Další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga
Kvalifikační studium realizované v rámci DVPP, které umožní výkon profese asistenta, pro zájemce s ukončemým středoškolským vzděláním s maturitou
- Akreditace MŠMT
- Kombinované studium
- Online a prezenční části, praxe
- Zkušení lektoři a lektorky
- Absolventi obdrží osvědčení
- Možnost proplacení ÚP
Rozsah
80 hodin teorie (40 hodin prezenčně + 40 hodin ONLINE) + 40 hodin praxe
Obsah kurzu
- Systém škol a školských zařízení
Struktura školství v ČR a školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Role a kompetence pedagogických pracovníků. Základní právní předpisy a rámcové vzdělávací programy. Systém podpůrných opatření a spolupráce s rodinou. Přechody mezi stupni vzdělávání a podpora adaptace. - Pedagogicko-psychologické základy
Komunikace s účastníky vzdělávacího procesu. Psychologie osobnosti a vývojová psychologie (chování žáků). Prevence šikany a zvládání náročného chování. Sociální psychologie a práce s třídním klimatem. Sebereflexe, psychohygiena a prevence vyhoření. - Role asistenta pedagoga
Legislativní ukotvení role a kompetence asistenta pedagoga. Spolupráce s učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky. Specifika práce na různých stupních škol (MŠ, ZŠ, SŠ). Metodické vedení a profesní rozvoj asistentů. - Základy speciální pedagogiky a inkluzivního přístupu
Principy inkluzivního vzdělávání a právní rámec inkluze. Specifika práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Strategie podpory pro různé skupiny žáků (např. žáci s PAS, mentálním postižením, poruchami učení). Práce s nadanými žáky a žáky z kulturně odlišného prostředí. Rizikové chování a prevence, podpora distančního vzdělávání.
Zakončení kurzu
Kurz je zakončen závěrečnou zkouškou. Podmínkou účasti na závěrečné zkoušce je zpracování závěrečné práce. Zkouška se skládá z obhajoby závěrečné práce a z ověření znalostí před komisí.
Uplatnění a činnost
- Přímá pedagogická činnost při vzdělávání a výchově podle přesně stanovených postupů a pokynů učitele nebo vychovatele zaměřenou na individuální podporu žáků a práce související s touto přímou pedagogickou činností.
- Podpora žáka v dosahování vzdělávacích cílů při výuce a při přípravě na výuku, žák je přitom veden k nejvyšší možné míře samostatnosti.
- Výchovné práce zaměřené na vytváření základních pracovních, hygienických a jiných návyků a další činnosti spojené s nácvikem sociálních kompetencí.
Vstupní požadavky
Kritéria výběru účastníků se řídí zákonem č. 563/2004 Sb., §20, odst. 1 a dle §20, odst. 2.
Vstupním předpokladem účastníka je středoškolské vzdělání zakončené maturitní zkouškou.
Termíny připravujeme (od března 2025)
Pokud máte předběžný zájem o studium, můžete nám zanechat Váš kontakt a my Vás po vypsání termínu upozorníme.
Kontaktní formulář pro zájemce ZDE.
V některých případech lze kurz uhradit prostřednictvím úřadů práce. Jak postupovat při žádosti o uhrazení úřadem práce?
Kurzovné lze rozložit na splátky.