Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy
5 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Úloha školního speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti
8 vyučovacích hodin
Vzdělávacím cílem je seznámit speciální pedagogy a ostatní pedagogické pracovníky, co vše mohou SP ve škole nabídnout, pestrost jejich působení ve škole. Co je hlavním cílem poradenského pracoviště a jejich pevné místo v něm. Jak by měla vypadat funkční spolupráce mezi jednotlivými členy ŠVP, pedagogy, rodiči děti s PPP, SPC. Také je nutné se zmínit o spolupráci speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Jak vést předmět speciálně pedagogické péče, přiblížit práci jak skupinovou, tak individuální.
|
Úloha školního speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti (webinář)
8 vyučovacích hodin
Vzdělávacím cílem je seznámit speciální pedagogy a ostatní pedagogické pracovníky, co vše mohou SP ve škole nabídnout, pestrost jejich působení ve škole. Co je hlavním cílem poradenského pracoviště a jejich pevné místo v něm. Jak by měla vypadat funkční spolupráce mezi jednotlivými členy ŠVP, pedagogy, rodiči děti s PPP, SPC. Také je nutné se zmínit o spolupráci speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Jak vést předmět speciálně pedagogické péče, přiblížit práci jak skupinovou, tak individuální.
|
Umělá inteligence jako pomocník pedagoga
6 vyučovacích hodin
Cílem školení je poskytnout pedagogům hlubší pochopení umělé inteligence a jejího potenciálu ve vzdělávání se zaměřením na praktické využití AI. Účastníci se naučí jak tyto nástroje efektivně a bezpečně aplikovat v rámci výuky a přípravy výukových materiálů. Cílem je také rozvíjet pedagogické dovednosti v oblasti inovativních výukových metod a integrace nových technologií do školního kurikula. Dalším klíčovým cílem je podpora pedagogů v používání AI pro zvýšení personalizace učení a podpory kreativity mezi žáky a zároveň je připravit na etické a praktické aspekty používání AI ve vzdělávacím kontextu.
|
Umělá inteligence jako pomocník pedagoga (webinář)
6 vyučovacích hodin
Cílem školení je poskytnout pedagogům hlubší pochopení umělé inteligence a jejího potenciálu ve vzdělávání se zaměřením na praktické využití AI. Účastníci se naučí jak tyto nástroje efektivně a bezpečně aplikovat v rámci výuky a přípravy výukových materiálů. Cílem je také rozvíjet pedagogické dovednosti v oblasti inovativních výukových metod a integrace nových technologií do školního kurikula. Dalším klíčovým cílem je podpora pedagogů v používání AI pro zvýšení personalizace učení a podpory kreativity mezi žáky a zároveň je připravit na etické a praktické aspekty používání AI ve vzdělávacím kontextu.
|
Umělcem v předškolním a mladším školním věku
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací program obeznámí zájemce z řad pedagogů s úspěšnou motivací, technikami přizpůsobenými věku dětí/žáků, správnými postupy kresby a malby a doporučí, jakým způsobem probudit u dětí uměleckého ducha. Výklad vzdělávacího programu bude doplňován fotografiemi a videonahrávkami.
|
Umělcem v předškolním a mladším školním věku (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem školní je naučit pedagogy, jak probudit a rozvíjet u dětí/žáků kreativitu, jak přiblížit dětem výtvarný obor jako hru s barvami a činnosti plné rozmanitostí. Absolventi školení se naučí, jak umožnit dětem zažít pocit úspěšnosti a příjemného prožitku z tvorby díky seznámení se správným používáním výtvarného materiálu a užití jednotlivých technik.
|
Umělecká gramotnost - Jaro s pastely / Re-malba
8 vyučovacích hodin
Školení je zloženo ze dvou tematických celků - "Jaro s pastely " a "Re-malba – techniky tvorby s barvami Remakol "
Účastníci dílny si vyzkouší kombinace různých způsobů zpracování a ztvárnění za pomoci mastných, prášivých a olejových pastelů. Získají informace o tom, jak se dá materiál kombinovat, jaké náměty se pro dané techniky hodí. Společně sestavíme zásobník námětů pro prací s pastely.
Tématem prakticky zaměřeného semináře je technika práce s cenově dostupnými barvami Remakol. Účastníci se dozvědí jak barvy správně míchat a jak práci s nimi kombinovat i s jinými výtvarnými technikami. Představeny budou možnosti nanášení remakolových barev a výběr vhodného podkladu pro malbu.
|
Umělecká gramotnost - Kouzlo otisku (grafické techniky v MŠ a ZŠ)
8 vyučovacích hodin
Praktický seminář je zaměřený na předgrafické techniky, při kterých není potřeba tiskařského lisu.
Účastníci se dozvědí, jaké barvy jsou potřeba, jaké materiály lze kombinovat a jaká kouzla s tiskařskými barvami lze provádět. Vyzkouší si také techniku užití tapetového lepidla a klovatiny v grafické práci.
Představena bude technika monotypu, využití šablon a možnosti, které nabízí tiskařské barvy, váleček a fermež. Účastníci se dozvědí, které papíry lze pro grafiku používat a co s barevnou plochou po dokončení práce.
Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují. Postupně si zaznamenávají postřehy své i ostatních.
|
Umělecká gramotnost - Papírové chumelení / Voskují se nejen lyže
8 vyučovacích hodin
Školení je zloženo ze dvou tematických celků - "Papírové chumelení aneb nechumelí jenom v zimě" a "Voskují se nejen lyže".
Účastníci semináře si vyzkouší kombinace různých druhů papírů k sestavení a vytvoření přáníček, dekorativních předmětů. Získají informace o tom, jak si papíry připravovat, jak je kombinovat. Společně sestavíme zásobník námětů pro práci s papírem.
Tématem tvořivé dílny je práce s textilními voskovkami, práce s nimi spolu se šablonami, gelovými fixami. Zjistíme, jak lze voskovky míchat a doplňovat jinými technikami určenými pro textil. Jak barvy fixovat, prát apod. Kde a jak používat české voskovky. Ukážeme si několik koláží, frotáží a jednoduchou enkaustiku.
|
Umění učit (pro pedagogy 1. stupně ZŠ)
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je skrze prožitkové aktivity vést účastníky k zamyšlení nad úlohou učitele v dnešní době, vyvození závěrů, sdílení zkušeností, nabídka možných aktivit s dětmi v praxi. Vytvoření bezpečného prostoru pro možný vznik nových náhledů na učení, výchovu, průvodcovství. Předání osobních zkušeností a nápadů do výuky.
|
Úřední korespondence pro pedagogy
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je především posílení schopností pedagogů adekvátně profesionálně zpracovat úřední korespondenci, jak ve výuce příslušných odborných předmětů, tak v běžné každodenní praxi.
|
Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími
8 vyučovacích hodin
Seminář představuje současná vývojová specifika mládeže, aktuální kontext dospívání a jejich význam pro práci s nimi. Představuje základní rámec nejčastějších problémů, se kterými se mladí lidé potkávají a jejich provázanost s přirozenými i intencionálními prostředími výchovy a masmédii. Seminář představuje některé techniky práce s motivací. Využití těchto technik cílí zejména na specifické výchovné situace a problémy.
|
Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář představuje současná vývojová specifika mládeže, aktuální kontext dospívání a jejich význam pro práci s nimi. Představuje základní rámec nejčastějších problémů, se kterými se mladí lidé potkávají a jejich provázanost s přirozenými i intencionálními prostředími výchovy a masmédii. Seminář představuje některé techniky práce s motivací. Využití těchto technik cílí zejména na specifické výchovné situace a problémy.
|
Úvod do osobnostní a sociální výchovy
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí se základními principy osobnostní a sociální výchovy a z každé ze tří oblastí OSV si vyzkouší alespoň jednu aktivitu použitelnou dále v jejich školním prostředí. Seznámí se se způsobem stanovování cílů a jejich reflektování a vyzkouší si různé druhy reflektivních technik. Seznámí se s pravidly psychické bezpečnosti a jejich aplikací ve školní třídě.
|
Úvod do práce s žáky v multisenzorickém prostředí (snoezelen)
8 vyučovacích hodin
Seminář poskytne účastníkům seznámení s možnostmi práce v multsenzorickém prostředí (snoezelen) uplatnitelné pro žáky 1. stupně základních škol a školních družin. Účastníci získají náhled na klady tohoto podnětného a relaxačního prostředí a seznámí se se základy a filosofií konceptu snoezelen. Představeny budou také pomůcky pro rozvoj smyslů, jako jsou hmatové panely, hmatový box, aromatické sáčky, čichové pexeso, světelná pera ad. (včetně metodiky práce s nimi) využitelné také v běžném prostředí ZŠ. Součástí semináře bude rovněž zážitkový vstup – ukázka snoezelen jako pedagogicko podpůrného přístupu v běžné škole –, během něhož si účastníci prakticky ověří vybrané techniky a principy multisenzorického přístupu.
|
Vaříme s malými dětmi ve škole
5 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na postup a výrobu pokrmů s dětmi předškolního a mladšího školního věku. Vaření jako svátek pro dětské smysly – zrak, hmat, čich a samozřejmě chuť.
Účastník si prakticky vyzkouší spojení pracovních činností s rozvojem chuti a získá zajímavé nápady a návody pro vaření s dětmi a jejich práci s potravinami.
|
Vedení třídnických hodin
8 vyučovacích hodin
Obsahem semináře je seznámení se základními způsoby vedení třídnické hodiny, tvorbou třídních pravidel a se základy přiměřené reflexe aktivit. Účastníci se dozvědí, jak by měla třídnická hodina vypadat a jaká témata by měla obsahovat a následně si sami prakticky vyzkouší několik aktivit vedoucích k sebepoznání či k rozvoji spolupráce a komunikace, které lze v rámci třídnických hodin využít.
|
Vědí děti, které učíme, jak se učit?
8 vyučovacích hodin
Seminář nabídne pedagogům uvědomit si, že se výrazně mění úloha poznatků a motivace žáků při jejich získávání. Pouhé znalosti již nejsou kvůli své bezbřehosti, snadné dostupnosti a také pomíjivosti hlavním cílem vyučování, což ovšem neznamená, že by na ně při výuce měl učitel rezignovat. Vhodně zvolený učební styl umožní všem aktérům výchovně vzdělávacího procesu uspokojit své vzdělávací potřeby.
|
Vědí děti, které učíme, jak se učit? (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář nabídne pedagogům uvědomit si, že se výrazně mění úloha poznatků a motivace žáků při jejich získávání. Pouhé znalosti již nejsou kvůli své bezbřehosti, snadné dostupnosti a také pomíjivosti hlavním cílem vyučování, což ovšem neznamená, že by na ně při výuce měl učitel rezignovat. Vhodně zvolený učební styl umožní všem aktérům výchovně vzdělávacího procesu uspokojit své vzdělávací potřeby.
|
Vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě. Pedagogové si vyzkouší jednoduché relaxační metody prostřednictvím pohádek, příběhů, symbolů, metafor a cvičení. Budou se učit rozvíjet dovednosti a aktivity, které budou moci uplatnit při práci se žáky.
|
Vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi (webinář)
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě. Pedagogové si vyzkouší jednoduché relaxační metody prostřednictvím pohádek, příběhů, symbolů, metafor a cvičení. Budou se učit rozvíjet dovednosti a aktivity, které budou moci uplatnit při práci se žáky.
|
Voskují se nejen lyže
4 vyučovací hodiny
Tématem tvořivé dílny je práce s textilními voskovkami, práce s nimi spolu se šablonami, gelovými fixami. Zjistíme, jak lze voskovky míchat a doplňovat jinými technikami určenými pro textil. Jak barvy fixovat, prát apod. Kde a jak používat české voskovky. Ukážeme si několik koláží, frotáží a jednoduchou enkaustiku.
|
Všímavost– o přístupu mindfulness v životě pedagoga
8 vyučovacích hodin
Účastník kurzu dokáže redukovat svůj stres a napětí. Naučí se techniky, které povedou k jeho celkovému zklidnění a k posílení jeho pozornosti. Rozliší myšlenkové modely, které jsou zdrojem stresu a napětí. Vyzkouší si otevřený nehodnotící postoj a posílí svou psychickou odolnost a spokojenost. Dokáže vnést principy mindfulness do vztahu s žáky – kultivuje svou otevřenost, laskavost a přístupnost a podpoří tyto aspekty i u nich. Zvýší svou vyrovnanost a posílí své charisma.
|
Vyrábíme rytmické hudební nástroje
5 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na postup a výrobu rytmických hudebních nástrojů dětmi. Prvky polytechnické výchovy. Specifika materiálů a jeho využití. Naučíte se , jak zábavnou formou a souběžně s rozvojem pracovních schopností dětí vyrobit hudební nástroj z kamene, dřeva, skla , kovu a vody. Jak děti seznánit s technologií výroby, a jak používat pracovní nástroje.
|
Vytváření vztahu s přírodou – prvky environmentální výchovy na 1. stupni ZŠ
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je skrze prožitkové aktivity vést účastníky k novým pohledům na vytváření vztahu žáků s přírodou. Školení poskytne prostor pro vzájemné sdílení zkušeností a námětů z praxe pro přímou práci s dětmi.
|
Výtvarná výchova v nestandardním pojetí pro MŠ a 1. stupeň ZŠ
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí se základními principy artefiletiky a možnostmi propojováním
s dalšími obory i předměty. Prostřednictvím vlastní tvorby si vyzkouší přínos využití netradičních metod a forem pro osobnostní rozvoj i spojení s vyučovacími předměty. Cílem je
naučit se vytvářet výtvarné řady s přesahem do dalších oblastí pro děti předškolního a mladšího školního věku a umět je využít v praxi.
|
Výtvarné činnosti pro děti do tří let
4 vyučovací hodiny
S přijetím dětí mladších tří let do mateřské školy si musí pedagog osvojit nové náměty a obsahovou stránku vzdělávání. Pedagog musí pochopit potřeby dětí, střežit jejich bezpečnost a odlišit zvláštnosti ve věkově heterogenní třídě. Seminář rozvine výtvarné (pracovní) aktivity uzpůsobené dětem mladších tří let po stránce námětové, obsahové i motivační. Dále nabídne ukázku vhodných materiálů (přírodniny, látky, ovoce, tkaničky, různé druhy papírů, kamínky, aj.) a pomůcek, které si pedagogové vyzkouší (modelování, foukání, několik variant nanášení barvy, kresba, lepení, vytváření otisků). Na základě seznámení s informacemi si pedagogové vytvoří vlastní portfolio činností.
|
Vyučovací hodiny s využitím techniky – jednoduše a zábavně
8 vyučovacích hodin
Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na semináři se seznámíte s několika tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Představím vám možnosti sdílení souborů - OneDrive, Disk Google. Ukážeme si možnosti, jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vytvoříme si plakát v Canvě a vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem semináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině.
|