Rozvoj čtenářské gramotnosti komplexně pro učitele 2. stupně ZŠ
32 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti pro učitele 1. stupně ZŠ
16 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti pro učitele 2. stupně ZŠ
16 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v komunikační a slohové výchově
4 vyučovací hodiny
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících čtenářskou gramotnost a seznámit pedagogy s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit. Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech rozvoje čtenářství, komunikaci a rozvoje slohové výchovy.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v komunikační a slohové výchově (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících čtenářskou gramotnost a seznámit pedagogy s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit. Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech rozvoje čtenářství, komunikaci a rozvoje slohové výchovy.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 1. stupně ZŠ
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 1. stupně ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 2. stupně ZŠ
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 2. stupně ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj dovedností pro úspěšné čtení i u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na podporu pedagogů v rozvoji čtenářských dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale všechny techniky a doporučení můžete využívat i u běžných žáků. Účastníci se seznámí s klíčovými faktory ovlivňujícími proces čtení, včetně překážek, které žákům s dyslexií, poruchami pozornosti nebo jazykovými odlišnostmi mohou čtení komplikovat. Seminář nabídne praktické metody a strategie, jak přizpůsobit výuku, a představí moderní technologie a pomůcky, které usnadňují rozvoj čtení. Účastníci získají inspiraci pro efektivní a inkluzivní přístup, který podpoří motivaci a zájem žáků o čtení, a obohatí tak svou pedagogickou praxi.
|
Rozvoj dovedností pro úspěšné čtení i u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (webinář)
6 vyučovacích hodin
Webinář je zaměřen na podporu pedagogů v rozvoji čtenářských dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale všechny techniky a doporučení můžete využívat i u běžných žáků. Účastníci se seznámí s klíčovými faktory ovlivňujícími proces čtení, včetně překážek, které žákům s dyslexií, poruchami pozornosti nebo jazykovými odlišnostmi mohou čtení komplikovat. Webinář nabídne praktické metody a strategie, jak přizpůsobit výuku, a představí moderní technologie a pomůcky, které usnadňují rozvoj čtení. Účastníci získají inspiraci pro efektivní a inkluzivní přístup, který podpoří motivaci a zájem žáků o čtení, a obohatí tak svou pedagogickou praxi.
|
Rozvoj emoční inteligence v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí
4 vyučovací hodiny
Rozvoj emoční inteligence, resp.citového prožívání v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí, porozumění jim a správného pochopení je uměním, jemuž se učíme, rozvíjíme jej, ovšem školní prostředí je k nim poněkud inerntní. C. R. Rogers (1995) hořce poznamenává, že k zoufání je parcelace dítěte v prostředí školy na rozum a tělo, jenž jsou ve škole vítány, zatímco emoce a pocity mají zůstat za školní branou.
|
Rozvoj emoční inteligence v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí (webinář)
4 vyučovací hodiny
Rozvoj emoční inteligence, resp.citového prožívání v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí, porozumění jim a správného pochopení je uměním, jemuž se učíme, rozvíjíme jej, ovšem školní prostředí je k nim poněkud inerntní. C. R. Rogers (1995) hořce poznamenává, že k zoufání je parcelace dítěte v prostředí školy na rozum a tělo, jenž jsou ve škole vítány, zatímco emoce a pocity mají zůstat za školní branou.
|
Rozvoj grafomotorických dovedností a odstranění grafomotorických obtíží
6 vyučovacích hodin
Seminář se zaměří na otázku prevence grafomotorických obtíží v předškolním věku. Objasněna bude problematika metodického vedení předškoláků v oblasti rozvoje grafomotoriky. Budou prezentovány praktické ukázky rozvoje hrubé a jemné motoriky. V další části semináře budou účastníci semináře informováni o otázce diagnostických kritérií dysgrafie, možných příčin vzniku, projevů a reedukace.
|
Rozvoj hrubé a jemné motoriky u dětí v mateřské škole
6 vyučovacích hodin
Seminář nabídne ucelený pohled na problematiku vývoje hrubé i jemné motoriky u dětí různého věku (od 3 do 6 let). Účastníci se seznámí s problematikou diagnostiky motoriky u dětí a možnými riziky ve vývoji motoriky. Na praktických příkladech budou objasněny možnosti rozvoje všech rovin motoriky s důrazem na využití prvku hry. V rámci semináře budou účastníci informováni o otázce laterality a jejím vlivu při rozvoji hrubé i jemné motoriky.
|
Rozvoj hrubé a jemné motoriky u dětí v mateřské škole (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář nabídne ucelený pohled na problematiku vývoje hrubé i jemné motoriky u dětí různého věku (od 3 do 6 let). Účastníci se seznámí s problematikou diagnostiky motoriky u dětí a možnými riziky ve vývoji motoriky. Na praktických příkladech budou objasněny možnosti rozvoje všech rovin motoriky s důrazem na využití prvku hry. V rámci semináře budou účastníci informováni o otázce laterality a jejím vlivu při rozvoji hrubé i jemné motoriky.
|
Rozvoj kreativity a kreativního myšlení pedagoga
8 vyučovacích hodin
Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí nejen s důvody, proč rozvíjet kreativitu, ale i způsoby, jak kreativní myšlení rozvíjet. Naučí se podněcovat žáky k tvořivému myšlení, inspirovat je k obhajobě jejich vlastních řešení, návrhů a postupů při nezavrhování jiných. Osvojí si kreativní techniky pro rozvoj kreativity a zlepšení paměti, i schopnost odstraňovat největšího nepřítele kreativity – strach z chyb.
Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci vědět, jaké podmínky je třeba při práci ve třídě dodržet, aby byli žáci/studenti co nejvíce kreativní. Budou znát podpůrné nástroje kreativního myšlení žáků/studentů, budou umět tyto nástroje využívat a prosazovat, a tím podporovat osobnost žáka/studenta.
|
Rozvoj kreativity a kreativního myšlení pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí nejen s důvody, proč rozvíjet kreativitu, ale i způsoby, jak kreativní myšlení rozvíjet. Naučí se podněcovat žáky k tvořivému myšlení, inspirovat je k obhajobě jejich vlastních řešení, návrhů a postupů při nezavrhování jiných. Osvojí si kreativní techniky pro rozvoj kreativity a zlepšení paměti, i schopnost odstraňovat největšího nepřítele kreativity – strach z chyb. Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci vědět, jaké podmínky je třeba při práci ve třídě dodržet, aby byli žáci/studenti co nejvíce kreativní. Budou znát podpůrné nástroje kreativního myšlení žáků/studentů, budou umět tyto nástroje využívat a prosazovat, a tím podporovat osobnost žáka/studenta.
|
Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 1. st. ZŠ (16 hodin)
16 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost a inspiraci pro přípravu podnětných vzdělávacích situací, které rozvíjejí matematickou gramotnost žáků, prakticky si vyzkouší úlohy a matematické hry, které rozvíjejí odborné znalosti a dovednosti žáků a přispívají k aktivnímu a kooperativnímu vyučování. Seznámí se s tím, jak mohou vypadat matematické úlohy s mezioborovým přesahem, jak začlenit prvky finanční matematiky do výuky. Příklady jsou voleny z oblastí běžného života, jako např. hospodaření domácnosti, příjmy, výdaje, finanční produkty. Do obsahu kurzu jsou zařazeny ukázky projektů vhodných pro úspěšné prohlubování finanční gramotnosti žáků. Důraz je kladem na vztah osvojených poznatků ke každodenní praxi a také konstruktivistický přístup k vyučování.
|
Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 1. stupně ZŠ (32 hodin)
32 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost a inspiraci pro přípravu podnětných vzdělávacích situací, které rozvíjejí matematickou gramotnost žáků, prakticky si vyzkouší úlohy a matematické hry, které rozvíjejí odborné znalosti a dovednosti žáků a přispívají k aktivnímu a kooperativnímu vyučování. Seznámí se s tím, jak mohou vypadat matematické úlohy s mezioborovým přesahem, jak začlenit prvky finanční matematiky do výuky. Příklady jsou voleny z oblastí běžného života, jako např. hospodaření domácnosti, příjmy, výdaje, finanční produkty. Do obsahu kurzu jsou zařazeny ukázky projektů vhodných pro úspěšné prohlubování finanční gramotnosti žáků. Důraz je kladem na vztah osvojených poznatků ke každodenní praxi a také konstruktivistický přístup k vyučování.
|
Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 2. st. ZŠ (16 hodin)
16 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost a inspiraci pro přípravu podnětných vzdělávacích situací, které rozvíjejí matematickou gramotnost žáků, prakticky si vyzkouší úlohy a matematické hry, které rozvíjejí odborné znalosti a dovednosti žáků a přispívají k aktivnímu a kooperativnímu vyučování. Seznámí se s tím, jak mohou vypadat matematické úlohy s mezioborovým přesahem, jak začlenit prvky finanční matematiky do výuky. Příklady jsou voleny z oblastí běžného života, jako např. hospodaření domácnosti, příjmy, výdaje, finanční produkty. Do obsahu kurzu jsou zařazeny ukázky projektů vhodných pro úspěšné prohlubování finanční gramotnosti žáků. Důraz je kladem na vztah osvojených poznatků ke každodenní praxi a také konstruktivistický přístup k vyučování.
|
Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 2. stupně ZŠ (32 hodin)
32 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v daných tématech a na využívání efektivních vyučovacích metod v oblasti matematické gramotnosti na ZŠ.
Cílem kurzu je ukázat význam matematiky při rozvíjení schopnosti zpracovávat různé typy informací, na konkrétních materiálech ilustrovat vhodné možnosti a představit metody rozvíjející matematickou gramotnost v ZŠ.
|
Rozvoj matematické gramotnosti v kostce
8 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu matematické gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o aktivitách v matematice a také v oblasti hodnocení.
|
Rozvoj matematické gramotnosti v kostce (webinář)
8 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu matematické gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o aktivitách v matematice a také v oblasti hodnocení.
|
Rozvoj percepčně motorických schopností a dovedností v MŠ
18 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogů v oblasti pedagogické diagnostiky dětí předškolního věku – zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Cílem školení je poskytnout účastníkům konkrétní metodické postupy v oblastech grafomotorických dovedností a schopností, smyslového vnímání a matematických představ, jejichž základy jsou velmi důležité pro úspěšný start do 1. třídy ZŠ a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte.
|
Rozvoj předčtenářských dovedností (webinář)
6 vyučovacích hodin
Praktický seminář, který je zaměřený na rozvoj dílčích funkcí, které se výrazně podílejí na budoucí dovednosti čtení. Lektorka nabídne mnoho materiálů pro rozvoj sluchového a zrakového vnímání, zaměří se také na význam rozvoje slovní zásoby při porozumění textu. V semináři se účastnici seznámí, jakými způsoby budovat předčtenářské dovednosti – seznámení s knihou, jak dětem číst a co ke čtení vybírat.
|
Rozvoj řeči u dětí v předškolním období
8 vyučovacích hodin
V tomto semináři se účastníci seznámí s vývojem řeči v celém předškolním období. Lektorka nabídne mnoho způsobů, jak podporovat vývoj řeči u dětí různého věku a jak efektivně předcházet vzniku poruch řeči. Seminář bude také obsahovat mnoho praktických typů a námětů na vhodné hry, pracovní sešity či jiné pomůcky.
|
Rozvoj řeči u dětí v předškolním období (webinář)
8 vyučovacích hodin
V tomto semináři se účastníci seznámí s vývojem řeči v celém předškolním období. Lektorka nabídne mnoho způsobů, jak podporovat vývoj řeči u dětí různého věku a jak efektivně předcházet vzniku poruch řeči. Seminář bude také obsahovat mnoho praktických typů a námětů na vhodné hry, pracovní sešity či jiné pomůcky.
|
Rozvoj schopností a dovedností potřebných pro vstup do 1. třídy – „Předškolička“
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí se základní legislativou náležející k předškolnímu období, na
jaké oblasti by měl být před vstupem do školy kladen důraz, jak pracovat s předškoláky a
spolupracovat s rodiči a také se mohou inspirovat, jak lze vést přípravu předškoláků přímo v základní škole již před zahájením první třídy.
|
Rozvoj schopností a dovedností potřebných pro vstup do 1. třídy – „Předškolička“ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí se základní legislativou náležející k předškolnímu období, na jaké oblasti by měl být před vstupem do školy kladen důraz, jak pracovat s předškoláky a spolupracovat s rodiči a také se mohou inspirovat, jak lze vést přípravu předškoláků přímo v základní škole již před zahájením první třídy.
|