logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Podpůrná opatření v rámci inkluze – hodnocení


Číslo akreditace

875/2022-4-185

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Obsah bloku je zaměřen na specifičnost hodnocení výchovného a vzdělávacího procesu pro pojetí hodnocení jako procesní cesty vedoucí k celkovému rozvoji dítěte, žáka, studenta – dává informace o nich samých, o jejich úspěších a neúspěších, je vodítkem a ukazatelem, kam mají nasměrovat svou pozornost a píli. Cílem interaktivního semináře je pomoci účastníkům při tvorbě hodnotících kritérií, které vedou ke správnému pochopení evaluačního procesu v současné škole, zároveň i jak rodičům podávat zpětnou vazbu o pokrocích či nedostatcích u žáka. Součástí modulu je diskuse a rozbor příkladů z praxe.

Vzdělávací cíle

Účastník:

  • zvládne strategické postupy pro hodnocení vzhledem k výukovým cílům,
  • naučí se vytvářet kritéria hodnocení ve vztahu k očekávaným výstupům ŠVP pro své vyučovací hodiny, či jednotky,
  • dokáže vytvořit vlastní hodnotící a sebehodnotící nástroje pro hodnocení průběhu, pokroku a výsledků práce jednotlivce,
  • vyzkouší si volbu různých metod hodnocení s cílem podpořit motivaci a přispět prostřednictvím hodnocení k naplňování cílů učení všech,
  • prakticky porovná rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.