Podpůrná opatření v rámci inkluze – 2.-5. stupeň PO
875/2022-4-185
8 vyučovacích hodin
Obsah bloku je zaměřený na tvorbu Individuálního vzdělávacího plánu (IVP) dítěte, žáka, studenta. Seminář je obsahově rozdělen na dvě části - část teoretickou (viz vyhláška č. 27/2016 Sb., ve znění novely č. 270/2017 Sb.) a část praktickou. Obsahem teoretické části jsou informace o principech podpůrných opatření, seznámení se se strukturou a obsahem Doporučení školského poradenského zařízení = ŠPZ ((PPP, SPC)) pro vzdělávání dítěte, žáka, studenta se speciálními vzdělávacími potřebami a způsoby, jak na jeho základě vypracovat funkční IVP (např. úpravy obsahu vzdělávání, úpravy očekávaných výstupů vzdělávání, organizaci výuky, hodnocení, …). Součástí je i objasnění principů tvorby IVP pro dítě, žáka, studenta nadaného a mimořádně nadaného. Získané teoretické poznatky si účastník ověří v praktické části semináře vytvořením IVP na základě konkrétnho zadání – modelového doporučení.
Účastník:
- seznámí se s principy podpůrných opatření 2. – 5. st.,
- seznámí se s formulářem IVP a práce s ním,
- seznámí se se strukturou Doporučení a práce s ním,
- osvojí si zapracování obsahu doporučeného podpůrného opatření do IVP,
- naučí se vypracovávat IVP a využívat jej v praxi vč. vyhodnocování jeho účinnosti.
- zvládne strategické postupy pro hodnocení ve vztahu k výukovým cílům,
- prakticky porovná rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.