logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Praktika školního metodika prevence


Hodinová dotace

24 vyučovacích hodin

Obsah školení

Workshop obsahuje praktické aktivity vhodné pro činnost školního metodika prevence (dále ŠMP), které mu pomohou vytvořit si zásobu metodických postupů a technik pro zvládání konkrétních situací.
 
1. den

Nejčastější situace, které školní metodik prevence řeší ve škole

  • Brainstorming ve skupinách
  • Vytipování nejčastějších situací ke tvorbě metodických postupů jejich řešení                    

Zpracovávání metodických postupů z výstupů brainstorming

  • Práce ve skupinách, každá skupina zpracovává jedno téma, situaci, problém
  • Prezentace metod. postupů a workshop k nim
2. den

Zakázka pro ŠMP od pedagogů, rodičů, žáků

  • Přijetí zakázky a přeformulování si zakázky 
  • Příprava zakázky, zjišťování informací, spolupráce s pedagogy, vých. poradcem, školním psychologem, rodiči, žáky apod.
  • Zpracování programu a jeho realizace
  • Evaluace programu, popis situace a plán nápravy
  • Realizace plánu nápravy a jeho evaluace
  • Reflexe dne
3. den

Krátká intervence ŠMP ve vzniklé situaci

  • Práce s popisem a pojmenování toho, co vidím                                                              
  • Preference já - sdělení                                                                                           
  • Zaměření se na řešení situace, ne na hledání viníka či příčiny 
  • Jazyk volby dává na výběr možná řešení
  • Nácvik situací ve dvojicích

Vedení plánovaného rozhovoru

  • Naladění setkání
  • Vymezení vnějších podmínek
  • Orientace v situaci – zjišťování a zpřesňování informací
  • Stanovení cílů spolupráce
  • Hledání řešení
  • Dohoda o realizaci řešení
  • Ukončení rozhovoru
  • Nácvik situací jeden na jednoho, jede na dva atd.

Vzdělávací cíle

Cílem workshopu je obohatit školní metodiky prevence o praktické zkušenosti při řešení situací vyplývajících z činnosti školního metodika prevence a vytvořit zásobu metod a technik pro jejich zvládání.