logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Základy koučinku pro pedagogy


Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Hodinová dotace

9 vyučovacích hodin

Obsah školení

Koučink je velmi efektivní a moderní metoda k (sebe)rozvoji člověka. Podporuje cestu ke změně, pomáhá v orientaci v problémových situacích, v hledání vhodných řešení a v dosahování krátkodobých i dlouhodobých cílů, ať už v osobním či profesním životě. Účastníci se na semináři dozvědí, jak vypadá koučink a jaké nástroje a techniky využívá – seznámení se s koučovacím procesem včetně ukázky koučovacího sezení a reflexe.

Školení nabídne účastníkům náhled na koučink jako na vhodnou metodu pro práci s heterogenní školní skupinou v rámci inkluzivního pojetí vzdělávání. Díky semináři účastníci porozumí základním principům koučinku a odliší ho od jiných forem poradenství, školení, vedení a řízení nebo psychoterapie. Důraz bude kladen na praktické využití koučinku a koučovacího přístupu ve školním prostředí, ať již ve výuce, při komunikaci s dětmi, rodiči, kolegy nebo při vedení dětí k samostatnosti a odpovědnosti. Tyto techniky budou vztaženy k výkonu pedagogické praxe a bude nastíněno, za jakých podmínek je možné využít koučink a kdy je lépe aplikovat koučovací přístup. Seminář zahrne důležité oblasti kladení otázek, stanovování cílů a motivace.

 

 

Vzdělávací cíle

Cílem semináře je představit koučink a koučovací přístup, jejich principy a možnosti v práci s jednotlivci i se skupinou v pedagogické praxi. Účastníci školní si některé prvky koučovacího přístupu sami vyzkouší a budou tak schopni reflektovat možnosti jejich využití ve vlastní pedagogické praxi. Náplň semináře svým laděním podporuje ideu společného vzdělávání.