Psychohygiena pedagoga jako prevence syndromu vyhoření (webinář)
05.12.2024
8:00 - 15:30
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
14516/2022-5-653
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé ZUŠ a SUŠ
- Asistenti pedagoga
5.12. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30 + 14:00 - 15:30
- Příčiny vzniku, vývoj a příznaky syndromu vyhoření u pedagogů - Pojem „burn-out syndrom“ neboli syndrom vyhoření. Detekce možných příčin syndromu vyhoření u pedagogů. Vztah mezi stresem a syndromem vyhoření. Diagnostika příznaků syndromu vyhoření u pedagogů (symptomy vyhoření). Vývoj syndromu vyhoření u pedagogů. Prožívání vyhoření. Komponenty vyhoření.
- Sebereflexe, relaxace, hospodaření s vlastní energií - Sebereflexe. Definice profesionální role pedagoga. Zvládání hospodaření s časem a vlastní energií. Změny chování a reakce okolí (žáků/studentů, kolegů, vedení školy aj.). Zvýšení pocitu individuální kompetence.
- Duševní hygiena, tipy, rady, praktická aplikace v životě pedagoga - Pomoc sám sobě. Pomoc zvenčí. Tipy a rady co dělat, když syndrom vyhoření u pedagoga nastane (prevence). Šestihran jistoty Max. Kašpara. Jak posilovat sebevědomí. Autogenní trénink, aktivní meditace- praktický nácvik. Praktické využití pozitivních afirmací-sebeřízení, pozitivní sebeprogramování každodenního života pedagoga.
Cílem vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických pracovníků v oblasti duševní hygieny a prevence vyhoření, protože jejich profese představuje typickou skupinu ohroženou burn-out syndromem. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s riziky a projevy syndromu vyhoření, jeho vztahem ke stresu, zanalyzují své vlastní zdroje, kterými disponují, aby se syndromu vyhoření vyhnuli nebo měli sílu svou situaci změnit. Dále si osvojí chování a prožívání, které je prevencí syndromu vyhoření, naučí se eliminovat vliv únavy a vyčerpanosti na jejich pedagogickou práci a sociální vztahy obecně.
Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat zátěžové, obtížné a chronické situace (profesní i osobní), které je vyčerpávají a mohou v dlouhodobém horizontu vést k pocitům vyhoření.
Absolvent Sociální pedagogiky University Tomáše Bati ve Zlíně – obory aplikovaná psychologie a ŘLZ. Doplňující pedagogické studium IMS Brno – obor středoškolské učitelství (ZSV). 12 let působí jako lektor se specializací: Manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, obchodní dovednosti, osobnostní dovednosti, rozvoj lidských zdrojů. Od roku 2004 vede kurzy Efektivního učení a rozvoje paměti.
1 950 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)