šablony
Podpůrná opatření v rámci inkluze – hodnocení
Číslo akreditace
875/2022-4-185
Hodinová dotace
8 vyučovacích hodin
Obsah školení
Obsah bloku je zaměřen na specifičnost hodnocení výchovného a vzdělávacího procesu pro pojetí hodnocení jako procesní cesty vedoucí k celkovému rozvoji dítěte, žáka, studenta – dává informace o nich samých, o jejich úspěších a neúspěších, je vodítkem a ukazatelem, kam mají nasměrovat svou pozornost a píli. Cílem interaktivního semináře je pomoci účastníkům při tvorbě hodnotících kritérií, které vedou ke správnému pochopení evaluačního procesu v současné škole, zároveň i jak rodičům podávat zpětnou vazbu o pokrocích či nedostatcích u žáka. Součástí modulu je diskuse a rozbor příkladů z praxe.
Vzdělávací cíle
Účastník:
- zvládne strategické postupy pro hodnocení vzhledem k výukovým cílům,
- naučí se vytvářet kritéria hodnocení ve vztahu k očekávaným výstupům ŠVP pro své vyučovací hodiny, či jednotky,
- dokáže vytvořit vlastní hodnotící a sebehodnotící nástroje pro hodnocení průběhu, pokroku a výsledků práce jednotlivce,
- vyzkouší si volbu různých metod hodnocení s cílem podpořit motivaci a přispět prostřednictvím hodnocení k naplňování cílů učení všech,
- prakticky porovná rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.