Poznávání sebe a druhých v rámci osobnostní a sociální výchovy
6 vyučovacích hodin
Seminář bude věnován oblasti poznávání sebe a druhých prostřednictvím aktivit a technik osobnostní a sociální výchovy. Zasadíme si tato témata do struktury zmíněného vyučovacího předmětu a nastíníme jejich prolínání napříč celou výukou OSV. Účastníci se seznámí s konkrétními v jejich praxi dále využitelnými aktivitami, zkusí si naformulovat cíle zaměřené na sebepoznání či poznávání druhých a tyto cíle po aktivitě zreflektovat. Věnovat se budeme také tématu sebepoznání a sebepojetí, zpětných vazeb a teorii Johariho okénka.
|
Práce s chybou ve vyučování matematiky (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je ukázat na konkrétních případech rozdíly ve vlivu různých typů chyb a překážek a objasnění jejich příčin. Představeny budou také různé možnosti práce s nimi, jejichž cílem je využití chyb ke zvyšování znalostí a dovedností různých věkových kategorií žáků.
|
Práce se skupinou
8 vyučovacích hodin
Seminář "Práce se skupinou" je zaměřen na teoretické a především praktické osvojení si poznatků, přístupů a technik práce s malou sociální skupinou ve výchovně-vzdělávacím procesu. Skupinová práce bývá příjemnější a mnohdy umožňuje žákům spolupracovat a sdílet své myšlenky a zkušenosti. Výhody práce se skupinou ve škole zahrnují rozvoj komunikačních dovedností, učení se spolupráci, podporu rozmanitosti názorů a schopností, zlepšení sociálních dovedností a zvýšení motivace žáků. Účastníci semináře se seznámí se vztahy a procesy, které se vyskytují v malých sociálních skupinách, a zjistí, jak se řídí a cíleně ovlivňují. Aktivity pro skupinovou práci si vyzkouší.
|
Praktická rétorika a prezentace pro pedagogy
8 vyučovacích hodin
Hlavním cílem školení je přivést pedagogy k uvědomění si významu komunikace z hlediska, jak samotné výuky, tak toho, že je hlasovým profesionálem, který by měl jít žákům příkladem a zvládat, jak obsah, tak formu svého výkladu.
|
Praktický přístup k žákům s SPU v rámci podpůrných opatření realizovaných ZŠ – nápravná - reedukační péče.
30 vyučovacích hodin
Cílem semináře je prohloubení znalostí pedagogů v problematice v problematice SPU a v její praktické části – nápravě - reedukaci specifických obtíží (efektivní práce s metodickými materiály a pomůckami, vhodnými k zařazení při nápravě SPU - materiály budou účastníkům prezentovány).
|
Praktika školního metodika prevence
24 vyučovacích hodin
Praktický workshop se zaměřuje na aktivity vhodné pro činnost školního metodika prevence, které mu pomohou vytvořit si zásobu metod a technik pro svoji činnost v konkrétních situacích. Nejčastější situace, které řeší školní metodik prevence ve školách, zpracování metodických postupů řešení; Zakázka pro ŠMP od pedagogů, rodičů, žáků; Krátké intervence ŠMP ve vzniklé situaci; Vedení plánovaného rozhovoru. Aktivní nácvik, rozbory situací, tvorba metodických postupů.
|
Praktikum literární výchovy
16 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámení s možnými metodami vzdělávání v literární výchově. Posluchači zjistí, jak lze originálně pracovat s čítankami, učebnicemi. Bude představeno, jak lze pracovat s literárními texty dětské literatury tak, aby byla literární výchova brána jako tvořivě pojatá nauka. Bude kladen důraz na čtení u žáků a rozvíjení dovedností, které umožňují žákům literární texty dětské četby nejen chápat, ale i prožívat.
|
Praktikum literární výchovy - základ
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámení s možnými metodami vzdělávání v literární výchově. Posluchači zjistí, jak lze originálně pracovat s čítankami, učebnicemi. Bude představeno, jak lze pracovat s literárními texty dětské literatury, tak, aby byla literární výchova brána jako tvořivě pojatá nauka. Bude kladen důraz na čtení u žáků a rozvíjení dovedností, které umožňují žákům literární texty dětské četby nejen chápat, ale i prožívat.
|
Praktikum mediální výchovy
4 vyučovací hodiny
Cílem programu je pomoci učitelům 1. i 2. stupně ZŠ ukázat, jakým způsobem edukovat žáky prizmatem současné mediální výchovy. Nelze být pouze vnímateli, ale též tvůrci – ten, kdo si nezkusil vytvořit fake news, mu těžko bude odolávat (atd. atp.); naučíte se proto vytvářet aktuální a trendy mediální výstupy.
|
Praktikum mediální výchovy (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem programu je pomoci učitelům 1. i 2. stupně ZŠ ukázat, jakým způsobem edukovat žáky prizmatem současné mediální výchovy. Nelze být pouze vnímateli, ale též tvůrci – ten, kdo si nezkusil vytvořit fake news, mu těžko bude odolávat (atd. atp.); naučíte se proto vytvářet aktuální a trendy mediální výstupy.
|
Praktikum z „nové“ informatiky – 1. stupeň ZŠ
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací program má učitelům (informatiky i „prvostupňákům“) prakticky ukázat, čeho všechno jsou schopny děti zvládnout a jak stupňovat a procvičovat jejich digitální kompetence, a vyzkoušet si mnoho praktických aktivit.
|
Praktikum z „nové“ informatiky – 1. stupeň ZŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací program má učitelům (informatiky i „prvostupňákům“) prakticky ukázat, čeho všechno jsou schopny děti zvládnout a jak stupňovat a procvičovat jejich digitální kompetence, a vyzkoušet si mnoho praktických aktivit.
|
Pravidla a normy chování v pracovním kolektivu
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je rozvoj znalostí konkrétních norem a pravidel chování a vztahů v pracovním kolektivu, které jsou účinnou zárukou každodenního vytváření dobrých profesních vztahů a příjemné firemní kultury. Účastníci budou mít možnost prakticky prodiskutovat jednotlivá témata a společně s lektorem hledat možnosti a řešení pro konkrétní zlepšení v jejich pracovních kolektivech a také rozvinout znalosti na modelových příkladech. V praktické části budou účastníci konkrétní dovednosti prakticky aplikovat při hledání řešení reálných případů, které vzejdou z analýzy situace účastníků z jejich pracovního prostředí.
|
Pravidla a normy chování v pracovním kolektivu (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je rozvoj znalostí konkrétních norem a pravidel chování a vztahů v pracovním kolektivu, které jsou účinnou zárukou každodenního vytváření dobrých profesních vztahů a příjemné firemní kultury. Účastníci budou mít možnost prakticky prodiskutovat jednotlivá témata a společně s lektorem hledat možnosti a řešení pro konkrétní zlepšení v jejich pracovních kolektivech a také rozvinout znalosti na modelových příkladech. V praktické části budou účastníci konkrétní dovednosti prakticky aplikovat při hledání řešení reálných případů, které vzejdou z analýzy situace účastníků z jejich pracovního prostředí.
|
Právní minimum pro učitele
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se základními právními aspekty v oblasti pracovně-právní problematiky od pracovní smlouvy až po formality školních akcí, témata budou společně prodiskutovány a aplikovány na příkladech.
|
Právní minimum pro učitele (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se základními právními aspekty v oblasti pracovně-právní problematiky od pracovní smlouvy až po formality školních akcí, témata budou společně prodiskutovány a aplikovány na příkladech.
|
Právní novinky související se vzděláváním ukrajinských dětí a žáků
4 vyučovací hodiny
Přijímání dětí a žáků ukrajinské národnosti s sebou nese nové právní povinnosti pro ředitele, ale i pro vyučující. Jaké výjimky ze stávajících pravidel přináší nově přijatý zákon o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s ozbrojeným konfliktem? Jak se na ně připravit? S těmito právními otázkami, s povinnostmi škol souvisejícími s adaptací dětí prchajících kvůli válce na Ukrajině i s dalšími metodickými podklady ministerstva školství Vás seznámíme na našem semináři.
|
Právní novinky související se vzděláváním ukrajinských dětí a žáků (webinář)
4 vyučovací hodiny
Přijímání dětí a žáků ukrajinské národnosti s sebou nese nové právní povinnosti pro ředitele, ale i pro vyučující. Jaké výjimky ze stávajících pravidel přináší nově přijatý zákon o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s ozbrojeným konfliktem? Jak se na ně připravit? S těmito právními otázkami, s povinnostmi škol souvisejícími s adaptací dětí prchajících kvůli válce na Ukrajině i s dalšími metodickými podklady ministerstva školství Vás seznámíme na našem webináři.
|
Právní odpovědnost ve školství
4 vyučovací hodiny
V praxi velmi často vznikají pochybnosti, kdo odpovídá za škodu vzniklou během výuky, ve školách. Seminář se zaměří na vymezení právní odpovědnosti ředitelů školských právnických osob, pedagogů a dalších zaměstnanců školy. Pozornost bude věnována pracovněprávní, přestupkové i trestní odpovědnosti a přiblíženy budou základy civilněprávní odpovědnosti, včetně odpovědnosti za škodu.
|
Právní odpovědnost ve školství (webinář)
4 vyučovací hodiny
V praxi velmi často vznikají pochybnosti, kdo odpovídá za škodu vzniklou během výuky, ve školách. Seminář se zaměří na vymezení právní odpovědnosti ředitelů školských právnických osob, pedagogů a dalších zaměstnanců školy. Pozornost bude věnována pracovněprávní, přestupkové i trestní odpovědnosti a přiblíženy budou základy civilněprávní odpovědnosti, včetně odpovědnosti za škodu.
|
Právní rámec inkluze – aktuální předpisy
8 vyučovacích hodin
Seminář přinese hlavní okruhy právních problémů, které jsou spojeny s poskytováním vzdělávání a služeb žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Představeny budou hlavní související předpisy a jejich novely a důraz bude kladen na praktické dotazy a problémy z denní praxe škol a školských zařízení. Speciální pozornost bude věnována asistentům pedagoga a jejich právním povinnostem. Zejména ředitelé škol získají informace o tom, které jejich postupy mohou být porušením právních předpisů.
|
Právní rámec inkluze – aktuální předpisy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář přinese hlavní okruhy právních problémů, které jsou spojeny s poskytováním vzdělávání a služeb žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Představeny budou hlavní související předpisy a jejich novely a důraz bude kladen na praktické dotazy a problémy z denní praxe škol a školských zařízení. Speciální pozornost bude věnována asistentům pedagoga a jejich právním povinnostem. Zejména ředitelé škol získají informace o tom, které jejich postupy mohou být porušením právních předpisů.
|
Předadaptační proces v mateřské škole
5 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na problematiku adaptace dítěte ve věku 2-3 let na prostředí MŠ a učitelku před zahájením docházky a to společně s rodičem formou herních odpolední. Specifika adaptace dětí ve věku 2 - 3 let, fáze adapt. procesu; Rozdíly ve vývoji 2, 3 a 4letých dětí (úvod do vývojové psychologie s ohledem na věkové zvláštnosti a zařazování již dvouletých dětí do kolektivu MŠ); Spolupráce rodiny a MŠ při úspěšné adaptaci dítěte; Problémy, které se mohou během adaptačního procesu objevit, jejich možné příčiny a návrhy řešení; Pořádání Odpolední pro maminky s dětmi v MŠ – jak mohou probíhat, na co se připravit (připravenost prostředí i učitelky), využití příkladů z praxe – srovnání adaptace dětí, které Odpoledne pro maminky nenavštěvovaly; Návrhy činností a aktivit pro bezproblémovou adaptaci dětí.
|
Předadaptační proces v mateřské škole (webinář)
5 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s méně obvyklou formou, jak připravit dítě na vstup do mateřské školy a jak zvládnout adaptaci na mateřskou školu s minimem obtíží. Na příkladech z praxe porovnají, zda a v čem je tato forma spolupráce s rodinou přínosná. Dozví se, jak mohou podobná setkání připravit a čemu se mohou věnovat tak, aby společně strávený čas byl maximálním přínosem pro obě strany.
|
Předmatematické dovednosti u dětí předškolního věku (webinář)
6 vyučovacích hodin
V předškolním věku začíná dítě chápat první předmatematické představy. Vývoj těchto dovedností souvisí také s rozvojem logického myšlení. Praktický seminář, ve kterém lektorka představí množství pomůcek, které je možné jednoduše vyrobit a snadno používat ve skupině dětí i individuálně.
|
Předškolákův rok (webinář)
8 vyučovacích hodin
Školení nabídne širokou paletu námětů pro všestranný rozvoj dětské osobnosti, pro rozvoj jemné motoriky a psychických funkcí. Příprava dětí na úspěšné zahájení školní docházky.
|
Přetrvávající primární reflexy
4 vyučovací hodiny
Tato přednáška pojednává o přetrvávajících primárních reflexech a jejich vlivu na dítě. Na jeho vnímání, schopnosti, dovednosti, na jeho učení, chování a celkový rozvoj.
|
Přetrvávající primární reflexy (webinář)
4 vyučovací hodiny
Tato přednáška pojednává o přetrvávajících primárních reflexech a jejich vlivu na dítě. Na jeho vnímání, schopnosti, dovednosti, na jeho učení, chování a celkový rozvoj.
|
Prevence poruch učení i chování z pohledu speciálního pedagoga-logopeda
4 vyučovací hodiny
Absolventi semináře budou seznámeni s tím, jaké jsou potřeby současné generace „digitálních dětí“ - předškoláků a školáků v inkluzivní základní a mateřské škole z pohledu speciálního pedagoga logopeda s celostním přístupem. Témata: vzdělávací pyramida, cvičení pro správné učení, hrubá a jemná motorika, metody dobré praxe.
|
Prevence poruch učení i chování z pohledu speciálního pedagoga-logopeda (webinář)
4 vyučovací hodiny
Absolventi semináře budou seznámeni s tím, jaké jsou potřeby současné generace „digitálních dětí“ - předškoláků a školáků v inkluzivní základní a mateřské škole z pohledu speciálního pedagoga logopeda s celostním přístupem. Témata: vzdělávací pyramida, cvičení pro správné učení, hrubá a jemná motorika, metody dobré praxe.
|