Další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
Studium pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích
Kvalifikační studium realizované v rámci DVPP, které umožní výkon profese asistenta pedagoga, pro zájemce s ukončeným základní výźděláním
- Akreditace MŠMT
- Kombinované studium
- Online a prezenční části, praxe
- Zkušení lektoři a lektorky
- Absolventi obdrží osvědčení
Rozsah
80 hodin teorie (32 hodin prezenčně + 48 hodin ONLINE) + 40 hodin praxe
Obsah kurzu
- Škola, školní práce a role asistenta pedagoga
Systém vzdělávání v ČR od MŠ po VŠ, školy hlavního proudu a pro žáky se speciálními potřebami. Organizace školního roku, základní pedagogické pojmy, speciální vzdělávací potřeby. Role, práva a povinnosti asistenta pedagoga, spolupráce s učiteli a pedagogickým sborem. Orientace ve vzdělávacích programech, hodnocení žáků, didaktické činnosti a podpora inkluze ve třídě. - Podpora žáka
Požadavky školy na žáka, psychohygiena učení a pedagogická diagnostika. Formy podpory žáka při výuce, řešení výchovných problémů, spolupráce s rodiči a odborníky. Upevňování pracovních návyků, prosociální chování a integrace žáků se speciálními potřebami. - Systém péče o žáka
Péče o žáka ze strany školy, poradenských zařízení, sociálních služeb a dalších institucí. Právní předpisy ovlivňující práci asistenta. Spolupráce školy s pomáhajícími profesemi a Policií ČR. - Pedagogicko-psychologická a kulturní specifika
Práce se žáky z kulturně odlišného a znevýhodněného prostředí. Specifika práce se žáky se zdravotním postižením, adaptace výuky a podpora inkluze. Spolupráce s rodiči, mediace mezi školou a rodinou. Komunikační dovednosti asistenta pedagoga.
Zakončení kurzu
Kurz je zakončen závěrečnou zkouškou. Podmínkou účasti na závěrečné zkoušce je zpracování závěrečné práce. Zkouška se skládá z obhajoby závěrečné práce a z ověření znalostí před komisí.
Uplatnění a činnost
- Pomocné výchovné práce zaměřené na podporu pedagoga zvláště při práci se skupinou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Pomocné organizační činnosti při vzdělávání skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Pomoc při adaptaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na školní prostředí.
- Pomoc při komunikaci se žáky, zákonnými zástupci žáků a komunitou, ze které žák pochází.
- Nezbytnou pomoc žákům při sebeobsluze a pohybu během vyučování a při akcích pořádaných školou mimo místo, kde škola v souladu se zápisem do školského rejstříku uskutečňuje vzdělávání nebo školské služby.
- Pomocné výchovné práce spojené s nácvikem sociálních kompetencí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Nepracuje samostatně.
Vstupní požadavky
Kritéria výběru účastníků se řídí zákonem č. 563/2004 Sb., §20, odst. 2.
Vstupním předpokladem účastníka je ukončené základní vzdělání.
V některých případech lze kurz uhradit prostřednictvím úřadů práce. Jak postupovat při žádosti o uhrazení úřadem práce?
Kurzovné lze rozložit na splátky.
Aktuálně vypsané termíny
Název | Místo | Termín | |
---|---|---|---|
kvalifikační vzdělávání
|
Studium pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích | ONLINE - webinář + Brno | 04.04.2025 - 22.06.2025 |
Název
Místo - Termín |
---|
Studium pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích
kvalifikační vzdělávání
ONLINE - webinář + Brno - 04.04.2025 - 22.06.2025
|