Základy koučovacího přístupu pro pedagogy
30.10.2024
9:00 - 15:30
Brno
bude upřesněno, Brno
8 vyučovacích hodin
8942/2023-5-472
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé ZUŠ a SUŠ
- Asistenti pedagoga
Školení seznámí pedagogické pracovníky se základy koučovacího a sebekoučovacího přístupu ve školním prostředí. Účastníci získají přehled o základních nástrojích koučování, které mohou v základní podobě začít ihned využívat ve své pedagogické praxi. Velký důraz je kladen na názorné ukázky, kdy si účastníci sami vyzkouší koučovací proces, osvojí si formulaci vhodně pokládaných otázek a aplikují metodu GROW. Seminář bude zaměřen na specifika pedagogické profese a školního prostředí (profesní dráha, motivace, syndrom vyhoření,…), identifikaci silných/slabých stránek, stanovování a naplňování cílů, práci se stresem a osobní vizí.
Hlavním cílem školení je seznámení účastníků s principy koučování/sebekoučování a možnostmi, jak jej využít v pedagogické profesi. Seminář je veden prakticky tak, aby měli absolventi konkrétní využitelné výstupy, se kterými pak mohou následně dále pracovat.
Absolvent katedry psychologie FF OU v Ostravě, tamtéž dále také obor Sociální práce s poradenským zaměřením, pedagogické studium a obor Veřejná správa a regionální politika; absolvoval řadu kurzů a výcviků (např. Sociálně psychologický výcvik, Krizová intervence a Krizová intervence v praxi, Integrativní koučink a další); působil jako sociální asistent pro děti a mládež, pracovník krizového a kontaktního centra, manažer sociální práce a terénní pracovník zaměřený na práci s romskými rodinami. Pracoval jako sociální pracovník poskytující odborné poradenství a psychosociální pomoc terminálně nemocným pacientům a jejich rodinám. V současnosti působí jako lektor, kouč a supervizor.
2 150 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)