logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Školním metodikem prevence naplno


Hodinová dotace

24 vyučovacích hodin

Obsah školení

Obsahem programu je seznámení metodiků prevence s procesy a technikami vedoucími ke zvýšení jejich odborných kompetencí v oblasti prevence rizikového chování ve škole. Důraz bude kladen také na osobnostní rozvoj a psychohygienu.

Školní metodik prevence (dále ŠMP) jako součást pedagogického sboru školy

  • Sdílení praxe účastníků - výkon funkce ŠMP s ohledem na jeho postavení v pedagogické praxi školy
  • Příklady dobré a špatné praxe výkonu funkce ŠMP v rámci pedagogického sboru
  • Metodické vedení pedagogů v oblasti prevence rizikového chování (vč. asistentů pedagoga, vychovatelů)
  • Otevřená spolupráce s rodiči a role ŠMP v ní - nastavování spolupráce, nastavení spolupráce s rodičem

Individuální práce ŠMP s dítětem s rizikovým chováním

  • Specifika, zásady, cíle, charakteristika jednorázových a opakovaných rozhovorů s žáky s využitím příkladů z praxe
  • Kompetence ŠMP při individuální práci ŠMP s dítětem s rizikovým chováním
  • Průběh individuální práce ŠMP s dítětem s rizikovým chováním
  • Vhodné a nevhodné postupy
  • Kazuistiky žáků s rizikovým chováním a brainstorming možného dlouhodobého vedení těchto žáků

Základy mediace pro potřeby ŠMP

  • Úvod, význam, zásady, role zúčastněných osob v procesu mediace
  • Příprava mediačního setkání, nastavení pravidel, nestrannost, pozitivní přístup
  • Mediační proces - prostor k vyjádření, možnosti řešení a hledání cesty k dohodě, časový rámec mediace, příklady z praxe
  • Manipulace a antimanipulační techniky
  • Nácvik mediace využitím modelových situací 
  • Závěrečná evaluace workshopu

Psychohygiena ŠMP

  • Význam, prevence syndromu vyhoření
  • Relaxační techniky, Imaginace + kresba, Jacobsonova progresivní relaxace

Vzdělávací cíle

Cílem workshopu je seznámit školní metodiky prevence s procesy a technikami vedoucími ke zvýšení odborných kompetencí v oblasti prevence rizikového chování ve škole. Důraz bude kladen také na osobnostní rozvoj a psychohygienu. Aktivizace účastníků a efektivita programu bude podpořena využitím práce s kazuistikami, brainstormingem, nácvikem při modelových situacích apod.