logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Poznávání sebe a druhých v rámci osobnostní a sociální výchovy
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář bude věnován oblasti poznávání sebe a druhých prostřednictvím aktivit a technik osobnostní a sociální výchovy. Zasadíme si tato témata do struktury zmíněného vyučovacího předmětu a nastíníme jejich prolínání napříč celou výukou OSV. Účastníci se seznámí s konkrétními v jejich praxi dále využitelnými aktivitami, zkusí si naformulovat cíle zaměřené na sebepoznání či poznávání druhých a tyto cíle po aktivitě zreflektovat. Věnovat se budeme také tématu sebepoznání a sebepojetí, zpětných vazeb a teorii Johariho okénka.

Práce s chybou ve vyučování matematiky (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem semináře je ukázat na konkrétních případech rozdíly ve vlivu různých typů chyb a překážek a objasnění jejich příčin. Představeny budou také různé možnosti práce s nimi, jejichž cílem je využití chyb ke zvyšování znalostí a dovedností různých věkových kategorií žáků.

Práce se skupinou
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář "Práce se skupinou" je zaměřen na teoretické a především praktické osvojení si poznatků, přístupů a technik práce s malou sociální skupinou ve výchovně-vzdělávacím procesu. Skupinová práce bývá příjemnější a mnohdy umožňuje žákům spolupracovat a sdílet své myšlenky a zkušenosti. Výhody práce se skupinou ve škole zahrnují rozvoj komunikačních dovedností, učení se spolupráci, podporu rozmanitosti názorů a schopností, zlepšení sociálních dovedností a zvýšení motivace žáků. Účastníci semináře se seznámí se vztahy a procesy, které se vyskytují v malých sociálních skupinách, a zjistí, jak se řídí a cíleně ovlivňují. Aktivity pro skupinovou práci si vyzkouší.

Praktická rétorika a prezentace pro pedagogy
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Hlavním cílem školení je přivést pedagogy k uvědomění si významu komunikace z hlediska, jak samotné výuky, tak toho, že je hlasovým profesionálem, který by měl jít žákům příkladem a zvládat, jak obsah, tak formu svého výkladu.

Praktický přístup k žákům s SPU v rámci podpůrných opatření realizovaných ZŠ – nápravná - reedukační péče.
Krátká anotace

30 vyučovacích hodin

Cílem semináře je prohloubení znalostí pedagogů v problematice v problematice SPU a v její praktické části – nápravě - reedukaci specifických obtíží (efektivní práce s metodickými materiály a pomůckami, vhodnými k zařazení při nápravě SPU - materiály budou účastníkům prezentovány).

Praktika školního metodika prevence
Krátká anotace

24 vyučovacích hodin

Praktický workshop se zaměřuje na aktivity vhodné pro činnost školního metodika prevence, které mu pomohou vytvořit si zásobu metod a technik pro svoji činnost v konkrétních situacích. Nejčastější situace, které řeší školní metodik prevence ve školách, zpracování metodických postupů řešení; Zakázka pro ŠMP od pedagogů, rodičů, žáků; Krátké intervence ŠMP ve vzniklé situaci; Vedení plánovaného rozhovoru. Aktivní nácvik, rozbory situací, tvorba metodických postupů.

Praktikum literární výchovy
Číslo akreditace

1130/2023-4-223

Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Cílem semináře je seznámení s možnými metodami vzdělávání v literární výchově. Posluchači zjistí, jak lze originálně pracovat s čítankami, učebnicemi. Bude představeno, jak lze pracovat s literárními texty dětské literatury tak, aby byla literární výchova brána jako tvořivě pojatá nauka. Bude kladen důraz na čtení u žáků a rozvíjení dovedností, které umožňují žákům literární texty dětské četby nejen chápat, ale i prožívat.

Praktikum literární výchovy - základ
Číslo akreditace

1130/2023-4-223

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je seznámení s možnými metodami vzdělávání v literární výchově. Posluchači zjistí, jak lze originálně pracovat s čítankami, učebnicemi. Bude představeno, jak lze pracovat s literárními texty dětské literatury, tak, aby byla literární výchova brána jako tvořivě pojatá nauka. Bude kladen důraz na čtení u žáků a rozvíjení dovedností, které umožňují žákům literární texty dětské četby nejen chápat, ale i prožívat.

Praktikum mediální výchovy
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem programu je pomoci učitelům 1. i 2. stupně ZŠ ukázat, jakým způsobem edukovat žáky prizmatem současné mediální výchovy. Nelze být pouze vnímateli, ale též tvůrci – ten, kdo si nezkusil vytvořit fake news, mu těžko bude odolávat (atd. atp.); naučíte se proto vytvářet aktuální a trendy mediální výstupy.

Praktikum mediální výchovy (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem programu je pomoci učitelům 1. i 2. stupně ZŠ ukázat, jakým způsobem edukovat žáky prizmatem současné mediální výchovy. Nelze být pouze vnímateli, ale též tvůrci – ten, kdo si nezkusil vytvořit fake news, mu těžko bude odolávat (atd. atp.); naučíte se proto vytvářet aktuální a trendy mediální výstupy.

Praktikum z „nové“ informatiky – 1. stupeň ZŠ
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Vzdělávací program má učitelům (informatiky i „prvostupňákům“) prakticky ukázat, čeho všechno jsou schopny děti zvládnout a jak stupňovat a procvičovat jejich digitální kompetence, a vyzkoušet si mnoho praktických aktivit.

Praktikum z „nové“ informatiky – 1. stupeň ZŠ (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Vzdělávací program má učitelům (informatiky i „prvostupňákům“) prakticky ukázat, čeho všechno jsou schopny děti zvládnout a jak stupňovat a procvičovat jejich digitální kompetence, a vyzkoušet si mnoho praktických aktivit.

Pravidla a normy chování v pracovním kolektivu
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem kurzu je rozvoj znalostí konkrétních norem a pravidel chování a vztahů v pracovním kolektivu, které jsou účinnou zárukou každodenního vytváření dobrých profesních vztahů a příjemné firemní kultury. Účastníci budou mít možnost prakticky prodiskutovat jednotlivá témata a společně s lektorem hledat možnosti a řešení pro konkrétní zlepšení v jejich pracovních kolektivech a také rozvinout znalosti na modelových příkladech. V praktické části budou účastníci konkrétní dovednosti prakticky aplikovat při hledání řešení reálných případů, které vzejdou z analýzy situace účastníků z jejich pracovního prostředí.

Pravidla a normy chování v pracovním kolektivu (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

 Cílem kurzu je rozvoj znalostí konkrétních norem a pravidel chování a vztahů v pracovním kolektivu, které jsou účinnou zárukou každodenního vytváření dobrých profesních vztahů a příjemné firemní kultury. Účastníci budou mít možnost prakticky prodiskutovat jednotlivá témata a společně s lektorem hledat možnosti a řešení pro konkrétní zlepšení v jejich pracovních kolektivech a také rozvinout znalosti na modelových příkladech. V praktické části budou účastníci konkrétní dovednosti prakticky aplikovat při hledání řešení reálných případů, které vzejdou z analýzy situace účastníků z jejich pracovního prostředí. 

Právní minimum pro učitele
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník školení bude seznámen se základními právními aspekty v oblasti pracovně-právní problematiky od pracovní smlouvy až po formality školních akcí, témata budou společně prodiskutovány a aplikovány na příkladech.

Právní minimum pro učitele (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník školení bude seznámen se základními právními aspekty v oblasti pracovně-právní problematiky od pracovní smlouvy až po formality školních akcí, témata budou společně prodiskutovány a aplikovány na příkladech.

Právní novinky související se vzděláváním ukrajinských dětí a žáků
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Přijímání dětí a žáků ukrajinské národnosti s sebou nese nové právní povinnosti pro ředitele, ale i pro vyučující. Jaké výjimky ze stávajících pravidel přináší nově přijatý zákon o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s ozbrojeným konfliktem? Jak se na ně připravit? S těmito právními otázkami, s povinnostmi škol souvisejícími s adaptací dětí prchajících kvůli válce na Ukrajině i s dalšími metodickými podklady ministerstva školství Vás seznámíme na našem semináři.

Právní novinky související se vzděláváním ukrajinských dětí a žáků (webinář)
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Přijímání dětí a žáků ukrajinské národnosti s sebou nese nové právní povinnosti pro ředitele, ale i pro vyučující. Jaké výjimky ze stávajících pravidel přináší nově přijatý zákon o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s ozbrojeným konfliktem? Jak se na ně připravit? S těmito právními otázkami, s povinnostmi škol souvisejícími s adaptací dětí prchajících kvůli válce na Ukrajině i s dalšími metodickými podklady ministerstva školství Vás seznámíme na našem webináři.

Právní odpovědnost ve školství
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

V praxi velmi často vznikají pochybnosti, kdo odpovídá za škodu vzniklou během výuky, ve školách. Seminář se zaměří na vymezení právní odpovědnosti ředitelů školských právnických osob, pedagogů a dalších zaměstnanců školy. Pozornost bude věnována pracovněprávní, přestupkové i trestní odpovědnosti a přiblíženy budou základy civilněprávní odpovědnosti, včetně odpovědnosti za škodu.

Právní odpovědnost ve školství (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

V praxi velmi často vznikají pochybnosti, kdo odpovídá za škodu vzniklou během výuky, ve školách. Seminář se zaměří na vymezení právní odpovědnosti ředitelů školských právnických osob, pedagogů a dalších zaměstnanců školy. Pozornost bude věnována pracovněprávní, přestupkové i trestní odpovědnosti a přiblíženy budou základy civilněprávní odpovědnosti, včetně odpovědnosti za škodu.

Právní rámec inkluze – aktuální předpisy
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář přinese hlavní okruhy právních problémů, které jsou spojeny s poskytováním vzdělávání a služeb žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Představeny budou hlavní související předpisy a jejich novely a důraz bude kladen na praktické dotazy a problémy z denní praxe škol a školských zařízení. Speciální pozornost bude věnována asistentům pedagoga a jejich právním povinnostem. Zejména ředitelé škol získají informace o tom, které jejich postupy mohou být porušením právních předpisů.

Právní rámec inkluze – aktuální předpisy (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář přinese hlavní okruhy právních problémů, které jsou spojeny s poskytováním vzdělávání a služeb žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Představeny budou hlavní související předpisy a jejich novely a důraz bude kladen na praktické dotazy a problémy z denní praxe škol a školských zařízení. Speciální pozornost bude věnována asistentům pedagoga a jejich právním povinnostem. Zejména ředitelé škol získají informace o tom, které jejich postupy mohou být porušením právních předpisů.

Předadaptační proces v mateřské škole
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na problematiku adaptace dítěte ve věku 2-3 let na prostředí MŠ a učitelku před zahájením docházky a to společně s rodičem formou herních odpolední. Specifika adaptace dětí ve věku 2 - 3 let, fáze adapt. procesu; Rozdíly ve vývoji 2, 3 a 4letých dětí (úvod do vývojové psychologie s ohledem na věkové zvláštnosti a zařazování již dvouletých dětí do kolektivu MŠ); Spolupráce rodiny a MŠ při úspěšné adaptaci dítěte; Problémy, které se mohou během adaptačního procesu objevit, jejich možné příčiny a návrhy řešení; Pořádání Odpolední pro maminky s dětmi v MŠ – jak mohou probíhat, na co se připravit (připravenost prostředí i učitelky), využití příkladů z praxe – srovnání adaptace dětí, které Odpoledne pro maminky nenavštěvovaly; Návrhy činností a aktivit pro bezproblémovou adaptaci dětí.

Předadaptační proces v mateřské škole (webinář)
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Účastníci semináře se seznámí s méně obvyklou formou, jak připravit dítě na vstup do mateřské školy a jak zvládnout adaptaci na mateřskou školu s minimem obtíží. Na příkladech z praxe porovnají, zda a v čem je tato forma spolupráce s rodinou přínosná. Dozví se, jak mohou podobná setkání připravit a čemu se mohou věnovat tak, aby společně strávený čas byl maximálním přínosem pro obě strany.

Předmatematické dovednosti u dětí předškolního věku (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

V předškolním věku začíná dítě chápat první předmatematické představy. Vývoj těchto dovedností souvisí také s rozvojem logického myšlení. Praktický seminář, ve kterém lektorka představí množství pomůcek, které je možné jednoduše vyrobit a snadno používat ve skupině dětí i individuálně.

Předškolákův rok (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení nabídne širokou paletu námětů pro všestranný rozvoj dětské osobnosti, pro rozvoj jemné motoriky a psychických funkcí. Příprava dětí na úspěšné zahájení školní docházky.

Přetrvávající primární reflexy
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Tato přednáška pojednává o přetrvávajících primárních reflexech a jejich vlivu na dítě. Na jeho vnímání, schopnosti, dovednosti, na jeho učení, chování a celkový rozvoj.

Přetrvávající primární reflexy (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Tato přednáška pojednává o přetrvávajících primárních reflexech a jejich vlivu na dítě. Na jeho vnímání, schopnosti, dovednosti, na jeho učení, chování a celkový rozvoj.

Prevence poruch učení i chování z pohledu speciálního pedagoga-logopeda
Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Absolventi semináře budou seznámeni s tím, jaké jsou potřeby současné generace „digitálních dětí“ - předškoláků a školáků v inkluzivní základní a mateřské škole z pohledu speciálního pedagoga logopeda s celostním přístupem. Témata: vzdělávací pyramida, cvičení pro správné učení, hrubá a jemná motorika, metody dobré praxe.

Prevence poruch učení i chování z pohledu speciálního pedagoga-logopeda (webinář)
Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Absolventi semináře budou seznámeni s tím, jaké jsou potřeby současné generace „digitálních dětí“ - předškoláků a školáků v inkluzivní základní a mateřské škole z pohledu speciálního pedagoga logopeda s celostním přístupem. Témata: vzdělávací pyramida, cvičení pro správné učení, hrubá a jemná motorika, metody dobré praxe.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb