logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Matematická gramotnost


Termín

15.01.2025
9:00 - 15:30

Místo

Brno
bude upřesněno, Brno

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Cílová skupina

  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga

2150 Kč / osoba
Přihláška

Obsah

Za pomoci pomůcek si ukážeme didaktické postupy vhodné pro v 1.trojročí. Nahlédneme do finanční gramotnosti. Ukážeme si , že v hodinách matematiky je dobré si hodně hrát a to za pomoci a deskových, logických a kombinatorické her. A řekneme si proč je dobré mít„ nápadník her a aktivit“.
Teoretická část je vždy propojena s praktickou činností a zážitky účastníků – dramatizace, simulace, řešení úloh a úkolů.

  • Příklady aktivit pro rozvoj spolupráce, komunikace, paměti a postřehu, argumentaci a vzájemné pomoci.
  • Práce s chybou. Alternativní způsoby výuky – ukázky. Početní operace +, -, vztahy >,<, =
  • Práce s tabulkou. Hodnota x počet mincí – simulace, dramatizace, kombinatorika.
  • Nakupujeme výhodně – logické uvažování – aktivity. Početní operace ., : .
  • Gradované úlohy – individualizace výuky. Vlastní tvorba gradovaných úloh. Jak na slovní úlohy.
  • Venkovní učení v hodinách matematiky. Rozvoj prostorové představivosti.
  • Společná tvorba kartotéky matematických aktivit. Hodnocení a sebehodnocení.


Vzdělávací cíle

Rozvoj logického myšlení, číselné paměti, dovednosti řešit matematické problémy, rozvíjet prostorovou představivosti – vše propojené s reálným životem a radostí z matematiky.


Lektor

Mgr. Štěpánka Maryšková

Absolventka SŠ keramické Bechyně, PdF MU Brno a UJEP Ústí nad Labem, od roku 1997 lektorka volnočasových aktivit, od roku 1999 učitelka MŠ a ZŠ, od roku 2004 lektorka inovativních metod ve vzdělávání, výtvarných technik, absolventka psychoterapeutického výcviku s artefiletickým zaměřením a velkého Montessori výcviku (2015).

Cena

2 150 Kč/osobu (vč. DPH)

Přihláška

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje