Specifické poruchy učení v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ
14516/2022-5-653
16 vyučovacích hodin
Seminář poukazuje na skutečnost, že žáci se specifickými poruchami učení vyžadují odlišný přístup nejen v hodinách českého nebo cizího jazyka, ale i v matematice. Školení účastníkům objasní vliv dyslexie, dysgrafie, dysortografie a hlavně dyskalkulie na úspěšnost žáků v matematice. Významná část semináře bude věnována dyskalkulii, projevům poruchy, formám zohlednění a reedukaci. Téma semináře budou dokreslovat kazuistiky z praxe lektora.
Seminář poskytne pedagogům kromě základního vhledu do problematiky dyskalkulie také praktické příklady námětů, jak dyskalkulii zohledňovat ve výuce a jak vhodně postupovat při její reedukaci.
V praktických ukázkách si učitelé vyzkouší pracovat s kompenzačními a reedukačními pomůckami. Vzájemně si vymění zkušenosti z práce s těmito dětmi a budou jim předány náměty na individuální i skupinové reedukační hodiny.
Školení zahrne následující moduly:
- Specifické poruchy učení v hodinách matematiky
- Reedukace dyskalkulie
Cílem kurzu je účastníkům zprostředkovat problematiku SPU v návaznosti na výuku v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ. Důraz bude kladen na specifickou poruchu schopnosti počítat – dyskalkulii. Seminář seznámí pedagogy se způsoby zohlednění dyskalkulie a možnostmi její reedukace. Prezentována budou nápravná cvičení a opatření dyskalkulie, která mohou pedagogové využít ve své praxi ve výuce. Téma semináře budou dokreslovat zkušenosti z praxe lektora.