Úvod do práce s žáky v multisenzorickém prostředí (snoezelen)
28936/2022-4-1041
8 vyučovacích hodin
Seminář poskytne účastníkům seznámení s možnostmi práce v multsenzorickém prostředí (snoezelen) uplatnitelné pro žáky 1. stupně základních škol a školních družin. Účastníci získají náhled na klady tohoto podnětného a relaxačního prostředí a seznámí se se základy a filosofií konceptu snoezelen. Představeny budou také pomůcky pro rozvoj smyslů, jako jsou hmatové panely, hmatový box, aromatické sáčky, čichové pexeso, světelná pera ad. (včetně metodiky práce s nimi) využitelné také v běžném prostředí ZŠ. Součástí semináře bude rovněž zážitkový vstup – ukázka snoezelen jako pedagogicko podpůrného přístupu v běžné škole –, během něhož si účastníci prakticky ověří vybrané techniky a principy multisenzorického přístupu.
Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s konceptem multisenzorického prostředí snoezelen a jeho využitím v běžných školách, školních družinách. Na semináři budou prezentovány také videoukázky a zahraniční trendy (Velká Británie) v této oblasti jako příklady dobré praxe vhodné k aplikaci v ČR.