logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Podpůrná opatření v rámci inkluze – 2.-5. stupeň PO


Číslo akreditace

875/2022-4-185

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Obsah bloku je zaměřený na tvorbu Individuálního vzdělávacího plánu (IVP) dítěte, žáka, studenta. Seminář je obsahově rozdělen na dvě části - část teoretickou (viz vyhláška č. 27/2016 Sb., ve znění novely č. 270/2017 Sb.) a část praktickou. Obsahem teoretické části jsou informace o principech podpůrných opatření, seznámení se se strukturou a obsahem Doporučení školského poradenského zařízení = ŠPZ  ((PPP, SPC)) pro vzdělávání dítěte, žáka, studenta se speciálními vzdělávacími potřebami a způsoby, jak na jeho základě vypracovat funkční IVP (např. úpravy obsahu vzdělávání, úpravy očekávaných výstupů vzdělávání, organizaci výuky, hodnocení, …). Součástí je i objasnění principů tvorby IVP pro dítě, žáka, studenta nadaného a mimořádně nadaného. Získané teoretické poznatky si účastník ověří v praktické části semináře vytvořením IVP na základě konkrétnho zadání – modelového doporučení.

Vzdělávací cíle

Účastník:

  • seznámí se s principy podpůrných opatření 2. – 5. st.,
  • seznámí se s formulářem IVP a práce s ním,
  • seznámí se se strukturou Doporučení a práce s ním,
  • osvojí si zapracování  obsahu doporučeného podpůrného opatření do IVP,
  • naučí se vypracovávat IVP a využívat jej v praxi vč. vyhodnocování jeho účinnosti.
  • zvládne strategické postupy pro hodnocení ve vztahu k výukovým cílům,
  • prakticky porovná rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.