Nekázeň u žáků a její prevence (webinář)
09.01.2025
8:00 - 13:30
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
6 vyučovacích hodin
21178/2022-4-829
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Asistenti pedagoga
9.1. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30
Účastníci budou seznámeni s problematikou budování autority učitele, kázně ve třídě a efektivní pedagogické komunikace. Diskutovány budou nejčastější projevy nevhodného chování (přílišné povídání nebo mluvení bez vyvolání, hlučnost, nevěnování pozornosti učiteli, neplnění zadaných úkolů, bezdůvodné opouštění svého místa, rušení ostatních žáků, pozdní příchody do hodiny), včetně objasnění jejich možných příčin (biologické, sociální, situační). Dále bude nastíněno, jakou roli může učitel sehrát v řešení některých příčin školní nekázně (pravidla, partnerský x mocenský přístup, neúspěšnost, nuda, psychopatologický vývoj osobnosti, nedostatečná smysluplnost požadavků.), jak účelně používat výchovných/kázeňských prostředků (výsledky a projevy dlouhodobého používání trestů ve škole – rizika, alternativy trestů, tresty versus důsledky chování), včetně příkladů konkrétní reakce na nekázeň. Zmíněny budou také techniky, které zvyšují psychickou odolnost – konstruktivní řešení konfliktu, práce se stresem, metody komunikace, nastavení jasných a srozumitelných pravidel, budování pozitivního klimatu ve třídě, zaměření se na smysluplnou činnost a týmovou práci a uspokojování potřeb žáků a respektování jejich učebních stylů. Účastníci budou informováni o možnostech a způsobu spolupráce s dalšími pedagogy, s rodiči (konzultace rodičů, žáka a učitelů) a odbornými institucemi.
Účastník semináře se seznámí s příčinami školní nekázně a se základními technikami, jak odhalit příčinu nekázně. Osvojí si některé dovednosti, které mu pomohou při překonání kázeňských přestupků u žáků, bude seznámen s tím, jak je možné co nejvíce eliminovat tyto negativní tendence. Učitel bude seznámen s faktory, které způsobují nekázeň žáků ve škole. Bude informován o některých teoriích příčin neukázněného chování. Bude mít příležitost vyzkoušet si na modelových situacích, jak efektivně a s nadhledem řešit vysoce konfliktní situace a uchovat si u žáků autoritu.
Absolvent UP v Olomouci, obor výchova mimo vyučování. 16 let aktivně vyučoval na ZŠ v Uherském Brodě, mezi lety 2000-2006 zastával funkci ředitele společnosti CEPR Uherský Brod, kde se věnoval zejména tvorbě a realizaci vzdělávacích programů pro pedagogy, žáky a studenty. Od roku 2009 vedl oddělení vzdělávání v DDM Uherský Brod, kde se kromě lektorování DVPP věnoval realizaci vzdělávacích projektů a pedagogické činnosti. V současné době pracuje jako učitel na ZŠ, lektor DVPP a psychoterapeut pro mimořádně nadané studenty SŠ a VŠ.
1 750 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)