logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Sebepoznání jako východisko pro práci učitele – možnost ovlivnění přístupu žáka


Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Seminář nabízí účastníkům vhled do tématu prostřednictvím teoretického úvodu a praktických zážitkových vstupů. Účastníci se pod vedení lektorky zaměří na odhalení vlastních silných i slabých stánek a vhodné využití svého potenciálu při výuce a práci s dětmi či studenty. Školení bude zaměřeno také na výběr adekvátního a přirozeného výchovně-vzdělávacího přístupu k žákům.   Představena budou tato témata:

  • Kdo jsem? Co mohu nabídnout jako učitel? – rozpoznání či ověření a využití vlastního potenciálu osobnosti učitele v učebním procesu, vlastní silné a slabé stránky a jak s nimi pracovat
  • Životní scénáře, které ovlivňují učitele i žáka – můžeme přepsat náš scénář?
  • Přes mozek nebo přes srdce? Jak se děti učí/neučí. Co ovlivňuje přístup dětí k učení a jejich výběr učebního stylu, osobní vklad učitele
  • Zavřené brány k učení. Jak to mají děti, když se mají učit a proč to některým nejde? Co s tím může udělat učitel, aby pomohl, ale zároveň si zachoval profesionální přístup a duševní zdraví.

 

Vzdělávací cíle

Cílem školení je pomoci pedagogům odhalit nebo potvrdit znalost vlastního potenciálu a nabídnout vhodné cesty jeho uplatnění ve vlastní pedagogické praxi. Dále pak také objevování možností vlastního vkladu a přínosu pro efektivní výuku při respektování zásad psychohygieny učitele. Připomenuty budou i základní psychosociální parametry pro pozitivní přístup žáků či studentů k učení.