Plánování, metodika a organizace práce pedagoga (webinář)
25.11.2024
8:00 - 15:30
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé ZUŠ a SUŠ
- Asistenti pedagoga
25.11. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30 + 14:00 - 15:30
- Plánování práce, stanovování priorit - Analýza pracovních úkolů pedagoga. Struktura jednotlivých a dílčích cílů – jejich promítnutí do časového rozvržení činností. Efektivní plánování práce pedagoga (harmonogram denní, vícedenní). Písemné plánování. Stanovování priorit – zhodnocení naléhavosti a důležitosti, bloky, sloní úkoly. Priority II – zařazení do kategorií ABC, stanovení pořadí. Priority III – klíčové činnosti, výběr a vymezení času (Paretovo pravidlo). Řízení pracovního tempa pedagoga.
- Časový management, metodika práce, delegování - Zásady řízení času pedagoga. Základní pravidla pro řízení a využívání času pedagoga. Analýza časových ztrát. Rozpoznání ztrátových faktorů a následná práce s nimi. Kdo a co ovládá čas pedagoga. Domácí příprava pedagoga. Použití nástrojů a metod na úsporu času. Delegování práce. Umění důslednosti. Rozdělení velkých úkolů na malé.
- Best-practices organizace práce pedagoga - Váš „Prime Time“ – individuální výkonnostní křivka. Pravidla a postup sestavování časového plánu. Stanovování priorit. Upravování priorit prostřednictvím sdílených zkušeností z tréninku i z praxe. Možnosti využívání knihy časového plánu.
Cílem vzdělávacího programu je naučit pedagogické pracovníky organizovat jejich práci tak, aby zbytečně neztráceli čas. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí se základními pravidly pro řízení a využívání času, identifikují konkrétní příčiny neefektivního využití svého času, naučí se určovat rezervy ve využívání času, rozvinou svou schopnost stanovovat a upravovat priority na základě důležitosti a naléhavosti a dle vývoje situace.
Po absolvování vzdělávacího programu dosáhnou pedagogičtí pracovníci vyšší efektivity vlastní práce díky implementaci metod time-managementu i v tradičním školském prostředí.
Absolvent Sociální pedagogiky University Tomáše Bati ve Zlíně – obory aplikovaná psychologie a ŘLZ. Doplňující pedagogické studium IMS Brno – obor středoškolské učitelství (ZSV). 12 let působí jako lektor se specializací: Manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, obchodní dovednosti, osobnostní dovednosti, rozvoj lidských zdrojů. Od roku 2004 vede kurzy Efektivního učení a rozvoje paměti.
1 950 Kč/osobu (vč. DPH)