Čtenářská pregramotnost
875/2022-4-185
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na seznámení s efektivními vyučovacími metodami, které podporují stimulování všech percepčních, kognitivních a motorických funkcí přímo ovlivňujících budoucí čtenářské schopnosti. Účastníci získají podněty pro činnosti a shlédnou ukázky materiálů, které posilují podporu nejen oslabených funkcí s přihlédnutím na včasnou prevenci dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Téma semináře bude podpořeno zkušeností z praxe lektorky a ukázkou vhodných programů, pomůcek a pracovních listů pro pedagogy. Školení zahrne následující témata:
- percepční, kognitivní a motorické funkce přímo ovlivňujících budoucí čtenářské schopnosti
- senzorická integrace, zrakové a sluchové vnímání
- koncentrace, paměť, myšlení, řeč - seznámení s vhodnými programy a pracovními listy podporujícími stimulaci této oblasti
- cvičení a hry zaměřené na rozvoj smyslů, paměti, pozornosti a myšlení
Cílem semináře je poukázat na důležitost podchycení oslabených percepčních, kognitivních a motorických funkcí v době, kdy se mozek dítěte nejvíce vyvíjí a je schopen největších změn. V předškolním věku je možné správnou prevencí a výchovným vedením zajistit, aby se co nejvíce zmírnily dopady oslabených funkcí na úspěšnost žáka v průběhu školní docházky.