, zejména aplikace Nearpod. Účastník se, mimo jiné, naučí, jak oživit svou klasickou prezentaci (např. MS PowerPoint) o interaktivní prvky a tím posílit motivaci studenta k výuce a efektivitu procesu učení. Aplikace učiteli navíc umožní plynulý přechod mezi prezenční a distanční výukou nebo takřka okamžitý překlad textů prezentace např. z češtiny do ukrajinštiny či jiných světových jazyků.
První část semináře je věnována motivaci studenta ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Bude představen model integrace zapojení technologií do výuky – SAMR model – a jeho stupně v závislosti na míře, v jaké tyto technologie mění přístup k výuce.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu studenta. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, spojování kartiček, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň si ukážeme aplikaci z pohledu vyučujícího, její integraci s ostatními výukovými platformami (MS Teams, Učebna Google a další) a možnost nahlédnout do práce studentů a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. Pokud učitel již používá oblíbené výukové platformy, naučí se tyto platformy skrze URL odkaz nasdílet přímo do aplikace Nearpod. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Závěrečná část bude také věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
Kurz je určen i vyučujícím s minimálními zkušenostmi s použitím technologií ve výuce.
Účastník se naučí základy práce s aplikací Nearpod a seznámí se s možnostmi výuky, které tato aplikace nabízí. Naučí se využívat její funkce tak, aby byl schopen vytvořit plnohodnotnou vyučovací hodinu obohacenou o interaktivní prvky. Účastník se tak naučí maximálnímu využití výhod, které mu technologie ve výuce nabízí. Účastník získá přehled o alternativách k MS PowerPoint a jejich využití pro online spolupráci studentů.
Absolvent Pedagogické fakulty MU v Brně v oboru lektorství cizího jazyka. Lektor se dlouhodbě zaměřuje na rozvoj výuky skze technologie (Nearpod, Google Classroom, Zoom, Quizlet, Kahoot), a to nejen jako pedagog, ale také školitel DVPP.
2 150 Kč/osobu (vč. DPH)