Podpůrná opatření v rámci inkluze – první stupeň PO
875/2022-4-185
8 vyučovacích hodin
Blok je zaměřený na výklad a objasnění principů prvního stupně PO a návazně o vysvětlení pravidel tvorby a využití Plánu pedagogické podpory (PLPP), úpravu metod výuky (metod, forem a didaktických postupů), úpravy v organizaci vzdělávání a hodnocení dětí, žáků, studentů, které pedagogové využívají bez doporučení ŠPZ, s důrazem na specifičnost vzdělávání ve škole a školním zařizení. Součástí programu je vysvětlení základních principů pedagogické diagnostiky (PD) - využívání základní PD v praxi, využití získaných informací v rámci výchovně vzdělávacího procesu při tvorbě PLPP a i k aktivnímu zapojení dítěte, žáka, studenta do výuky a k respektování jeho osobnostních dispozic s ohledem na jeho sociální status, životní a kulturní podmínky. Zároveň je zdůrazněna role zákonných zástupců (ZZ) při realizaci PLPP a spolupráce pedagoga či pedagogů školy s ředitelem, či se školním poradenským pracovištěm (ŠPP). Důraz je kladen i na propojení PLPP s platným RVP pro daný typ školy a návazně s aktuálním ŠVP konkrétní školy.
Účastník:
· seznámí se s principy podpůrných opatření 1. – 5. st.,
· porozumí využití metod pedagogické diagnostiky ke zjištění/rozhodnutí, že je nutné vypracovat plán pedagogické podpory (PLPP),
· naučí se vytvářet PLPP a využívat jej v praxi.