logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Rozvoj dovedností pro úspěšné čtení i u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (webinář)


Termín

14.03.2025
8:00- 13:30

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

6 vyučovacích hodin

Cílová skupina

  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga
  • Ředitelé školy a školských zařízení
  • Školní metodik prevence

1750 Kč / osoba
Přihláška

14.3. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30



Obsah

Webinář je zaměřen na podporu pedagogů v rozvoji čtenářských dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale všechny techniky a doporučení můžete využívat i u běžných žáků. Účastníci se seznámí s klíčovými faktory ovlivňujícími proces čtení, včetně překážek, které žákům s dyslexií, poruchami pozornosti nebo jazykovými odlišnostmi mohou čtení komplikovat. Webinář nabídne praktické metody a strategie, jak přizpůsobit výuku, a představí moderní technologie a pomůcky, které usnadňují rozvoj čtení. Účastníci získají inspiraci pro efektivní a inkluzivní přístup, který podpoří motivaci a zájem žáků o čtení, a obohatí tak svou pedagogickou praxi.
 
  • Úvod do problematiky čtení u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Diagnostika a identifikace potřeb žáků
  • Metody a strategie pro rozvoj čtenářských dovedností
  • Podpora motivace k učení a zájem o čtení
  • Praktická ukázka aktivity na rozvoj dovedností čtení


Vzdělávací cíle

• Účastníci porozumí základním komponentům čtenářských dovedností, včetně fonematického uvědomování, vizuálního vnímání a slovní zásoby.
• Účastníci si osvojí znalosti o specifických potřebách žáků s poruchami učení (např. dyslexií) a dalších žáků se speciálními potřebami.
• Účastníci budou schopni identifikovat klíčové faktory ovlivňující čtenářské dovednosti a čtení s porozuměním u těchto žáků.
• Účastníci se naučí aplikovat konkrétní výukové metody a techniky podporující čtenářské dovednosti.
• Účastníci budou umět vybrat a využít diagnostické nástroje pro hodnocení úrovně čtenářských dovedností.
• Účastníci se naučí praktické strategie, jak přizpůsobit výukové materiály a metody podle individuálních potřeb a schopností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
• Účastníci budou motivováni k větší trpělivosti a empatii vůči žákům s obtížemi v oblasti čtení, budou chápat důležitost inkluzivního přístupu.
• Účastníci budou otevřeni inovativním metodám a technologiím, které mohou usnadnit výuku čtení u žáků se specifickými potřebami.
• Účastníci získají pozitivní přístup k integraci žáků s různými vzdělávacími potřebami do výuky čtení.
Tyto vzdělávací cíle webináře by měly vést k celkovému zlepšení kompetencí účastníků v oblasti výuky čtení a pomoci jim připravit žáky s různými potřebami na úspěšný vstup do čtenářského světa.


Lektor

Mgr. Bc. Lenka Kalábek Czereová

Absolventka UP Olomouc v oborech Psychologie a Speciální pedagogika. Působila jako osobní asistentka v Domově pro osoby se zdravotním postižením v Kroměříži, sociální pracovník a speciální pedagog v Sdružení Piafa a v současnosti působí v Národním ústavu duševního zdraví. Absolvovala řadu kurzů a výcviků (např.: Expresivní přístupy při práci se skupinou, Dramaterapeutické přístupy k lidem s postižením, Aplikovaná hudební výchova, Trénink lokálních spolupracovníků v oblasti komunikace destigmatizačních aktivit ve prospěch lidí s duševním onemocněním, atd.).

Cena

1 750 Kč/osobu (vč. DPH)

Přihláška

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje