šablony
Dítě s odkladem povinné školní docházky v běžné mateřské škole
Číslo akreditace
8942/2023-5-472
Hodinová dotace
5 vyučovacích hodin
Obsah školení
Účastníci budou seznámeni s tématy souvisejícími s problematikou odkladu povinné školní docházky u dětí.
- úkoly pedagogicko-psychologické poradny či speciálně pedagogického centra
- práva a povinnosti zákonného zástupce dítěte s odkladem povinné školní docházky
- úkoly pedagoga mateřské školy
- působení odkladu povinné školní docházky na dítě a zhodnocení přínosů i rizik s tím spojených (hledisko přirozeného zrání, připravenosti dítěte, ztráta statusu „předškoláka“, ztráta kamarádů vrstevníků odcházejících do základní školy v řádném termínu, stanovisko zákonných zástupců…)
- nástin vhodného pedagogického přístupu vedoucího ke zmírnění negativních dopadů
- plán pedagogické podpory, podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán
- doporučení pedagogických přístupů, metod a námětů z praxe
Účastníci budou seznámeni s tématy souvisejícími s problematikou odkladu povinné školní docházky u dětí.
- Vymezení legislativních východisek pro zařazení dítěte s odkladem povinné školní docházky do běžné mateřské školy:
- úkoly pedagogicko-psychologické poradny či speciálně pedagogického centra
- práva a povinnosti zákonného zástupce dítěte s odkladem povinné školní docházky
- úkoly pedagoga mateřské školy
- Dítě s odkladem povinné školní docházky:
- působení odkladu povinné školní docházky na dítě a zhodnocení přínosů i rizik s tím spojených (hledisko přirozeného zrání, připravenosti dítěte, ztráta statusu „předškoláka“, ztráta kamarádů vrstevníků odcházejících do základní školy v řádném termínu, stanovisko zákonných zástupců…)
- nástin vhodného pedagogického přístupu vedoucího ke zmírnění negativních dopadů
- plán pedagogické podpory, podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán
- Vhodné působení mateřské školy na dítě s odkladem povinné školní docházky:
- doporučení pedagogických přístupů, metod a námětů z praxe
Vzdělávací cíle
Účastníci semináře získají širší povědomí o problematice zařazení dítěte s odkladem povinné školní docházky do běžné mateřské školy. Ujasní si práva a povinnosti účastníků participujících v této oblasti – dítěte, zákonných zástupců, pedagogů i školských poradenských zařízení. V závislosti na charakteristice dítěte s odkladem povinné školní docházky obohatí svou pedagogickou praxi o vhodné náměty pro práci s touto skupinou dětí.