logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická prevence (kombinované)


Termín

07. 10. 2024 - 15. 12. 2024

Místo

ONLINE - webinář + Olomouc
odkaz bude přihlášeným zaslán před konáním, ONLINE + Olomouc

Hodinová dotace

60 vyučovacích hodin
40 vyučovacích hodin teorie (24 online + 16 prezenčně) + 20 hodin praxe

Číslo akreditace

21178/2022-4-829

Cílová skupina

  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ

7200 Kč / osoba
Přihláška

Online výuka (3 dny) od 8:00 do 15:30. Prezenční výuka (2 dny) od 9:00 do 16:00.

07.10.  Modul I online
16.10.  Modul II online
22.10.  Modul III online
01.11. Modul IV 1. část prezenčně
05.11.  Modul IV 2. část prezenčně

Kolokvium (30 minut online) proběhne 11.12. (čas bude přidělen).

Praxe v rozsahu 20 hodin. 12 hodin v zařízení (MŠ nebo ZŠ), 8 hodin u odborníka (klinický logoped, speciální pedagog se vzděláním v oblasti logopedie a surdopedie, návštěva SPC...).  



Popis

Kurz pedagogickým pracovníkům zprostředkovává znalosti pro vykonávání činnosti a získání kvalifikace - logopedický asistent

Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastník získává potřebné kompetence k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů. 

Logopedický asistent je schopen porozumět průběhu vývoje dětské řeči a porozumění rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat. Účastník získá nejen teoretické znalosti, ale i praktické dovednosti z oblasti účinné komplexní podpory rozvoje dětské řeči. Následně je připraven působit na rozvoj dítěte pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku. 

Účastník získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace, bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace. 

Logopedický asistent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. Je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky, a to jak v rezortu školství, tak i zdravotnictví.

Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastník získává potřebné kompetence k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů. 

Logopedický asistent je schopen porozumět průběhu vývoje dětské řeči a porozumění rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat. Účastník získá nejen teoretické znalosti, ale i praktické dovednosti z oblasti účinné komplexní podpory rozvoje dětské řeči. Logopedický asistent je následně připraven působit na rozvoj dítěte pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku. 

Účastník kurzu získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace, bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace. 

Logopedický asistent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. Je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky, a to jak v rezortu školství, tak i zdravotnictví.

Účastník prostřednictvím kurzu získá kvalifikaci logopedického asistenta a bude připraven poskytovat podpůrnou edukační činnost v rámci rozvoje komunikačních schopností u dětí v předškolním věku nebo v přípravné třídě základní školy. 

Zakončení kurzu: 

Studium je ukončeno závěrečným pohovorem a rozborem kazuistiky, kterou absolvent zpracoval na základě pedagogické praxe zaměřené na provádění aktivit v oblasti logopedické prevence.

Úspěšným absolventům je vydáno osvědčení, které je opravňuje k výkonu činností logopedického asistenta podle čl. IV. písmeno c) Metodického doporučení č.j. 14712/2009-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství, tj. k činnostem na podporu přirozeného rozvoje komunikačních schopností a dovedností dětí, na prevenci vzniku poruch řeči a čtenářských obtíží.


Obsah

  • Organizace logopedické péče v současném školství a její význam
  • Úvod do ontogenetického vývoje řeči, roviny řeči, péče o řečový vývoj dítěte
  • Narušená komunikační schopnost – vhled do nejčastěji vyskytovaných logopedických diagnóz v předškolním věku
  • Metody podpory rozvoje řeči
  • Pedagogická praxe


Vstupní požadavky

  • Odborná kvalifikace uchazeče pro přímou pedagogickou činnost (zákon č. 563/2004 Sb., v platném znění) učitele nebo vychovatele.
  • Řeč frekventanta nevykazuje znaky narušené komunikační schopnosti.


Cena

7 200 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje