Když já chci, a oni nechtějí (webinář)
24.04.2025
8:00 - 15:30
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
Zřetel, s.r.o.
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé speciálních škol
- Asistenti pedagoga
24.4. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30 + 14:00 - 15:30
Seminář je zaměřený zejména na vztah pedagoga a žáka z různých pohledů, na vzájemná očekávání, na motivovanost žáků ve výchovně vzdělávacím procesu, na vzájemné interakce, na potřeby pedagogů a žáků a jejich uspokojování, na způsoby spolupráce se třídou tak, aby byl zajištěn bezpečný prostor pro všechny žáky, na budování důvěry mezi pedagogem a žáky, na způsoby hodnocení, které motivují, na využívání výukových metod, které podporují zájem o vzdělávání, na vzdělávání žáků se SPUCH a dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Ve školení bude například:
- potřeby žáků, potřeby pedagogů, Maslowova pyramida potřeb, neuspokojené potřeby a jejich projevy u dítěte, jaké jsou u dítěte projevy, když jsou potřeby uspokojeny, vliv neuspokojování potřeb na výchovně vzdělávací proces, potřeby žáků se SPUCH
- motivace - základní členění a pohled na různé druhy motivace, problémy s žákovskou motivací, nadměrná motivace, frustrace, nuda, co je za nechtěním a chtěním se učit a učit se, hranice osobní zodpovědnosti za vzdělávání vzhledem k věku žáků, konkrétní nápady jak žáky motivovat
- nastavování důvěry a bezpečného prostředí ve výchovně vzdělávacím prostředí a vliv na výsledky vzdělávání žáků, klima třídy, strach a co způsobuje, zpětná vazba a hodnocení žáků, nastavování pravidel, konkrétní nápady jak posilovat důvěru a bezpečné prostředí, jak posilovat zájem o školu
- osobní plán žáka, karty potřeb žáků, analýza potřeb žáků
Cílem semináře je:
1. ujasnění termínů - potřeby, motivace žáků a pedagogů
2. osvojení základních principů a doporučených postupů v motivaci žáků
3. osvojení metod, které podporují aktivní přístup žáků k vyučovacímu procesu a pomáhají nastavovat důvěru v interakcích mezi pedagogem a žáky
Absolventka pedagogické fakulty UK v Praze, koučovacího a mentorského výcviku, dlouholetá pedagožka působící také ve vedení ZŠ, nebo jako koordinátorka inkluze a výchovná poradkyně. Ve své lektorské praxi se věnuje aplikaci koučovacích technik, metodické podpoře a vedení začínajících učitelů a učitelů v práci s dětmi se SPUCH, zavádění a podpoře nových metod ve vzdělání jako např. tandemová nebo diferencovaná výuka apod.
1 950 Kč/osobu (vč. DPH)