Jak učit, a nikoli sebe i žáky mučit (webinář)
08.01.2025
8:00 - 15:30
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
21055/2021-4-788
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Učitelé ZUŠ a SUŠ
8.1. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30 + 14:00 - 15:30
Seminář je zaměřený na výchovně vzdělávací proces z pohledu vyučovacích stylů pedagoga, učebních stylů žáků, na výukové metody, na učební plány vycházející z RVP, ŠVP, na individualizaci výuky s vhodným nastavením požadavků na žáky, na vyučovací hodinu z pohledu její stavby s využitím různých výukových metod zohledňujících individuální nastavení pro jednotlivé žáky i žáky se SPUCH, na nastavení spolupráce s rodinou ve smyslu domácí přípravy, na zpětnou vazbu jako na podporující způsob hodnocení žákovy práce. Součástí semináře je zařazení konkrétních postupů, nápadů a inspirace k posilování jednotlivých oblastí efektivní výuky.
Ve školení bude například:
- vyučovací styly učitelů a jejich vliv na žáky, učební styly žáků a jejich vliv na zvládání nároků výchovně-vzdělávacího procesu, vyučovací styl učitele versus učební styl žáka, jaký je můj vyučovací styl
- výukové metody - základní dělení a jejich využití, výuka z pohledu obsahu učiva - RVP, ŠVP, tematické plány - individualizaci výuky, vyučovací hodina - plán - cíl, obsah, zhodnocení, zpětná vazba žáků, konkrétní nápady z praxe
- spolupráce mezi pedagogem a žákem - nastavení pravidel, požadavky na domácí přípravu, nastavení efektivní spolupráce s rodiči, specifika při práci s dětmi se SPUCH a zapojení jejich rodičů do vzdělávání, různé formy ověřování vědomostí, zpětná vazba
- o co se opřít v legislativě, co dělat, když něco nefunguje
Cílem semináře je:
1. uvědomit si souvislosti mezi vyučovacím stylem učitele a učebním stylem žáka a vliv této souvislosti na žákovu úspěšnost ve vzdělávání
2. inspirovat konkrétními postupy, metodami, nápady k obohacení a zefektivnění výuky
3. stavba vyučovací hodiny, efektivní propojení jednotlivých částí vyučovací hodiny
Absolventka pedagogické fakulty UK v Praze, koučovacího a mentorského výcviku, dlouholetá pedagožka působící také ve vedení ZŠ, nebo jako koordinátorka inkluze a výchovná poradkyně. Ve své lektorské praxi se věnuje aplikaci koučovacích technik, metodické podpoře a vedení začínajících učitelů, zavádění a podpoře tandemové výuky, metodické podpoře učitelů v práci s dětmi se SPUCH, atd.
1 950 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)